TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU.

Slides:



Advertisements
Similar presentations
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Merhaba… akıllı çözümler üretir.. Akıllı Ticaret B2B Ürün Sunumu.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
INTERNET VE HUKUK Zeynep Derman Hukuk Müşaviri SUPERONLINE A.Ş.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Siber Güvenlik ve Kara Para Aklama BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM-
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Elektronik Ticaret (E-Ticaret) Giriş.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARETİN TÜRLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Bilgi Teknolojileri ve Bilişim Hukuku Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ 10 Nisan ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ (10 Nisan 2015) 2 MODERN ENDÜSTRİYEL ÜRETİM Endüstriyel sektördeki üretim tesisleri,
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Elektronik Ticaret (E-Ticaret).
SAMET UÇAR
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
Bilgi Sistemleri Hafta4
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Neden Bilişim
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Presentation transcript:

TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU

İçerik  Tanımlama  Türleri  Tarihi  Araçları  Kıyaslama  İşletme etkileri  KOBİ etkileri  Yeni sahalar  Tüketici etkileri  Bilgi güvenliği  Ödeme sistemleri

 Telekomünikasyon ağları üzerinden değer değişimi amaçlayan aktivitelerin yapılması (EITO)  İnternet ağları üzerinden kuruluşları ve bireyleri ilgilendiren her türlü ticari etkinliğe ait olan işlemin yapılması (OECD)  Ödeme işlemlerinin internet üzerinden yapıldığı alış ve satış işlemi (ECOM)

 E-business: firmanın kontrolü altındaki bilişim sistemleri ile, firma içi iş ve işlemlerin dijital ortamlarda yürütülmesi,  E-commerce: firma sınırları dışındaki alış, satış gibi değer değişimlerinin dijital ortamlarda yürütülmesi. Kaynak: Loudon, & Traver

 Radyo (1924) ve Televizyon (1949) reklamları  EFT  EDI (1987)  www (1994) Kaynak: Loudon, & Traver

TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ B2B gelişimi B2C gelişimi Kaynak: Loudon, & Traver Gelişim

Geleneksel TicaretElektronik Ticaret Satın Almayı Yapan Firma Bilgi Edinme YöntemleriGörüşmeler, dergiler, kataloglar, reklamlarWeb sayfaları Talep Belirtme YöntemiYazılı formElektronik posta Talep OnayıYazılı formElektronik posta Fiyat AraştırmasıKataloglar, görüşmelerWeb sayfaları Sipariş VermeYazılı form, faksElektronik posta, EDI Tedarikçi Firma Stok KontrolüYazılı form, faks, telefonOnline Veritabanı, EDI Sevkıyat HazırlığıYazılı form, fax, telefonElektronik Veritabanı, EDI İrsaliye KesimiYazılı formOnline Veritabanı, EDI Fatura KesimiYazılı formElektronik Posta, EDI Siparişi Yapan Firma Teslimat OnayıYazılı formElektronik Posta, EDI Ödeme ProgramıYazılı formOnline Veritabanı, EDI ÖdemeBanka Havalesi, Posta, Tahsildarİnternet bankacılığı, EDI, EFT Kaynak: Elibol & Kesici

 Telefon, Faks ve Televizyon  İntranet  Extranet  İnternet

 Kredi kartı, e-kredi kartı  EFT  E-çek  Smart kart  ATM  İntranet  Extranet  İnternet

 Finanssal ürün ve hizmetlerin elektronik iletişim araçları ile sağlanması  Bankacılık  Finanssal yatırımcılık  Forex (günlük işlem hacmi USD 4 trl)

 Tek doğru sınıflama… yok  Sektör bazında ayrım  Teknoloji bazında ayrım  Model bazında ayrım  Aynı firma içinde birkaçı bir arada

İlişki temelinde ayrım  Business-to-Consumer (B2C)  Business-to-Business (B2B)  Consumer-to-Consumer (C2C)  ? (G2G)-(B2G)-(G2C) Teknoloji temelinde ayrım  Peer-to-Peer (P2P)  Mobile commerce (M-commerce) Nitelik temelinde ayrım  Doğrudan e-ticaret  Dolaylı e-ticaret

Kaynak: Kalaycı :2004

B2C Portal E-tailer İçerik sağlayıcı İşlem yapıcı Pazar yaratıcı Servis sağlayıcı Topluluk sağlayıcı B2B E-bayi E-tedarik Aracılık Sektörel konsorsiyum Sektörel özel ağlar

 Güçlü arama araçları ve entegre içerik ve hizmetler  Genel veya özelleştirilmiş(vortal)  Geleneksel perakendeci online versiyonu  Çeşitleri:  Virtual merchants  Bricks-and-cricks  Catalog merchants  Manufacturer-direct

 Ses, görüntü, yazılım gibi içerik sunar.  Genellikle üyelik, reklam geliri veya bedellidir.  Kullanıcılarına bedelli işlemler sunar  Örneğin:  Finansal hizmetler  Seyahat hizmetleri  İş bulma hizmetleri

 Bir nevi online hizmet alımı.  Genellikle üyelik veya kullanım ücretli  Ortak ilgi alanlıları toplayan siteler  Arkadaşlık siteleri gibi  Alıcı ve satıcıları buluşturan siteler  Sahibinden.com gibi

 B2B servis sağlayıcı  Özellikli servis sunumu  Toptan alıcı ve satıcıları buluşturan siteler

 Belirli sektöre hitap eden siteler.  İlişkili işler yürüten firmalar arasında bilgi akışı sağlamak için tesis edilen ağlar  Bir nevi online toptancı.

7/24 Küresel erişim Muhtemel düşük fiyat Dijital ürün hemen teslim Bilgi çeşit ve yoğunluğu Fiziki ürün geç teslim Gümrük, vergileme Gizlilik, güvenlik Fiziki ürün deneme sınırlılığı

Küresel erişim CRM vd. sistemlerle entegrasyon Geribildirim imkanları Artan rekabet Kıyas imkanı, kârlılık düşüşü İçsel, dışsal bilgi yüklemesi

Kayıtlı ekonomi Ucuz kontrol imkanları Vergi artışı (satıcı ülke) İthalat vergi kaybı (alıcı ülke) Finanssal ürün vergi kaybı

 Uluslararasılaşma imkanı  Geri bildirime hızlı adaptasyon  E-Tedarik  E-pazaryeri  E-CRM  Önemli noktalar  Kurumsal hazırlık  Girişimci mantalitesi  Rekabetçilik  Güven

 Zaman ve mekanı aşan ticaret  Entegrasyon ve küreselleşme  Gümrükleme ve vergi  Tüm dünyaya erişim  Yeni meslekler  Etkinlik ve rekabetçilik

 Maliyetler bağlamında:  İşlem maliyetlerinde düşme  Artan rekabetçilik, artan verimlilik  Girdi, üretim ve dağıtım maliyetinde düşme  Fiyatlar bağlamında:  Aracılık azalışı  Kolay araştırma imkanı  Daha sık fiyat değişimi

Kaynak: Nêmcovâ & Dvorâk

Kaynak: Borits & No

 Bilgi sunum gereği & negatif riskleri  E-güvenlik:insanların kendilerine dair kişisel bilgilerin toplanması/kullanımı/transferinde kontrol hakları

 Bilmiyoruz, ancak…  Teknolojik gelişim tüm ticari aktiviteler için dominant unsur,  Klasik Fortune 500 şirketleri, ÇUŞ’lar, belirleyici,  Aşırı girişin sonucu sektörde eliminasyon,  Artan düzenleme ihtiyacı/ilgisi,  E-ticaret fiyatları, klasik fiyatlara erişerek, yatırımcısına normal kârlar getirebilir,

 Pahalı teknoloji, kompleks yazılımlar,  Klasik alışveriş ve dükkanın kültürel, sosyo- psikolojik konumu,  İnternet ve PC erişiminde küresel dengesizlikler,  Doygunluk ve tavan etkisi.

TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ Bizleri Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz. 46