TEKNOLOJİ VE İNOVASYON YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Strateji Tasarımı İlker acar.
Dinamik Çözüm Şubat 2009.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
Bulut Depolama.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMADA İNOVASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Giyilebilir Bilişim Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit Hüseyin Özkan
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
STOK MALİYETİ.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.
İNOVASYON.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Bilişim Ortağınız.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
İNOVASYON.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMA KARMASI.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİ VE İNOVASYON YÖNETİMİ Öğr. Gör. Mustafa BIÇAKCI

NE OLACAK BU MEMLEKETİN HALİ? Ah şu ekonomik krizler… Maliyetler ortada… Bu iş eskisi kadar kazandırmıyor… Rekabet çok arttı… Bu fiyat düşüşü nereye kadar devam edecek?

BİRŞEY YAPMALI !!!

KÂRLI BÜYÜMENİN REÇETESİ İNOVASYON

İNOVASYON NEDİR? Daha önce düşünülmemiş olan yeni fikirleri ticari olarak uygulamaya koyup bu sayede rekabet gücünü arttırmayı ifade eder. (Prof. Dr. Arman KIRIM)

YENİLİK DESEK? Her yenilik veya icat, kâr ve ciro artışı sağlamayabilir. Yani ticari amaç taşımayabilir. Dolayısıyla biz şimdilik inovasyon kelimesini kullanmaya devam edeceğiz.

KÜRESELLEŞME Kaçınılmaz bir gidişat olan “küreselleşme” iyi bir şey mi? Sakın aleyhimize çalışıyor olmasın!?!

KÜRESELLEŞME Dünya, erişilebilirlik açısından bir köy olma yolunda ilerliyor. Dünya, hem tek bir pazar hem de tek bir üretim platformu haline geliyor. Peki tüm bunlar ne anlama geliyor?

KÜRESELLEŞME Rekabet Bilgiye kolay erişim Ürün ve hizmet benzerliği Taklit yeteneği Taklit süresi

SONUÇTA Benzer ürünler Benzer hizmetler Fiyat baskısı Düşük kârlar

UZUN LAFIN KISASI Eğer oturduğumuz yerde, hiçbir şey yapmadan bu gelişmeleri sadece seyredersek… …aynı tekerlemeleri tekrar etmeye devam ederiz.

O HALDE.. Ticari fayda sağlayacak bir farklılık ve yenilik getirmek lazım. İşte adına inovasyon dediğimiz bu hareket bizi diğerlerinden farklı bir yere konumlandıracaktır.

O KADAR KOLAY MI? Soruya soruyla cevap vermek gerekirse, başka seçeneğimiz var mı? Ya inovasyonu bir strateji olarak uygulayan ve dolayısıyla istikrarlı, kârlı ve mutlu bir firma olacağız. Ya da duruma ayak uydurmaya çalışan, edilgen, rüzgara endeksli yaprak misali bir stratejimiz olacak.

İCAT ÇIKARMA ! İnovasyon demek ampulü bulmak ya da interneti icat etmek demek değildir. Bunu yapabiliyorsak zaten bir sakıncası yok. Fakat inovasyon icat demek değildir. Daha fazla kâr elde etmeyi sağlayan küçük bir değişiklik bile inovasyon sayılır.

KÜÇÜK DEĞİŞİKLİKLER Sadece bakış açımızı değiştirerek daha önce maliyet kalemi olabilecek bir unsur, kâr getirisi olan bir meta haline dönüşebilir. Kastettiğimiz değişiklikler Silikon Vadisi inovasyonları olmak zorunda değil. Arvind Mills örneği.

İNOVASYON MENÜSÜ Düzen Bozucu Stratejik İnovasyonlar Uygulama İnovasyonları Yeni Ürün İnovasyonu Süreç İnovasyonu Deneyim İnovasyonu Pazarlama İnovasyonu İş Modeli İnovasyonu Yapısal İnovasyon (Geoffrey Moore)

DÜZEN BOZUCU (STRATEJİK) İNOVASYONLAR Sıfırdan pazarlar oluşturan inovasyonlardır. Genelde en çarpıcı olanları alt kesimlere hitap edenler olmuştur. Radikal buluşlar bu gruba dahil edilebilir. Sony Walkman ve Tata Motors örneği.

UYGULAMA İNOVASYONLARI Mevcut teknolojileri alıp onları yepyeni pazarlar geliştirmek amacıyla kullanmayı içerir. Tandem firması kendi üretmiş olduğu hataya toleranslı bilgisayarlarını uyarlayıp ATM geliştirdi. General Motors askeri birlikler için ürettiği konum belirleme sistemini otomotiv sektörüne uyarlayıp GPS geliştirdi. P&G firması zaten etkisi bilinen hidrojen-peroksit adlı maddeyi kullanarak diş beyazlatıcı geliştirdi.

ÜRÜN İNOVASYONU Mevcut bir ürünü alıp bir üst seviyeye çıkarmak şeklinde uygulanan inovasyonlardır. Apple ve Samsung gibi firmalar sürekli yeni özellikler taşıyan telefonlar çıkarıyor. Intel sürekli olarak daha etkili işlemciler piyasaya sürüyor. Otomobil firmaları hep bir üst model araba ile önceki arabamızı eski hale getiriyor.

ÜRÜN İNOVASYONU Ürün inovasyonu konusunda odaklanma farklı alanlarda olabilir. Mevcut ürünün performansını arttırmaya yönelik olduğu gibi maliyet düşürmek üzerine de olabilir.

ÜRÜN İNOVASYONU Bazı Zorluklar: Piyasada çok fazla sayıda ve çeşitte ürün mevcut. Ürün radikal özellikli bir ürün bile olsa bunu büyük kitlelere satmak zor olabiliyor. Ayrıca müşterinin ekstra özellik için ekstra para ödeyip ödemeyeceği göz önüne alınmalı.

SÜREÇ İNOVASYONU Mevcut ürün ya da hizmetleri çok daha verimli ve çok daha etkin bir şekilde piyasaya sunma yöntemleri geliştirmek. Dell örneği. PC tedarik zinciri. Sipariş yerine getirme.

SÜREÇ İNOVASYONU Wal-Mart örneği. “Vendor” adı verilen tedarikçi şirketler. “Vendor Stok Yönetim” sistemi üzerinde sürekli süreç iyileştirme çalışmaları.

SÜREÇ İNOVASYONU Süreç, herhangi bir işin yerine getirilmesi için gerekli olan iş adımlarının toplamına verilen isimdir. Diş fırçalamak, su içmek bir süreçtir. Ürün tasarlamaktan, son kalite kontrolüne kadar şirkette yapılan her iş bir süreçtir.

SÜREÇ İNOVASYONU Süreçler üzerinde yapılacak her türlü geliştirme faaliyeti süreç inovasyonuna girmektedir. Türk şirketleri süreç inovasyonunu genelde etkin kullanmadığı için rekabet edebilirlik anlamında bu konu oldukça önem taşımaktadır.

DENEYİM İNOVASYONU Müşterilerin mevcut ürün ve hizmetleri kullanma deneyimlerini çok keyifli veya çok güvenilir hale getirecek buluşlar. KOTON örneği. DHL firması “tracking” örneği. Starbucks müşteriye özel kahve örneği.

PAZARLAMA İNOVASYONU Klasik pazarlama yöntemlerinin dışına çıkarak dikkat çekici ve akılda kalıcı yenilikler bulmak. “Yap ürünü, ver reklamı, tasarla promosyonu, tut bir halkla ilişkiler firması...”, yeterince klasik ve üretkenlikten uzak. Amazon.com örneği.

PAZARLAMA İNOVASYONU Pazarlama inovasyonu, ‘müşteriyle temas’ süreçlerinin iyileştirilmesini içerir. Tariş örneği.

İŞ MODELİ İNOVASYONU İş modeli, şirketin işi nasıl yaptığının bir öyküsüdür. Örneğin, bir lojistik firmasının iş modeli, ürünü belirtilen yerden alıp depolamak ve istenilen zamanda ilgili yere ulaştırmaktır. UPS firmasının sıradışı iş modeli.

YAPISAL İNOVASYON Piyasada meydana gelen radikal bir gelişmeden istifade edip sektör ilişkilerini yeniden tanımlama şeklinde geliştirilen bir inovasyon türüdür. Genelde bir şirketin mevcut iş modelini kökten değiştirmesi ve bambaşka bir iş modeline dönüşmesi amacıyla başvurulur. Cardinal Health şirketi örneği.

SOSYAL SORUMLULUK İnovasyon bir bakıma sosyal sorumluluktur. Tüm dünya zaman kaybetmeden inovasyon için çabalarken bu konuya ilgisiz kalmak, en başarılı şirketleri bile küçük kârlar için fason üretici olmaktan öteye geçiremez.

SOSYAL SORUMLULUK Ülke kalkınması yukarıdan aşağı olmaz. Ne kadar fazla sayıda başarılı firmamız varsa ülkemiz o kadar fazla büyür. O oranda da istihdam alanları açabiliriz.

İNOVASYON -Para Kazandıran Yenilikçilik- Prof. Dr. Arman KIRIM Mustafa BIÇAKCI KAYNAK İNOVASYON -Para Kazandıran Yenilikçilik- Prof. Dr. Arman KIRIM