Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Lojistik Yönetimi Ders – I
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
24 Kalite yönetimi.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
Yeni Pazarlama Teknikleri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
STOK MALİYETİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Metin DURAN Genel Müdür
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
KALİTE VE VERİMLİLİK KALİTE MALİYETİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
FİNANS VE MUHASEBE H04.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU

KALİTE NEDİR? Kalite, müşteri isteklerine uygunluktur. Müşteri istekleri, sadece ürün kalitesini değil; ürünü sunarken ortaya koyduğumuz hizmeti de kapsar. Ürüne ait belirlenen teknik özelliklerin yerine getirilmesi tek başına yeterli olmayıp; müşteri tarafından talep edilen istekleri karşılaması beklenen asıl sonuçtur.  Kullanıma uygunluktur.(Dr J.M.JURAN) Şartlara uygunluktur.(P.B.CROSBY)

Kusursuzluk arayışına sistemli bir yaklaşımdır. KALİTE KAVRAMI Müşterinin tatminidir. Verimlilik Esnekliktir. Bir programa uymaktır. İstenen özelliklere uygunluktur Değişimi azaltmaktır. Bir yatırımdır. Kusursuzluk arayışına sistemli bir yaklaşımdır.

Kalite Kavramı Kalite, lüks, gösteriş ve ağırlık anlamındadır. Ürün veya hizmet kendi özelliklerine uygunsa kalitelidir. Kalite, “elle tutulmaz” ve bu nedenle de ölçülemez. Hizmet standartları dahi sayısal bilgiler veren kriterler sayesinde çok kolay ölçülebilir. Kalitesizliğe sadece çalışanlar neden olur. Üretim, tasarım, planlama, satın alma, üretim, denetim, yönetim vb. basamaklarında çalışanlar ürün kalitesi üzerinde ayrı ayrı ve birlikte sorumludurlar. Kalite, kalite kontrol bölümünün sorumluluğundadır. Kalite kontrol bölümü kendisine ulaşmadan önce ürün üzerinde çalışanların faaliyetlerinden sorumlu tutulamaz. Kalite, maliyet artırıcıdır ve bu nedenle de verimliliği düşürür. Uygulamalar kalitesizliğin maliyetlerinin daha yüksek ve ölümcül olabileceğini göstermektedir.

KALİTENİN GETİRİLERİ Müşteri memnuniyetinin artması Pazar payının artması Kârın artması Çalışan memnuniyetinin artması Maliyetlerin azalması Yüksek rekabet gücü

KALİTESİZLİĞİN SONUÇLARI Müşteri Tatminsizliği Pazar Payındaki Azalma Kaynak İsrafı Ve Verimliliğin Azalması Maliyetlerin Artması, Motivasyon Kaybı

KALİTE KONTROLÜ NEDİR? Bir organizasyondaki değişik grupların kalite geliştirme, kaliteyi koruma ve kalite iyileştirme çabalarını müşteri tatminini de göz önünde tutarak üretim ve hizmeti en ekonomik düzeyde gerçekleştirebilmek için birleştiren etkili bir sistemdir.

KALİTE KONTROLÜ KALİTE KONTROLÜ NEDİR? İhtiyaçlara uygun ürün ve hizmet kalitesini tesis eden işlem ve yöntemlerdir. ISO 8402 Ürün ve hizmet için tanımlanmış kalite gereklerinin makul ölçüde karşılandığının güvence altına alınmasına yönelik planlı ve sistematik çabaların tümüdür. ISO9000

İŞLETME AÇISINDAN KALİTE KONTROLÜN ÖNEMİ Sanayilerin kurulup gelişmesinde rol oynayan temel etkenler her yerde aynıdır.Diğer bir deyişle, bir sanayi kolu için gerekli pazar, insan gücü, sermaye, yönetim, malzeme(hammadde), makine ve yöntemlerle yeterli enerji ve ulaştırma imkanlarına sahip olan herkes o sanayi kolunu istediği yerde kurabilir. Ancak; amaç bu sanayide üretilen malı dünyanın her tarafında ve planlanan şekilde satabilmektir.Bir malın dünya piyasalarında tutulması ve aranması onun fiyat ve kalite yönünden müşteriyi tatmin etmesine bağlıdır. Bu ise sanayi kollarının kalite kontrol anlayışı ve kalite kontrole verdiği önemle doğru orantılıdır.

Bunun içindir ki, kalite kontrolü sadece “üretilen malın muayenesi” olarak düşünen sanayiler mallarına yeterli alıcı bulamaz ve gelişemezken; kalite kontrolün ne olduğunu bilen ve buna göre çalışan sanayilerin malları aranmakta ve bu sanayiler de mallarını sattığı oranda gelişmektedir.

KALİTE KONTROLÜNÜN YARARLARI Gerçek satış ve teknolojik etkinlikleri ile şirketimizi ekonomik durgunluktan korumak (Ricoh Co. Ltd.1975 ödülünün sahibi). Çalışanlarımız için karı, müşterimizin güvenini kazanmak için kaliteyi, miktarı ve maliyeti güvence altına almak (Riken Forge Co., Ltd., 1975). Dünyadaki en yüksek kaliteye erişme amacıyla bütün çalışanlarının yaratıcı güçlerini birleştirerek düzenli bir gelişmeye imkan veren bir şirket kurmak. Son moda ürünleri geliştirmek ve kalite güvenliği sistemimizi daha iyi bir duruma getirmek. (Pentel Co., Ltd., 1976). Yapısal özellikleri ile herhangi bir iş çevresi değişikliğinde rekabet edebilen ve hayatta kalabilen bir şirket kurmak. (Chemical Co.. Ltd., 1970) Firma dinamizmini ve yapısını geliştirmek, ürünlerimizin kalitesini yükseltmek ve kar tablomuzu arttırmak. (Tkenaka Komuten Co, Ltd., 1979)

KALİTE MALİYET TÜRLERİ

TEŞEKKÜR EDERİM.