Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
PLANLAMA VE TALEP TAHMİNİ YÖNETİMİ
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Yönetim Danışmanlığı Nisan 2006
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
 Ülgen & Mirze 2004.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
STRATEJİK YÖNETİMDE DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Erlan Bakiev
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Pazarlama Yönetimi Süreci
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İNOVASYON.
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmeye Giriş Konu 1: İşletme
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 11. Hafta Stratejik Kontrol Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 1. Hafta Stratejik Yönetim Süreci ile İlgili Terim ve Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Pınar.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİ OLUŞTURMA.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları © Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Yönetim Süreci “İşletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirmesine ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamasına yönelik tüm bilgi toplama, analiz, seçim, karar ve uygulama faaliyetlerinin tümü” olarak tanımlanır. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Yönetim Süreci’nin Evreleri Stratejistlerin seçimi ve görevlendirilmesi evresi Stratejik analiz evresi : İşletme dışı çevrenin (makro çevre ve sektör) analizi ve işletme içi çevrenin analizi Stratejik yönlendirme evresi : Misyon, Vizyon ve Amaçlar Strateji oluşturma evresi : Genel ve Alt Stratejiler;Kurumsal, Rekabet ve İşlevsel stratejiler Stratejik uygulama evresi : Organizasyon yapısı, bilgi sistemleri, liderlik anlayışı, kurum kültürü ve yönetim tarzları Stratejik kontrol evresi : Stratejilerin uygulanması sonucu elde edilen performansın kontrolü ve stratejik amaçlarla uygunluğu © Ülgen&Mirze 2004

Stratejistlerin Seçimi ve Görevlendirilmesi Evresi işletmelerde stratejik yönetim süreci ile ilgili çalışmaları başlatan ve bu sürecin her safhasında yer alan; stratejik faaliyetlerden sorumlu görevlilerdir. Stratejistler iki anlamda sınıflanır : Yönetici Pozisyonundaki Stratejistler Profesyonel Uzman Stratejistler © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Yönetici Stratejistler I) Üst Yönetim Düzeyindeki Yönetici Stratejistler İş Sahipleri Yönetim Kurulları İş sahipleri veya yönetim kurullarının atadığı üst yöneticiler Genel Müdür CEO (Chief Executive Officer) II) Orta Yönetim Düzeyindeki Yönetici Stratejistler III) Alt Yönetim Düzeyindeki Yönetici Stratejistler © Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Analiz Evresi Stratejik Analiz Süreci, işletmenin faaliyette bulunduğu genel ve sektörel çevre unsurlarının halihazır durumunun incelenmesi ve işletme içindeki unsurların değerlemesiyle ilgili süreçtir. © Ülgen&Mirze 2004

ÇEVRE ANALİZİ Genel / Uzak Dış Çevre Analizi Politik, Yasal, Ekonomik, Sosyokültürel, Demografik, Teknolojik ve Uluslararası (global) faktörler Sektör / Yakın Dış Çevre Analizi Anapazarın tanımlanmas, Rekabet analizi ve Esas rakip analizi İşletme İçi Çevrenin Analizi Dış çevre analizi ile fırsatlar ve tehditler; İç çevre analizi ile üstünlükler ve zayıflıklar belirlenir. © Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Yönlendirme Evresi İşletmenin Yaptığı işin Tanımı (işletmenin hangi mal veya hizmeti üreteceği, kullanacağı üretim teknolojisi, ürünlerin hangi pazarlarda değerlendirileceğinin belirlenmesi ) İşletmenin Misyonu (işletmenin misyonu onun varoluş nedenidir) İşletmenin Vizyonu (işletmelerin vizyonu, gelecekte olmasını arzuladıkları durumun ifadesidir) İşletmenin Amaç ve Hedefleri (İşletmenin yaptığı görev sonucu elde etmek istedikleri sonuçlar; bir anlamda vizyonun, belli bir zaman sürecinde somut olarak belirtilmiş şeklidir ) © Ülgen&Mirze 2004

Strateji Oluşturma Evresi Temel Stratejiler ve Alt Stratejileri Temel Stratejiler; Büyüme Stratejileri Küçülme Stratejileri Durağan Stratejiler Karma Stratejiler © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Strateji Oluşturma Evresi Yönetim Düzeylerine göre Stratejiler Üst Düzey (Kurumsal) Stratejiler; Kurumsal/Çeşitlendirme Stratejileri ve Çekilme Stratejileri Üst ve Orta Düzey Stratejiler; İş Yönetim/Rekabet Stratejileri; Maliyet Liderliği, Farklılaştırma ve odaklanma stratejileri Alt Düzey Stratejiler; İşlevsel (Bölümsel) Stratejiler © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Seçim Sürecinde işletmeler 3 konuda çalışma yaparlar ; İşletmenin olanakları ile gerçekleştirilebilecek, aynı zamanda çevresel fırsat ve tehditleri karşılayabilecek alternatif stratejilerin belirlenmesi, Alternatif stratejilerinin seçiminde kullanılacak kriterlerin belirlenmesi, Alternatifler arasından en uygun stratejik seçimin yapılması © Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Yönetim Çalışmalarındaki Hareket Noktalarıyla ilgili Yaklaşımlar Açık Analiz Yaklaşımı Açık analizi, amaçlanan stratejilerde kullanılır. Amaçlanan stratejiler; işletmelerin arzu ettikleri nihai sonuca varılması için hazırladıkları stratejilerdir © Ülgen&Mirze 2004

Fırsat yaklaşımı, işletmelerin ortalamanın üzerinde getiri sağlayacak Stratejik Yönetim Çalışmalarındaki Hareket Noktalarıyla ilgili Yaklaşımlar Fırsat Yaklaşımı Fırsat yaklaşımı, işletmelerin ortalamanın üzerinde getiri sağlayacak cazip bir sektör bulması ve burada kurumsal/rekabetçi stratejileri kullanarak amacına ulaşmasını önermektedir. Kaynak Yaklaşımı Kaynak yaklaşımı ise, dikkati işletmelerin kendi iç çevrelerinin analizi sonucu ortaya çıkacak olan varlık ve yeteneklere çekmektedir. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004