ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
Şİddet Muhammet GÜLER.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OTİZM (AUTISM).
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Yrd. Doç. Dr. Şaziye Senem Başgül Çocuk ve Ergen Psikiyatristi
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
BÜYÜME: Vucüdun uzunluk ve ağırlık yönünden artışı anlamına gelen bir terimdir. GELİŞME: Büyüyen organizmanın dokularının yapısındaki olgunlaşmayı.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI RİSKLİ BEBEKLERİN TARANMASI
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TİK BOZUKLUKLARI.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
Konuşma Engelinin Türleri
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
EVDEN KAYNAKLANAN DİSİPLİN SORUNLARI
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
DİSLEKSİ Hakkı CAN Uzm. Psikolojik Danışman
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Çocuklarda Tırnak Yeme Alışkanlığı
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KEKEMELİK 1.
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
ÇOCUK VE SUÇ.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Tek-gen Hastalıkları.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
Psikiyatride öykü alma ve muayene
ÇOCUKLARDA GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Kekemelik.
Zeka Gerilikleri.
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Sunum transkripti:

ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ V KEKEMELİK ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Kekemelik Nedir?

Bireyin ne söylemek istediğini kesin olarak bildiği, istem dışı, tekrarlayan ses uzatmaları ve kesilmeleri nedeni ile konuşma ritmindeki bozukluk olarak tanımlanmaktadır.

Bireyler ne söylemek istediklerini bildikleri halde sesler ve sözcükler arasındaki geçişi sağlayamazlar.

Birincil belirtiler: Hece ve ses uzatma ya da tekrarları İkincil belirtiler: Konuşmamak için aşırı çaba sarf etmek, çenede ve dudaklarda titreme, söyleyeceklerini unutmuş gibi yapıp konuşmaktan kaçma gibi durumlardır.

DSM-IV’ göre Kekemelik Tanı Ölçütleri:

Bireylerdeki konuşma bozukluğu gırtlak, ağız gibi organların kendisinden değil, bu organların hareketlerinden kaynaklanan bozuklukla ilgilidir. Beden hareketleri de kekemeliğe eşlik edebilir(göz kırpma, dudağın titremesi..).

NEDENLERİ?

Duygusal durumlar, eğer çocukta genetik bir yatkınlık söz konusu ise (birincil derecede akrabalarında kekemelik öyküsü görülüyorsa) tetikleyici bir rol oynayabilir. Duygusal durumlar kekemeliğin şiddetini arttırır, fakat doğrudan doğruya kekemeliğin nedeni olarak nitelendirilemez.

Okul değişikliği, bademcik ameliyatı ve bir travmanın da kekemeliğe neden olduğu söylenmektedir.

Normal düzeyde konuşan bireylere kıyasla, kekemeliği olan bireylerin beyin aktivitelerinde ne gibi farklılıkların olabileceği araştırılmaktadır.

GENETİK MİDİR?

Akrabalık ile kekemelik arasında %14lük ilişki vardır. Ailesinde kekeme olan bir kişinin ailesinde kekeme olmayan kişiye göre üç misli kekeme olma olasılığı vardır

KEKEMELİK VE YAŞ Çocuklarda kekemelik başlangıcı çoğunlukla 3-7 yaş arasıdır. Nadir olarak ergenlik ve sonrasında da başlayabilmektedir. Çocukluk dönemi ya da sonrasında geçirilen ciddi bir beyin hasarı sonrasında da kekemelik başlayabilir. Bu durum “nörojenik kekemelik” olarak nitelendirilmektedir.

KEKEMELİK VE ZEKA İLİŞKİSİ Yapılan araştırmalar konuşma akıcılığı kusuru olarak değerlendirilen kekemelikte zekanın belirleyici bir değişken olmadığını göstermiştir. Zekanın etkisinin, kekeleme veya akıcı konuşma üzerinde değil dil süreçleri, duyusal-motor beceriler ve algılamada farklılığa neden olduğu belirlenmiştir.

KEKEMELİK VE CİNSİYET Değişik toplumlarda ve ülkemizde kekemelik erkek çocuklarda daha fazla görülmektedir. Kekemelik ile cinsiyet arasındaki belirgin fark toplumun erkek çocuklarından beklentilerinin fazla olmasıdır.

KEKEMELİK VE KİŞİLİK İLİŞKİSİ Kekemeler üzerinde yapılan araştırmalar kekemelerin özel bir kişilik yapısı göstermediğini ancak kaygı potansiyellerinin daha yüksek olduğunu açıklamıştır. Bazı belirleyici özelliklere sahiplerdir. Daha içe kapanık, daha az konuşan ve özgüveni düşük bireyler olduğu görülür.

TEDAVİ Konuşma terapisi ile ergen ve yetişkinlerde kekemeliği kontrol altına almak, kişinin konuşurken gösterdiği bozukluk belirtilerini yok etmek mümkündür. Kişinin motivasyonu ve katılımı terapinin başarısını önemli ölçüde etkiler.

Davranışsal yöntemler aracılığı ile seslerin yeniden kazandırılması önerilmektedir.

AİLELERE ÖNERİLER Kekemeliğin farkında olduğunuzu, onu kabul ettiğinizi hissettirin Çocuklar konuşmaya başladıkları andan itibaren konuşmaları düzeltilmemeli Çocuk konuşmaya başlarken aile sakin davranmalı, gergin bir ortam yaratılmamalı Beden dili ile de sakin olunduğu gösterilmeli

Çocuğunuzu konuşmaya zorlamamak en iyisidir. Konuşurken çocuğa yeterince zaman tanınmalı ve çocuğa karşı sabırlı olunmalıdır. Çocukta duygusal çatışma ve gerilim yaratan durumlar gözleyip belirlenmeli, mümkün olduğunca bunlardan uzak durulmalı Otoriter, baskıcı anne-baba olunmamalı

Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim 