UbD Bilgilerimizi Tazeliyoruz Hoş geldiniz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Basic objects ● Basic adjectives
LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
“Sen ne iş yapıyorsun?” Professions talebe U4  .
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Everyday objects ● Possession
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
D-… NASIL YAZMALI?.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
THE PRESENT PERFECT TENSE
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
ÖĞRENCİ İŞ BAŞVURU FORMU (STUDENT JOB APPLICATION FORM) FORMU DOLDURURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR / POINTS FOR CONSIDERATION WHEN FILLING OUT THIS FORM.
Six Good Reasons 05/04/2015Steve Darn ITK March 2011.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Past tense ● Time expressions
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PERSONaL QUALITIES (KİŞİSEL ÖZELLİKLER)
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
EXPRESSING EMPATHY AND SYMPATHY
İNGİLİZCE MAKING SUGGESTIONS
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.
EXPRESSING AGREEMENT AND DISAGREEMENT
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 6.
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
SIK kullanılan CÜMLELER
Practice your writing skills
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
MIDDLE SCHOOL I-SEARCH Research Paper... Product.... Presentation...
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
CHAPTER 1 uzm. Psk. Özlem ataoğlu
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
8th grade english lesson friendship topic presentation. -8
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. THE LIFE OF MUSTAFA KEMAL.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

UbD Bilgilerimizi Tazeliyoruz Hoş geldiniz UbD Refresher Welcome Wednesday 30th November 2011 UbD Bilgilerimizi Tazeliyoruz Hoş geldiniz 30 Kasım, Çarşamba 2011

Today 16:00 to 16:40 – Refresher 16:40 to 17:30 – departmental work Bugün 16:00 – 16:40 arası Bilgilerimizi Tazeleme 16:40 – 17:30 arası Bölüm içi çalışmalar

Why UbD? Neden UbD? Consistency - Tutarlılık Focus - Odaklanmak The big picture - Resmin Tamamını Görmek Real life - Gerçek Hayat Future Proofing - Gelecekte uygulanabilirliği Collaboration - İşbirliği Consistency – same unit, same common langauge across the school. Focus – the unit plan keeps the learning, preparation and meetings focused and on task. The big picture – in terms of being able to easily see how units are linked and how units from different subject ares compliment each other on Rubicon Atlas. Real life issues and assessments - make things relevant to everybody. Thinking beyond the textbook and getting to the heart of deeper understanding and transfer to other subjects or ‘real life’ Future proofing – eventually all unit plans will be online. New teachers will be better able to integrate. Collaboration – eventually once things are uploaded and running we will be able to do peer reviews of units and work more effiecently and eefectivly as a professsional learning community.

Resources/Kaynaklar http://www.hisarplc.weebly.com Zeus (bolumler/PLC) Resources – all templates, examples, UbD magazine, design standards check list, August seminar materials etc. can be found on the PLC website. Please use this site for resources. It is totally bilingual. The shared drive has additional resources too but it isn’t so organised and for most needs the PLC site will be enough. Kaynaklar – bütün şablonlar, örnekler, UbD dergisi, kazanımlar kontrol listesi, tasarım standartları kontrol listesi, Ağustos ayındaki seminere ait materyaller vb. bilgilere PLC web sitesinden ulaşılabilir. Bu siteyi kaynak bulmak için kullanın, site iki dilde hazırlanmıştır. Ortak dosyamızda başka kaynaklarda bulunuyor, ama çok düzenli bir halde değiller ve birçok ihtiyacınız için PLC web sitesi yeterli olacaktır UbD Sözlüğü ve Tasarım Standartları kontrol listesi içinde! (Link on intranet) (Intranette link) Includes UbD Dictionary & Design Standards checklist!

Design Standards Checklist Tasarım Standartları Kontrol Listesi

We’re on the right track – thank you Doğru yoldayız - teşekkürler UbD & Hisar Nearly 70 UbD ‘first draft’ examples We’re on the right track – thank you Yaklaşık 70 adet UbD «ilk taslak» örnekleri Doğru yoldayız - teşekkürler 70 templates were submitted on the 2nd of November for review – exceptional – thank you! What we learned. People are on the right track and some really high quality examples were submitted. Some people need a refresher course – hence today. But overall we are headed in teh right directtion and Margo’s summer workshop and the workshops in June by the core team have definitely paid off, thanks for all of your efforts and enthusiams. 2 Kasım tarihinde toplam 70 şablon üzerinde çalışılmak için ortak dosyaya yüklendi – inanılmaz – teşekkür ederim! Neler öğrendik. Doğru yoldasınız ve bazı şablonlar yüksek kaliteli çok iyi birer örnek oluşturuyor. Bazılarımız ise bilgilerini tazelemeye ihtiyaç duyuyor, bugün yapacağımız gibi. Ama sonuçta doğru yoldayız ve hem Margo’nun yazın gerçekleştirdiği atölye çalışması hem de Haziran ayında çekirdek ekibin yaptığı atölye çalışmaları kesinlikle sonuç getirmiş. Çabalarınız ve hevesiniz için teşekkür ederim.

Today Bugün Review of stage’s 1 & 2 Examples 40 minutes 1. Ve 2. aşamaların tekrar incelenmesi Örnekler 40 dakika

UbD Template UbD Şablonu http://www.hisarplc.weebly.com

Subject/Ders: Class/Sınıf: Theme/Tema: Length/Uzunluk:

Theme Tema Fairness Struggle Reading for meaning Fate My environment Friendship Courage Rhythm Probability Money, money, money Fitness for life Adaletlilik Mücadele Anlam çıkarmak için okumak Kader Benim çevrem Arkadaşlık Cesaret Ritim Olasılık Para, para, para Yaşamda sağlıklı ve formda olmak

Desired Results İstenilen Sonuçlar

This is okay…but… / Bu iyi…ama…

Highlight the key content standards Anahtar kazanımları işaretleyin

This isn’t so ideal Bu pek uygun değil

Looks good  / İyi görünüyor  Looks good but remember goals have to be related to the theme, EUs, EQs and perfromance task. İyi görünüyor ama unutmayın amaçların tema, Temel Sorular, Kalıcı Anlamalar ve performans çalışmalarıyla ilgili olması gerekiyor.

You can start anywhere… but it has to be cohesive Dilediğiniz yerden başlayabilirsiniz… ama unutmayın bütünle uyum içinde olmalı

http://www.hisarplc.weebly.com

Enduring Understandings Kalıcı Anlamalar

Listen to this music/ Müziği dinleyelim Unit Theme -World Music Ünite Tema – Dünya Müzikleri Musical style? What country? Instruments? History? Müzik türü? Ülkesi? Enstrümanlar? Tarihi? Paul Simon Graceland That Was Your Mother 

Zydeco

Enduring Understandings An understanding is a specific generalisation, a full-sentence statement that summarises an insight that a student is expected to take away from the work and be able to transfer to other contexts. Kalıcı Anlamalar Anlamak kesin bir genellemedir, öğrencinin yaptığı çalışmadan çıkaracağı ve başka konulara/alanlara aktarabileceği açılımı özetleyen tam bir cümledir.

Students will understand that… Öğrencilerin Anlayacakları… Different styles of cultural music can be identified via instrument sounds & voice styles. Farklı kültürel müzikler enstrüman seslerinden ve şarkıcının ses yapısından tanımlanabilir. Music is more than sound, it is full of history. Müzik sadece ses değildir, aynı zamanda tarihle doludur.

Demokrasi için yönetimi sorgulayacak özgür ve cesur basına gerek vardır. En büyük sanaçtılar görüp hissettiklerini daha iyi ifade etmek için genelde belirlenmiş gelenek ve tekniklerden farklı bir yön çizerler. Modern roman daha yaşama dair ve kişiyi hikayeye katan anlatım tarzı sağlamak için birçok geleneksel hikaye unsurlarını ve normlarını altüst eder. Democracy requires a free and courageous press, willing to question authority. The greatest artists often break with established traditions and techniques to better express what they see & feel. The modern novel overturns many traditional story elements and norms to provide a more authentic and engaging narrative.

http://www.hisarplc.weebly.com

Essential Questions Temel Sorular

(Science) How can you predict future offspring based on family history (Science) How can you predict future offspring based on family history? (English/Macbeth) Does power corrupt? (Maths) Why are prime numbers so effective in encryption? (Geography) What story do maps and globes tell us? (History) What constitutes a great leader? (Art) Should art have a message? (Language) Why learn another language? (Sport) What strategies do the top performers and teams use? (Technology) What are the pros and cons of technological progress? (Religion) Why is it important to respect the beliefs of others? (Fen) Aile geçmişine bakarak doğacak çocuklar için tahminde bulunabilir misiniz? (İngilizce/Macbeth) Güç insanı yozlaştırır mı? (Matematik) Şifrelemede asal sayılar neden çok etkili? (Coğrafya) Haritalar ve yer küreler bize neler anlatır? (Tarih) Büyük bir önderin sahip olduğu özellikler nelerdir? (Sanat) Sanat aynı zamanda mesaj da içermeli mi? (Dil) Neden başka bir dil daha öğrenelim? (Spor) Üst seviyelerde bulunan sporcular ve takımlar hangi stratejileri uyguluyorlar? (Teknoloji) Teknoloji alanındaki ilerlemelerin artıları ve eksileri nelerdir? (Din) Başkalarının inançlarına saygı duymak neden önemli?

Knowledge/Skills Bilgi / Beceriler

Knowledge students will know… Bilgi öğrencilerin bilecekleri…. Vocabulary/Kelimeler Terminology/Terminoloji Definitions/Tanımlar Critical details/Kritik ayrıntılar Sequence & timelines/Zaman çizelgesi Important events & people/Önemli olaylar & kişiler Formulas/Formüller Key factual information/Anahtar olgusal bilgiler

Skills students will be able to… Beceriler öğrencilerin yapabilecekleri…. Basic skills (decoding, arithmetic, computation)/Temel beceriler (çözümleme, aritmetik, bilgisayar) Communicaition skills (listening, speaking, writing)/İletişim becerileri (dinlemek, konuşmak, yazmak) Interpersonal, group skills/Kişilerarası, grup içi beceriler Thinking skills (compare, infer, analyse, interpret)/Düşünme becerileri (kıyaslamak, anlam çıkarmak, analiz etmek yorumlamak) Study skills (notetaking)/Ders çalışma becerileri (not almak) Research, inquiry, investigation skills/Araştırma, sorgulama, inceleme becerileri

Performance Task Performans Çalışması

http://www.hisarplc.weebly.com Performance Task Performans Çalışması Other Evidence Diğer Kanıtlar Summative - Sonuç Formative - Süreçsel GRASPS Quizzes, workbook, progress tests etc. Quizler, çalıma kitabı, gelişim testleri vb. http://www.hisarplc.weebly.com

What Next? December 7th 2011 UbD Clinic December 14th UbD unit(s) deadline Zeus\Bolumler\PLC\Aralık 14 - December 14 2011 UbD Plans 2012 Rubicon Atlas Peer reviewing of units

Sırada ne var? 7 Aralık 2011 UbD Kliniği 14 Aralık UbD ünite(leri) son gün Zeus\Bolumler\PLC\Aralık 14 -December 14 2011 UbD Plans 2012 Rubicon Atlas Meslektaşların birbirlerinin Ünitelerini incelemesi

Thank You! Teşekkürler! Şimdi- Bölüm içi çalışmalar Now - Departmental Work Department Heads/Principals Please collect units from the stage Teşekkürler! Şimdi- Bölüm içi çalışmalar Bölüm Başkanları / Müdürler lütfen sahnedeki üniteleri alınız