HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI. HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
TIBBİ BECERİ UYGULAMALARINDA CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ DENEYİMİ
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
TTB-UDEK STE-SMG Çalışma Grubu Toplantısı TTB-UDEK Çalışma Grupları Genel Kurulu 04 Aralık 2009, İzmir.
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı Dönem IV
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
PROGRAM TASARIMI
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
Dönemi Çalışmalarımız ve Dönemi Planlarımız
Öğrencilerin Üniversite Sağlık Merkezleri Aracılığıyla Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Konularında Bilgilendirilmesi Projesi Dokuz Eylül Üniversitesi Deneyimi.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
GRUP C4 IQ.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
GRUP İNCİ Enes Baki BİLECAN Büşra YILMAZ, Erdal DEMİR, Güldeniz ÇETİN,
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Danışmanlık Sisteminin Güçlendirilmesi Tıp Eğitimi Çalıştayı Grup Çalışması
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
G R U P ANGE R D.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Akreditasyon Ara Değerlendirme Yard.Doç.Dr. Esin Kulaç Tıp Eğitimi AD Tıp Eğitimi Çalıştayı Mayıs 2014.
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
TIP FAKÜLTESİ BEYİN FARKINDALIĞI SEMPOZYUMU
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ALGI GRUP A3. ALGI GRUP A3 RESİMDEKİ RENKLİ ŞERİTLERDEN HANGİSİ BEYAZ OLANLA AYNI HİZADA?
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Dönem VI
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Sunum transkripti:

HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI

HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi - öğrenci iletişimini güçlendirmek Öğrencilerin,  Toplumsal duyarlılıklarını artırmak  Grup çalışma yeteneklerini geliştirmek  İletişim becerilerini geliştirmek  Kendi belirledikleri bir konuda araştırma yapmak için temel yöntem bilgisi kazandırmak  Tıpta bilgiye ulaşma ve bilgisayar kullanım becerilerini geliştirmek  Hekimlik etiği konusunda algılarını güçlendirmek

HHP EŞGÜDÜM KURULU  Prof. Dr. Bülent COŞKUN  Prof. Dr. Nermin ERSOY  Doç. Dr. Müge FİLİZ  Prof. Dr. Doğan GÜLKAÇ  Prof. Dr. Şükrü HATUN  Prof. Dr. Kürşat YILDIZ

HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI  DÖNEM I (74 saat) KLİNİK BECERİ LABORATUVARI TOPLUMSAL DUYARLILIK VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI PROJELERİ  DÖNEM II (38 saat) KLİNİK BECERİ LABORATUVARI KLİNİK KORELASYON  DÖNEM III (52 saat) KLİNİK BECERİ LABORATUVARI FİZİK MUAYENE BECERİSİ

KLİNİK BECERİ LABORATUVARI ÖĞRENME REHBERLERİ

KLİNİK BECERİ LABORATUVARI DÖNEM I  EL YIKAMA BECERİSİ (AİLE HEKİMLİĞİ)  STERİL ELDİVEN GİYME-ÇIKARMA BECERİSİ (AİLE HEKİMLİĞİ)  ERİŞKİN TEMEL YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMA (ACİL TIP)  TESPİT SARGISI UYGULAMA (ORTOPEDİ)  NABIZ, ATEŞ ve TANSİYON ÖLÇME (?)

KLİNİK BECERİ LABORATUVARI DÖNEM II  SPEKULUM İLE JİNEKOLOJİK MUAYENE  ANTEKÜBİTAL BÖLGEDEN VENÖZ KAN ALMA  AMPUL İÇİNDEKİ İLAÇLARIN ENJEKSİYON İÇİN HAZIRLANMASI  FLAKON İÇİNDEKİ İLAÇLARIN ENJEKSİYON İÇİN HAZIRLANMASI  TORBA İÇİNDEKİ SIVILARIN İNTRAVENÖZ İNFÜZYON İÇİN HAZIRLANMASI  CERRAHİ ALETLERİN DEKONTAMİNASYONU VE YÜKSEK DÜZEYDE DEKONTAMİNASYONU  GLUTEAL BÖLGEDE KAS İÇİNE İLAÇ ENJEKTE ETME

KLİNİK BECERİ LABORATUVARI DÖNEM III  İDRAR YOLU KATETERİZASYONU  MEME MUAYENESİ  DİKİŞ ÖĞRENME  DİKİŞ ALMA

 PROGRAM PROGRAM  ÇALIŞMA GRUBU DOSYA İÇERİĞİ GRUBUN KİMLİK KARTI TOPLANTI TUTANAĞI DEĞERLENDİRME FORMU TOPLUMSAL DUYARLILIK VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI PROGRAMI

ÖĞRETİM ÜYELERİ  Prof. Dr. Nermin ERSOY  Prof. Dr. Şükrü HATUN  Prof. Dr. D. Kürşat YILDIZ  Prof. Dr. Doğan GÜLKAÇ  Prof. Dr. Ali GÖKALP  Yard. Doç. Dr. Ayla GÜNLEMEZ  Yard. Doç. Dr. Selim ÖNCEL  Doç. Dr. Hale MARAL  Doç. Dr. Nilay ETİLER  Yard. Doç. Dr. Ilgın SADE  Yard. Doç. Dr. Gözde DAĞLIÖZ  Yard. Doç. Dr. Tonguç İŞKEN  Yard. Doç. Dr. Levent ALTINTAŞ  Yard. Doç. Dr. Serkan YILMAZ  Doç. Dr. Gür AKANSEL  Doç. Dr. Tuba LİMAN  Prof. Dr. Anıl ÇUBUKÇU  Prof. Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU  Yard. Doç. Dr. Nursu ÇAKIN MEMİK  Doç. Dr. Cumhur KESEMENLİ  Prof. Dr. Mustafa YILDIZ  Prof. Dr. Haşim BOYACI  Doç. Dr. İlhan TARKUN

ÇALIŞMALARDA KULLANILAN YÖNTEMLER  ANKET UYGULAMA  GÖRÜŞME  BELGE TARAMA  VERİ İNCELEME  KLİNİK ARAŞTIRMA  UYGULAMA

SUNUMLAR

ÖNERİLER  Ölçme değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi ve uygulanması  Programın içeriğine ve hazırlanan sunumlara elektronik ortamda ulaşımın sağlanması  Öğrencilerin devam durumunun takip edilmesi  Gruplar arası iletişim ortamının sağlanması  Sunumlar için yeterli süre ve katılımın sağlanması

ÖNERİLER  Çalışma alanlarının önceden belirlenmesi ve öğrenci ve öğretim üyeleri için seçmeli olması  Diğer fakültelerdeki öğrencilerin de içinde olacağı çalışma alanlarının oluşturulması  Programın öğrenci kongresinden önce bitecek şekilde ayarlanması  Lider öğrenci uygulamasının kaldırılması  KBL ve TODAP programlarının zamansal olarak ayrılması