Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Soru 1 CEVAP.
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
E- İ MZA KULLANIM REHBER İ 1- E-imza pin numarasını öğrenme 2- Doküman Yönetim Sisteminde E-imza’nın kullanımı.
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
4 KARE.
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
TEST – 1.
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
SUNAR….
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
OYUN TANITIMI Oyun hiçbir şekilde siyasi bir amaçla yapılmamıştır ve tamamen eğlence amaçlıdır.
DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİ ÖRÜNTÜ VE SÜSLEMELER
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
PPT1 DÜNYASI Hazırlayanlar : Hazırlayanlar : Müzeyyen KUTLU Müzeyyen KUTLU Ferdi ERDEM Ferdi ERDEM F. Önder TOPAL F. Önder TOPAL Suat ÖZTÜRK Suat ÖZTÜRK.
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
HTML HTML Nedir? HTML Ne İşe Yarar?. HTML (HyperText Markup Language / Hareketli-Metin İşaretleme Dili) basitçe, tarayıcılarla görebileceğimiz, internet.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sunum transkripti:

Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )

Hacettepe Üniversiteli | Bote 2 Hazırlayanlar Yusuf CEYLAN Mahmut DEMİR Gözde OCAK İbrahim ÖZCAN Metin ÖZER Selçuk YAPICI

Hacettepe Üniversiteli | Bote 3 NETWORK DÜNYASININ TANITIMI

Hacettepe Üniversiteli | Bote 4 NETWORK DÜNYASI Hedeflerimiz: HEDEF 1: Bilgisayar ağları ve İnternet’in gerekliliğini kavrayabilme HEDEF 2: İnternet’e bağlanabilmek için yapılması gerekenleri kavrayabilme HEDEF 3: İnternet üzerinde kullanılan servisleri tanıyabilme HEDEF 4: Bir tarayıcıyı kullanarak Web kaynaklarına erişebilme

Hacettepe Üniversiteli | Bote 5 NETWORK DÜNYASI Hedeflerimiz: HEDEF 5: Web kaynaklarını bulabilme HEDEF 6: Web kaynaklarını değerlendirebilme HEDEF 7: İnternet’i kullanma konusunda etik kurallarını bilme HEDEF 8: İnternet’i güvenli olarak kullanabilme

Hacettepe Üniversiteli | Bote 6 Ürün Oluşturma Basamakları  Focus Belirleme  İçerik Belirleme  Arayüz Tasarımı  3B Tasarım  Kullanışlılık Testi  Oyunun Eğitsel Yönü  Ürün / Eğitsel Oyun / Network Dünyası

Hacettepe Üniversiteli | Bote 7 FOCUS Focus, oyunun hangi yönleriyle eğlendirici, zorlayıcı ve benzersiz olacağını söyler, Oyunun asıl amacını ortaya koyar. Oyun bireylerin bilgisayar ağlarını tanımasını amaçlamaktadır. Birey oyun yardımıyla bilgisayar ağlarını kendince anlamlar vererek zihinde kodlayacaktır. Birey Askeri Karargahtaki gizli görevleri yerine getirerek rütbesini yükseltir.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 8 FOCUS BELİRLEME Focus belirlerken, ürünü tasarlayacağımız ortam özelliklerini düşündük. Eğitsel oyunumuz, kullanacağımız 3D tasarımı gereği, kullanıcının sanal karakter olarak içinde gezinebileceği, gerçek dünyaya benzer bir ortam olacaktı. Hedeflerimiz doğrultusunda, sanal karakterin içinde gezinebileceği bir askeri karargah tasarladık.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 9 FOCUS BELİRLEME Amacımız kullanıcı eğitsel oyunu oynarken eğlenmesi, eğlenirken öğrenmesidir. Bunun için askeri karargahımızda belirli yerlerdeki görevleri yerine getiren kullanıcı, rütbesini yükseltecektir. Focus belirlerken, süreç içerisinde Focus’umuzda değişiklikler oldu.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 10 İÇERİK BELİRLEME Hedeflerimizi doğrultusunda içerik araştırdık. Çeşitli kaynaklardan, içeriğimizdeki kavram, olgu ve ilkelerle ilgili bilgileri düzenledik. Kullanıcı bu bilgilere, görevleri yerine getirirken ihtiyaç duyabilir, bunun için içeriğimizi oyunumuzda kütüphaneye yerleştirdik. 8 hedef için içerik ve her hedefin 5 görevi için 5 soru hazırladık.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 11 ARAYÜZ TASARIMI Kağıt üzerinde askeri karagahımızın kuş bakışı görünümünü planladık. 3 boyutlu tasarima geçmeden önce, nesneleri alanımıza kağıt üzerinde yerleştirdik. Karargahların içini, görevlerin, rütbelerin ve diğer nesnelerin yerlerini kağıt üzerinde tasarladık.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 12 ARAYÜZ TASARIMI

Hacettepe Üniversiteli | Bote 13 3B TASARIM İçeriğimizi ve arayüz tasarımımızı 3 boyutlu ortama geçirmek için, Quest Atlantis eğitsel oyununu kullandık.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 14 3B TASARIM Bize ayrılan 10 x 10 luk alanda nesneleri kopyalayarak, yerlerini değiştirerek binalar inşaa ettik, yolları yerleştirdik, nesnelere komutlarla özellikler verdik.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 15 3B TASARIM Bazı nesnelerin tıklanarak 2 boyutlu web ortamına geçmesini sağladık.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 16 KULLANIŞLILIK TESTİ Network dünyamızı, son haline gelmeden önce, kullanıcılara test ettirmek amacı ile kullanışlılık testi hazırladık. Bu testi 5 kişiye uyguladıktan sonra şu sonuçlara vardık:

Hacettepe Üniversiteli | Bote 17 KULLANIŞLILIK TESTİ Net1 dünyasına askeriyeyi çağrıştıran 3 boyutlu nesneler eklenmeli Yönlendirmeler daha açık ifade edilmeli ve arttırılmalı Karargahlardan ilgili kütüphane katına ışınlama yolu ile gidilmeli.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 18 ÜRÜNÜN EĞİTSEL YÖNÜ Ürünümüz eğitsel bir oyun olarak tasarlanmıştır. Kullanıcı eğlenirken öğrenmesi hedeflenmiştir. Kullanıcı görev sırasını takip ederek her soru için belirlenen hedefleri ve alt hedefleri geçekleştirmesi beklenir. Bu sırayı takip etmesi için gerekli açıklamalar yapılmıştır.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 19 ÜRÜN / EĞİTSEL OYUN NETWORK DÜNYASI Net1 dünyası 8 adet karargah ve 1 adet 8 katlı kütüphaneden oluşmaktadır. Görevlerini karargahlardan alacaksın. Görevleri yaparken karargah sırasını takip etmen gerekmektedir. Örneğin 1. Karargahtaki görevlerini bitirmeden 2. Karargahtaki görevilere başlamamalısın. Aksi takdirde eğitimin başarısız sayılacaktır.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 20 SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR Projenin zamanında ilerlemesi. Projede görülen eksiklere çözüm yollarının bulunması.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 21 SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR Projenin içeriğini tam olarak bilmediğimiz için; hazırladığımız focusun değiştirilmesi vede içerik aramasını geç yapılması projeyi zaman açısından olumsuz etkiledi. Kağıt üzerinde tasarladığımız binaların 3 boyutlu ortamda inşa edilmesinde zorluklar yaşadık. Binaları tekrar tasarladık. Kütüphanenin 8 katlı olmasından dolayı maksimum nesne sayısına ulaştık vede kütüphaneye koymayı düşündüğümüz bazı nesneleri koyamadık.

Hacettepe Üniversiteli | Bote 22 Bir dahaki sefere neleri farklı yapardınız? Tekrar böyle bir ortam tasarlayacak olsaydık focusu içerik belirlenince oluştururduk. İnşaatta kullandığımız acemice teknikleri tekrarlamazdık. Kağıt üzerinde tasarladığımız binaları olabildiğince kare dikdörtgen biçiminde tasarlardık. Tasarladığımız binaların çok fazla katlı olmamasına dikkat ederdik.