VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
SINAV BAŞARISI VE AİLE Sınav başarısını olumlu yada olumsuz etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlardan biri ailedir. . Aile, farkında olarak yada olmayarak, gencin motivasyon düzeyini etkiler. Bu etkileme olumlu yönde olabildiği gibi zaman zaman da olumsuz yönde olabilir
NELER YAPILABİLİR?
Genci anlamak Aile gencin zorluklarını anlamalı ve bunu ona aktarmalıdır. "Hem okulu hem dershaneyi birlikte götürmenin zor ve yorucu olduğunu biliyorum ve bu zor dönemde senin yanındayım, benden istediğin desteği vermeye hazırım." şeklinde bir ifade gencin aileye olan güvenini daha da pekiştirecektir
Olumlu bir iletişim ortamı Olumlu bir iletişim ortamının olduğu ailelerde, aile üyeleri birbirini tanır(zayıf ve güçlü yönleriyle), olduğu gibi kabul eder, hiçbir koşula bağlı olmaksızın sever ve birbirine güvenir
Yapabildiklerinin üzerinde durulması Örneğin hafta içinde bir kez oturup ders çalışan çocuğa "oturup ders bile çalışamıyorsun, ne zaman otursan bir bahaneyle kalkıyorsun, bakalım sınavda ne yapacaksın" gibi bir ifade kullanmak yerine geçen gün kendi başına oturup ders çalışabilmen çok hoşuma gitti, seninle gurur duydum. Belki ilk başta biraz zorlanırsın ama hiç moralini bozma, bunun da üstesinden gelebilirsin" şeklinde bir ifade kullanmak, gencin kendi başına çalışma davranışını sıklaştıracaktır.
Sonuçlarla korkutmama,tehdit etmeme "Sen hele bir kazanama, o zaman görüşürüz" ya da "Kazanamazsan arkadaşlarının yüzüne nasıl bakarsın, aile dostlarımızın hepsine rezil oluruz" gibi ifadeler gencin motivasyonunu değil kaygısını arttırır
Beklentilerin yüksek tutulmaması Kendisinden ne kadar büyük beklentiler olduğunu gören genç gerçekçi olmayan hedefler belirler ve bu hedefe ulaşmak için tüm gücüyle çabalar. Ancak bir süre sonra, taşıyamayacağı kadar ağır olan bu yükün altında ezilmeye başlar. Yükün ağırlığını hissettikçe öğrenmesi ve öğrendiklerini kullanması zorlaşır, çok çalışmasına rağmen beklediği karşılığı alamaz
Değer verildiğinin hissettirilmesi Önemli olan, gence "doğru ve onun başarısını arttırabilecek şekilde" destek vermektir. Onlara içtenlikle "sen benim için her şeyden önemli ve değerlisin. Hayatındaki bu önemli dönemde, sana istediğin desteği vermeye hazırım.Senin kendi üzerine düşenleri en iyi şekilde yapacağını biliyorum, ben de üzerine düşenleri yapmaya hazırım" diyebilmeliyiz.
Ders çalışma ortamını hazırlaması Çocuğunuzun ders çalışma ortamını hazırlamasına yardımcı olunuz. Mümkünse bir çalışma odası oluşturunuz. Eş dost toplantılarınızı onun programına uygun hale getirmeye gayret ediniz, ev işlerini ya da alış-veriş sorumluluklarını ders çalışma saatlerinin dışında oluşturunuz
UNUTMAYIN… AİLE BİR TAKIMDIR
2010 - ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi
Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sınav Tarihi : 11 Nisan Testler ve Soru Sayıları Türkçe testi : 40 soru Temel Matematik Testi : 40 Soru Sosyal Bilimler Testi : 40 Soru Fen Bilimleri Testi : 40 Soru TOPLAM : 160 Soru
Birinci Aşama (YGS) Taban Puanları ve Sağlayacağı Haklar 1) Önlisans programları ile açık öğretim programlarını tercih etme hakkı. 2) İkinci aşama sınavlara katılma hakkı. 3) Birinci aşama puanlarıyla da öğrenci alan lisans programlarını tercih etme hakkı
İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) Sınav Tarihi : 19-20-26-27 Haziran Sınavlar, Testler ve Soru Sayıları 1. Matematik Sınavı Matematik testi : 50 Soru, 75 dakika Geometri testi : 30 Soru, 45 dakika TOPLAM : 80 Soru, 120 dakika
2. Fen Bilimleri Sınavı Fizik testi : 30 Soru, 45 dakika Kimya testi : 30 Soru, 45 dakika Biyoloji testi : 30 Soru, 45 dakika TOPLAM : 90 Soru, 135 dakika
Edebiyat, Coğrafya Sınavı Türk Dili ve Edebiyatı testi : 56 Soru, 85 dakika Coğrafya-1 testi : 24 Soru, 35 dakika TOPLAM : 80 Soru, 120 dakika
Sosyal Bilimler Sınavı Tarih testi : 44 Soru, 65 dakika Coğrafya-2 testi : 16 Soru, 25 dakika Felsefe Grubu testi : 30 Soru, 45 dakika TOPLAM : 90 Soru, 135 dakika
İkinci Aşama (LYS) Taban Puanı ve Sağlayacağı Haklar Lisans programlarını tercih etme hakkı
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Şamil YAŞAR Rehber Öğretmen&Psik. Danışman