Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Advertisements

BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
NEDEN BEP?.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULDAN RAM’a ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Sunum transkripti:

Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini yetersizliği olmayan akranları ile birlikte sürdürmeleri esasına dayalı özel bir eğitim çeşidi olarak tanımlanır. TANIM

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN AMAÇLARI Normal eğitimden yararlanamayan özür ve özelliklerine uygun bir okula yada sınıfa yerleştirilememiş özel eğitime muhtaç çocukların eğitim imkanına kavuşturularak topluma kazandırılmaları, Özel eğitime muhtaç çocukların normal çocuklarla sosyal bütünleşmelerinin sağlanması, Engelli çocukların kendilerini kabul etmeleri ve çevrelerinden de kabul görmelerini sağlanılması amaçlanmaktadır. Kaynaştırma eğitimi ile; 1 2 3

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE ALINACAK ÖĞRENCİLER ENGEL TÜRLERİ Zihinsel öğrenme yetersizliği olanlar, İşitme yetersizliği olanlar, Ortopedik yetersizliği olanlar, Görme yetersizliği olanlar, Dil ve konuşma güçlüğü olanlar Otizm tanılı olan bireyler 1 2 3 4 5

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ÇEŞİTLERİ Tam Zamanlı Kaynaştırma Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı normal sınıftadır;öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta eğitim almaktadır. Yarı Zamanlı Kaynaştırma kaydı özel sınıftadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim 1 2

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN ESASLARI Okullarda, kaynaştırma yoluyla eğitim alacak öğrencilerin bir sınıfa en fazla iki öğrenci olacak şekilde eşit olarak dağılımı sağlanır. 6

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN ESASLARI Kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrencinin bulunduğu sınıfta, sınıf mevcudu: Özel eğitime ihtiyacı olan 2 öğrenci varsa 25, 1 öğrenci varsa 35 öğrenciyi geçmeyecek şekilde düzenlenir. 7 1 2

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE BAŞARIYI DEĞERLENDİRME İşitme yetersizliği ve Zihin engelliliği olan öğrenciler istekleri doğrultusunda yabancı dil programlarındaki bazı bilgi ve becerilerin öğretiminden veya dersin tamamından muaf tutulurlar. 5

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE BAŞARIYI DEĞERLENDİRME Kas ve sinir sistemi bozukluklarına bağlı motor becerilerde yetersizliği olan öğrenciler motor beceri gerektiren derslerin uygulamalı bölümlerinden istekleri doğrultusunda muaf tutulurlar. 8

Öğrencinin rama yönlendirilmesi 1. Doğal gözlemin yapılması. 2.Çevresel uyaranların sağlanması. 3.Rehberlik servisiyle durum değerlendirilmesi. 4.Okul yönetimi ve aile ile durumun konuşulması. 5.Gerekli formların doldurulması ve RAM’a yönlendirilmesi

BEP Geliştirme Birimi Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimlerini sürdürdükleri okul ve kurumlarda eğitim performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda BEP’ lerini hazırlamak amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi oluşturulur. Madde 72

BEP Geliştirme Birimi Kimlerden Oluşur?

BEP NEDİR

Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin gelişim özellikleri, performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan amaçlara yönelik destek eğitim hizmetlerini içeren özel eğitim programıdır…

Bireyselleştirilmiş eğitim planı 1.Bep biriminin kurulması 2.Her ders için bulunulan sınıfın düzeyine göre yer alan tüm amaçların yer aldığı Kaba değerlendirme formu ( Eğitsel değerlendirme formunun) hazırlanması. Örn: Kaba Değerlendirme (Eğitsel Değerlendirme) Formu Değerlendirilen: Değerlendiren: Adı: Adı: Soyadı: Soyadı: Yaş: Branşı Sınıf: Özür grubu: Değerlendirme tarihi: Kaba değerlendirme formu Sıra Dersin adı + - 1. Amaçlar (Kazanımlar) 2.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planının aşamaları 3.Gereksinim listesi: Performans alımında (--) çıkan tüm amaçlar 4.Öncelikli gereksinim listesi: Eğitim – Öğretim yılı içinde öncelikle kazandırılması gereken amaç listesi 5.Eğitim Performansı: Performans alımında (+) çıkan tüm amaçlar

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı 1-Öğrencinin Kimlik Bilgileri Annenin: Babanın: Adı: Soyadı: Yaş: Sınıf: Adres: Adı: Soyadı: Meslek: İletişim: Tıbbi bilgiler: İşitme: Görme: Zihin: İlaç kullanımı: Özür grubu:

2-Eğitim hizmetlerinin süresi ve sorumluları Hafta içi her gün(?) Sorumlu öğretmen-leri 2012/2013 Eğitim –Öğretim yılı ….. öğretmeni 3-Performans düzeyi Matematik: Resim: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: Türkçe

4-Gerekli destek hizmetler: Akıllı tahta Projeksiyon Kağıt Kalem 5-Gelişim alanı: U.D.A: Öğrenci bağımsız olarak 1’den 100’e kadar 1’er ritmik sayar. Kısa Dönemli Amaçlar (K.D.A.) Öğretim tekniği Öğretim yöntemi Araçlar (Materyal) Sorumlu 1.K.D.A.: Öğrenci bağımsız olarak 1’den 20!ye kadar sayar. Eş zamanlı ipucu tekniği Doğrudan / Doğal Öğretim yöntemi Değerlendirme tekniği Başarı tarihi Resimli kartlar

6-Değerlendirme: Değerlendirme için ölçmeler her amaç kazanımından sonra yapılacaktır. Sonuçlar sorumlu kişi tarafından tabloya işlenecektir. Hizmet yeri ve süresi Gelişim alanı Başarıldı Gelişme var Başarılamadı Yorum Tarih

Uzun dönemli amaç (U.D.A.) Öğrenci için kazandırılması planlanan amaçtır. Örn: Öğrenci 1’den 100’e kadar bağımsız olarak ritmik sayar.

Kısa dönemli amaç (K.D.A.) Öğrenci için kazandırılması planlanan uzun dönemli amacın alt bölümleridir. Örn: U.D.A: Öğrenci 1’den 100’e kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. K.D.A: K.D.A 1: Öğrenci 1’den 20’ye kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. K.D.A 2: Öğrenci 1’den 40’a kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. K.D.A 3: Öğrenci 1’den 60’a kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. K.D.A 4: Öğrenci 1’den 100’e kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. K.D.A 5: Öğrenci 1’den 80’e kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. K.D.A 6: Öğrenci 1’den 100’e kadar bağımsız olarak 1’er ritmik sayar. SON KISA DÖNEMLİ AMAÇ, UZUN DÖNEMLİ AMACIN KENDİSİDİR.

ÖLÇÜT: Amaçlardaki oran birimidir. Uda ve kda’larda ölçüt olmak zorundadır. Örn: Bağımsız olarak Yeti ile ilgili El –yüz yıkama sayı sayma %100 Kuralına göre okuma yazma ¾ Tane kavramı (Kavram) Renk kavramı Yazı araç gereç kavramı ….

Önerilen Öğretim yöntemleri Doğrudan öğretim yöntemi: Önceki derslerin tekrarı Öğretmenin ders aktarımı Öğretmenin rehberlik uygulaması Öğrencinin bağımsız ders sunumu Doğal öğretim yöntemi

Önerilen öğretim teknikleri Eş zamanlı öğretim tekniği: Öğrenciye ders sunumunda takıldığı her aşamada anında ipucu verilmesidir. Sabit oranlı öğretim tekniği: Öğrenciye belirli aşamalardan sonra ipucunun verilmesi.

Materyal Öğretimde kullanılacak araç – gereçlerdir Akıllı tahta Projeksiyon 3 boyutlu materyaller … 

Pekiştireç Sosyal pekiştireci Etkinlik pekiştireci Yiyecek pekiştireci İstenilen davranışın artmasını sağlayan etkendir. Sosyal pekiştireci Etkinlik pekiştireci Yiyecek pekiştireci

Değerlendirme Öğrencinin her amaç sonrasında kazandırılmaya çalışılan amacı ne kadar öğrendiğinin tespit edilmesidir.

Patnos rehberlik ve araştırma merkezi Katılımınız için teşekkürler ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ BÖLÜM BAŞKANLIĞI