HOŞ GELDİNİZ....

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANA BABA VE ERGEN İLETİŞİMİ
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM?
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ANA BABA VE ERGEN İLETİŞİMİ
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Okul Rehberlik Servisi
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
ANA BABA VE ERGEN İLETİŞİMİ
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ANA BABA VE ERGEN İLETİŞİMİ Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER AİLELERE ÖNERİLER 1.Çocuk başkalarının yanında kesinlikle eleştirilmemelidir. (Abisi ve kardeşi de dahil)
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE Hazırlayan: Psikolojik Danışman Nur Türkoğlu.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

HOŞ GELDİNİZ...

EVVEL ZAMAN İÇİNDE, KALBUR SAMAN İÇİNDE BİR ZAMANLAR SİZ DE ÇOCUKTUNUZ.

ŞU CÜMLELER SİZE TANIDIK GELİYOR MU?

TÜRK USULÜ PEDAGOJİ ÇOCUK DEDİĞİN, USLU OTURUR. ÇOCUK DEDİĞİN, HER LAFA KARIŞMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, YENİ İCATLAR ÇIKARMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, ANNESİNİ, BABASINI, ÖĞRETMENİNİ ÜZMEZ.

TÜRK USULÜ PEDAGOJİ ÇOCUK DEDİĞİN, SAYGILIDIR. ÇOCUK DEDİĞİN, ÇOK KONUŞMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, BÜYÜKLERİN SÖZÜNÜ DİNLER. ÇOCUK DEDİĞİN, YAPMA DEYİNCE YAPMAZ.

TÜRK USULÜ PEDAGOJİ ÇOCUK DEDİĞİN, DERS ÇALIŞIR. ÇOCUK DEDİĞİN, ÇOK SORU SORMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, PAYLAYINCA ÖNÜNE BAKAR. ÇOCUK DEDİĞİN, VERİLEN ÖĞÜTLERİN DIŞINA ÇIKMAZ.

TÜRK USULÜ PEDAGOJİ ÇOCUK DEDİĞİN, SÖYLENEN İŞTEN KAÇMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, ISLAK YERLERE BASMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, DERSİNİ BİLİR. ANNE BABALARINA GELİNCE... ONLAR BÜYÜKTÜR HER ŞEYİ YAPABİLİRLER.

BUGÜN SİZ, BENZER CÜMLELER KURMUYOR MUSUNUZ? ÇOCUKLUĞUNUZDA BUNLARI DUYDUĞUNUZDA NELER HİSSEDİYORDUNUZ? BUGÜN SİZ, BENZER CÜMLELER KURMUYOR MUSUNUZ?

KENDİNİZİ ÇOCUĞUNUZUN YERİNE KOYUN DUYMAK İSTEMEDİĞİNİZ SÖZLERİ ONLARA LÜTFEN KENDİNİZİ ÇOCUĞUNUZUN YERİNE KOYUN VE DUYMAK İSTEMEDİĞİNİZ SÖZLERİ ONLARA SÖYLEMEYİN.

BUNUN İÇİN ÖNCELİKLE ÇOCUĞUNUZLA İLETİŞİM KURUN.

UNUTMAYIN, ÇOCUKLARINIZ. SİZDEN FARKLI BİR KİŞİLİK, SİZİN UNUTMAYIN, ÇOCUKLARINIZ SİZDEN FARKLI BİR KİŞİLİK, SİZİN ROBOTLARINIZ DEĞİL. SİZİN İSTEDİĞİNİZ GİBİ OLMAK, SİZİN HAYALLERİNİZİ GERÇEKLEŞTİRMEK ZORUNDA DEĞİLLER. BU KADAR AĞIR YÜKÜ KALDIRAMAZLAR.

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI ÇOCUĞUNUZLA YÜZ YÜZE VE AYNI HİZADA OTURARAK KONUŞUN. KENDİLERİNİ SİZİNLE AYNI DÜZEYDE HİSSEDERLERSE DUYGULARINI SAKLAMADAN İFADE EDERLER.

ELEŞTİRİLERİNİZ YIKICI DEĞİL, YAPICI ÇOCUĞUNUZU YARGILAMAYIN; ELEŞTİRİLERİNİZ YIKICI DEĞİL, YAPICI OLSUN.

SÖZÜNÜ KESMEYİN, DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE DİNLEYİN VE DİNLEDİĞİNİZİ DAVRANIŞLARINIZLA BELLİ EDİN.

YOKSA ANLATMAKTAN VAZGEÇERLER. ANLATTIKLARINA GÜLMEYİN, ÇOCUKLARINIZI ASLA UTANDIRMAYIN. YOKSA ANLATMAKTAN VAZGEÇERLER.

SİZİN GİBİ DÜŞÜNMEK ZORUNDA OLMADIKLARINI UNUTMAYIN. ÇOCUKLARINIZI TARAF OLMAYA, YORUM YAPMAYA ZORLAMAYIN. SİZİN GİBİ DÜŞÜNMEK ZORUNDA OLMADIKLARINI UNUTMAYIN.

İNANIN SİZİ ANLAYABİLİRLER. DUYGULARINIZI GİZLEMEYE ÇALIŞMAYIN, SAMİMİ OLUN. İNANIN SİZİ ANLAYABİLİRLER.

ÖĞÜT VERMEYİN Kİ, SÖZLERİNİZ ETKİLİ OLSUN. ELEŞTİRİLERİNİZ KISA VE ÖZ OLSUN, FAZLA UZATMAYIN. ÖĞÜT VERMEYİN Kİ, SÖZLERİNİZ ETKİLİ OLSUN.

ÇÖZÜME YÖNELİK DÜŞÜNMELERİNİ SAĞLAYIN. GERÇEKÇİ VE BELİRLİ ÖNERİLERDE BULUNUN, SÖYLEDİKLERİNİ CİDDİYE ALIN. ÇÖZÜME YÖNELİK DÜŞÜNMELERİNİ SAĞLAYIN.

AMA SORULARINIZ AÇIK UÇLU OLSUN. DAHA İYİ ANLAYABİLMEK İÇİN SORULAR SORUN. AMA SORULARINIZ AÇIK UÇLU OLSUN.

ÇOCUKLAR, ÖVGÜ VE ONAY BEKLERLER. OLUMLU GERİ BİLDİRİM VERİN. UNUTMAYIN! AMAÇ HATALARINI YAKALAMAK DEĞİL, DOĞRULARINI PEKİŞTİRMEKTİR.

ETKİLEŞİME ÖNEM VERİN. ÇOCUĞUNUZA DOKUNUN, SARILIN, SICAKLIĞINIZI HİSSETMESİNE İZİN VERİN.

KONUŞMAYI KESİN VE DİNLEMEYE İSTEKLİ OLDUĞUNUZU GÖSTERİN. NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ? KONUŞURKEN DİNLEYEMEZSİNİZ. KONUŞMAYI KESİN VE DİNLEMEYE İSTEKLİ OLDUĞUNUZU GÖSTERİN.

KENDİNİZİ ÇOCUĞUNUZUN YERİNE KOYUN. ONUN BAKIŞ AÇISINI, TUTUMLARINI, DEĞERLERİNİ VE YAŞINI GÖZ ÖNÜNE ALARAK ANLAMAYA ÇALIŞIN.

ANİ TEPKİLERİNİZ KONUŞMAYI SONLANDIRABİLİR. DİKKATİNİZİ KONUŞULANA VERİP DUYGULARINIZI KONTROL ETMEYE ÇALIŞIN. ANİ TEPKİLERİNİZ KONUŞMAYI SONLANDIRABİLİR.

SEN DİLİ BEN DİLİ KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR. KİŞİYE KENDİSİ İLE İLGİLİ BİR ŞEYLER SÖYLER. BENLİK SAYGISINI ZEDELER. ÖFKE VE NEFRET DUYGULARI OLUŞTURUR. ÇEKİNGEN YA DA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR. DAVRANIŞA YÖNELİKTİR. “DİNLEYEN” KONUŞANLA İLE İLGİLİ BİR ŞEY SÖYLER. BENLİK SAYGISINA OLUMLU KATKISI VARDIR. “KONUŞANA” YARDIM İSTEĞİ DOĞURUR. ETKİN İNSANLAR YARATIR.

BEN DİLİNİN ÜÇ ÖĞESİ DAVRANIŞIN YARGISIZ TANIMI SEN BENİMLE DUYGULARINI PAYLAŞMAYINCA. DAVRANIŞIN ÜZERİMİZDEKİ SOMUT ETKİSİ BEN ÇOK ÜZÜLÜYORUM. DAVRANIŞ KARŞISINDA HİSSETTİĞİMİZ DUYGU SANA ZARAR GELMESİNDEN VE SANA YARDIMCI OLAMAMAKTAN KORKUYORUM.

TERBİYESİZLİK EDİYORSUN BENİM KÖTÜ OLDUĞUMU DÜŞÜNÜYOR SEN DİLİ K O D L A M Ç Ö Z Ü E ANNE BABA ÇOCUK TERBİYESİZLİK EDİYORSUN SEN İLETİ KODU BENİM KÖTÜ OLDUĞUMU DÜŞÜNÜYOR RAHATSIZ

ANNEM BABAM RAHATSIZ OLMUŞ BEN DİLİ K O D L A M Ç Ö Z Ü E ANNE BABA ÖĞRENCİ ÇOK RAHATSIZ OLDUM BEN İLETİ KODU ANNEM BABAM RAHATSIZ OLMUŞ RAHATSIZ

DAVRANIŞLARININ SONUÇLARINA KATLANMAYI ÖĞRENSİN. BAZI DURUMLARDA YANLIŞ YAPMA VE SEÇME HAKKI VERİN Kİ; DAVRANIŞLARININ SONUÇLARINA KATLANMAYI ÖĞRENSİN.

KENDİNİ BAŞARISIZ, BECERİKSİZ OLARAK ETİKETLEMESİN. YALNIZ OLUMSUZ DAVRANIŞLARINI DEĞİL, OLUMLU DAVRANIŞLARINI DA GÖRÜP DİLE GETİRİN Kİ; KENDİNİ BAŞARISIZ, BECERİKSİZ OLARAK ETİKETLEMESİN.

KENDİ AYAKLARININ ÜZERİNDE DURABİLSİN. ONUN YERİNE DÜŞÜNMEKTEN VAZGEÇİN, KENDİ BAŞINA DÜŞÜNMESİNİ SAĞLAYIN Kİ; KENDİ AYAKLARININ ÜZERİNDE DURABİLSİN.

KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT ETMEK YERİNE, ANLASIN. UYMASINI İSTEDİĞİNİZ KURALLARIN NEDENLERİNİ AÇIKLAYIN Kİ; KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT ETMEK YERİNE, ANLASIN.

ELEŞTİRİLERİNİZİ DİNLESİN, ÖZEL ÖNEM VERSİN. ÇOCUĞUNUZU OLDUĞU GİBİ KABUL EDİP SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİN Kİ; ELEŞTİRİLERİNİZİ DİNLESİN, ÖZEL ÖNEM VERSİN.

KENDİNİ YETERSİZ HİSSETMESİN. YETENEKLERİNİN VE YAŞININ ÜZERİNDE SORUMLULUK YÜKLEMEYİN Kİ; KENDİNİ YETERSİZ HİSSETMESİN.

SINAVLARI KİŞİLİK SORUNU HALİNE GETİRMESİN. ÇOCUĞUNUZUN SINAV SONUCU NE OLURSA OLSUN, SİZİNLE OLAN DİYALOĞUNUN DEĞİŞMEYECEĞİNİ ANLATIN VE SINAV SONUCUNUN ONA VERDİĞİNİZ DEĞERİ, SEVGİYİ DEĞİŞTİRMEYECEĞİNİ VURGULAYIN Kİ; SINAVLARI KİŞİLİK SORUNU HALİNE GETİRMESİN.

SINAVLARIN YAKLAŞTIĞINI HATIRLATMAYIN Kİ; KAYGILARI PANİĞE DÖNÜŞMESİN.

BİRBİRİNİZE BAĞLILIĞIN AMAÇ, SINAVIN ARAÇ OLDUĞUNU UNUTMAYIN Kİ; SINAVIN; KİŞİLİĞİ, DEĞERİ VE SAYGINLIĞI ÖLÇMEDİĞİNİ ANLASINLAR.

BELLİ DAVRANIŞLARI BEKLEMEYE HAKKINIZ OLDUĞUNU DÜŞÜNSÜN. MODEL OLUN Kİ; BELLİ DAVRANIŞLARI BEKLEMEYE HAKKINIZ OLDUĞUNU DÜŞÜNSÜN.

O DA TUTARLI OLSUN, YALANA BAŞVURMASIN. TUTARLI OLUN Kİ; O DA TUTARLI OLSUN, YALANA BAŞVURMASIN.

ÖNKOŞULSUZ SAYGI VE SEVGİ GÖSTERİN Kİ; GERÇEKTEN ÖNEMSENDİĞİNİ HİSSETSİN.

GÜVENDİĞİNİZİ HİSSETTİRİN Kİ; O DA KENDİNE GÜVENSİN.

AŞAĞILAMAYIN, SUÇLAMAYIN, ONLARIN ADINA KARAR VERMEYİN Kİ; ÖZGÜVENLERİ SARSILMASIN.

KENDİNİN ÖYLE OLDUĞUNA İNANMASIN. ETİKETLEMEYİN Kİ; KENDİNİN ÖYLE OLDUĞUNA İNANMASIN.

BAŞKALARIYLA ASLA KIYASLAMAYIN Kİ; KENDİNİ DEĞERSİZ HİSSETMESİN.

UNUTMAYIN!!! AİLE BİR TAKIMDIR. VE ÇOCUĞUNUZA MUTLAKA KALİTELİ ZAMAN AYIRIN. UNUTMAYIN!!! AİLE BİR TAKIMDIR.

ETKİLİ ANA-BABA EĞİTİMİ ÜSTÜN BAŞARI (Öğrenmede ve Sınavlarda) ÖNERİLEN KİTAPLAR ETKİLİ ANA-BABA EĞİTİMİ THOMAS GORDON, Sistem Yayıncılık ÜSTÜN BAŞARI (Öğrenmede ve Sınavlarda) ÜSTÜN DÖKMEN, Sistem Yayıncılık SAVAŞÇI-İYİ DÜŞÜN DOĞRU KARAR VER DOĞAN CÜCELOĞLU, Remzi Kitabevi ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ (FİLM, KİTAP)

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.