KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
Advertisements

RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
Sistem Analizi ve Planlama
PLANLAMA.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
MESLEKİ EĞİTİM.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
YÖNETİMİN İŞLEVLERİ- KARAR ALMA
İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM
PROJE TEKLİFİ HAZIRLAMA
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Problem Çözme.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
109/06/08 VIVA Eğitim İlişkileri Yönetimi. 209/06/08 Ajanda Hedefler & Gerçekleşenler Proje Yönetimi AR - GE Sistem Testler Sonuç Demo Sorular & Yorumlar.
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
ŞEHİRCİLİĞE GİRİŞ PLANLAMA SÜRECİNDE FONKSİYONLAR
Algoritmalar (Algoritms)
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
Problem Çözme Becerileri
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Algoritmalar (Algoritms)
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Örgütsel bilgi kullanımı
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Probleme Dayalı Öğrenme
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Probleme Dayalı Öğrenme
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
İşletme Yönetiminde Karar Verme ve Karar Süreci
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Geleneksel Tasarım Araçları
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Tüketici Karar verme Süreci
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Optimizasyon Teknikleri
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP)
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ

Karar Kriterlerini Belirleme Uygun Alternatifin Seçimi RASYONEL KARAR ALMA Rasyonel Karar Alma Sürecinin Aşamaları Karar Alma Süreci Problemi Tanımlama Karar Kriterlerini Belirleme Kriterlerin Değerlendirilmesi Alternatifleri Belirleme Değerlendirme Uygun Alternatifin Seçimi

PROBLEMİ TANIMLAMA Yöneticinin öncelikle kararın gerekli olduğunu inanması ve çözülmesi gereken problemi tanımlaması gereklidir. Problem “İstenen durum ile gerçekleşen durum arasındaki farktır.” Yöneticiler çoğu zaman problemi tanımlamadan, kendilerine sunulan bir çözüm ya da semptomlar üzerinden karar alırlar.

KARAR KRİTERLERİNİ BELİRLEME Karar alma faaliyeti birden fazla seçeneğin ele alınmasını gerektirir. Rasyonel kararların alınabilmesi için, karar alıcının karar alma sürecini etkileyecek bütün kriterleri belirlemesi gerekir.

KRİTERLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ İkinci adımda belirlenen kriterlerin tamamı karar alıcı için aynı önemde olmayabilir. Karar sürecinde sözkonusu kriterlerin önem sırasına dizilebilmesi için, değerlendirilmeleri gerekir.

ALTERNATİFLERİ BELİRLEME Bu aşamada karar kriterlerini yerine getirecek bütün olası alternatiflerin karar alıcı tarafından belirlenmesi gerekir. Bu aşamada alternatiflerin değerlendirilmesine ilişkin bir adım atılmaz.

ALTERNATİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Üçüncü aşamada değerlendirilen kriterlere göre, herbir alternatif ele alınır. Bu aşama genellikle karar alma aşamasının en zor aşamasıdır. Çünkü karar alıcının herbir seçeneğe ait olası sonuçları kestirmesi gereklidir.

EN UYGUN ALTERNATİFİN SEÇİMİ Herbir kriterin beklenen etkinliği * Herbir çözüm için kriterlerin ağırlığı

PROBLEM VE KARAR TİPLERİ Yapılandırılmış Problemler Çözüme ilişkin hedefler bellidir. Genellikle daha önce gerçekleşmiş problemlerdir. Kolaylıkla ve tam olarak tanımlanabilirler. Problem ile ilgili gereksinim duyulan bilgiye erişilebilir. Programlanmış Kararlar Rutin bir şekilde ele alınabilecek yapıda olan ve tekrar eden kararlardır.

PROBLEM VE KARAR TİPLERİ Programlanmış Karar Tipleri Politikalar Yapılandırılmış bir probleme ilişkin karar alabilmek için kullanılabilecek genel rehber olarak tanımlanabilir. Prosedürler Yapılandırılmış bir problemin çözümüne ilişkin birbiri ile ilişkili adımlar dizisidir. Kurallar Bir yöneticinin ya da çalışanın ne yapıp ne yapmaması gerektiğini açık bir şekilde sınırlandıran ifadelerdir.

PROBLEM VE KARAR TİPLERİ Programlanmış Karar Tipleri (ÖRNEK) Politika Müşteri iadeleri geri alınır. Prosedürler İade işleminin tamamlanması için gerekli olan bütün adımlar dikkatle takip edilmelidir. Kurallar 50 YTL’nin üzerindeki tutarın iadesi yöneticiler tarafından onaylanmalıdır. Kredi ile yapılan alışverişlerin geri ödemesi nakit olarak yapılamaz.

PROBLEM VE KARAR TİPLERİ Yapılandırılmamış Problemler Problem yeni veya alışılmışın dışındadır. Problem ile ilgili kısıtlı bilgi mevcuttur. Genellikle kendisine özgü çözümler gerektiren problemlerdir. Programlanmamış Kararlar Tekrarı olmayan kararları ifade eder. Sadece alınan karara özgü sonuçlar üretir.