ÖĞRENME STRATEJİLERİ Doç.Dr.Sevgi Turan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Proje, Performans Değerlendirme
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
ÖĞRENMEDE REHBERLİK Doç.Dr.Sevgi Turan
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ARCS Modeli.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Probleme Dayalı Öğrenme
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Aciklamalar ve yanitlar
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÖĞRENME STRATEJİLERİ Doç.Dr.Sevgi Turan

Çerçeve Öğrenme yaklaşımı nedir? Öğrenmeyi desteklemek için neler yapılabilir? Güdülenme stratejileri Öğrenme stratejileri Zaman ve çaba yönetimi

DEFNE Akademik ilgili Çalışma alanına ilgi duyuyor Alanında iyi olmak istiyor Açık akademik planları var Öğrendiği şeyler onun için önemli Derse hazırlık: Derse ilgili ön çalışmaları yaparak ve kafasında cevaplamak istediği sorular ile geliyor Derste bu sorulara yanıt arıyor ve bu yanıtlar yapılandırmakta olduğu bilgi için anahtar özellikleri oluşturuyor Öğrendiklerinin kendisi için önemini sorguluyor

DOĞU Üniversiteye özel bir alana merakı nedeniyle gelmemiş Belirli bir meslekte iyi olmak gibi bir arzusu yok Bir iş edinmek istiyor İlk tercihi olan alanda değil Hazır bulunuşluk düzeyi daha düşük Derse hazırlık: Derse hazırlıksız ve kafasında bir soru olmaksızın geliyor Sadece geçmek için yeterli en az çabayı sarf etmek istiyor Derste anahtar noktaları göremiyor, söylenen her şeyi not tutuyor Eğer herşeyi not alır ve ezberlerse sınavda sorun yaşamayacağını düşünüyor

Yüksek düzeyde katılım Defne Kuramsallaştırma Uygulama İlişkilendirme Açıklama Tanımlama Not-alma Hatırlama Doğu Pasif yöntemler Aktif yöntemler Düşük düzeyde katılım (Biggs J., 1999)

Bireysel Farklar:ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Derinlemesine öğrenenler Yüzeysel öğrenenler Stratejik öğrenenler

Bireysel Farklar:ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI

ASSIST Alt boyutlar Anlam arama: Öğrenmek için kavramanın gerektiğinin farkındadırlar. İleri sürülen fikir ve mantığı eleştirel bir şekilde irdelerler Fikirleri ilişkilendirme: Fikirleri daha önceki bilgi ve deneyimleri ile ilişkilendirirler Kanıt kullanma: Kanıt arar ve bu kanıtları sonuçlarla ilişkilendirirler. Fikirlerin altında yatan ilke ve örüntüleri araştırırlar Düşüncelerle ilgilenme: Ders konusuna içsel ilgi duyarlar.

ASSIST Alt boyutlar Amaç eksikliği: Bulundukları yerde olmayı değersiz görür, o alana ilgi duymazlar. İlişkilendirmeden ezberleme: Bilgileri birbirleri ile ilişkilendirmeden ezberler, uygulaması gereken işlemleri rutin bir şekilde gerçekleştirirler. Programa bağlılık: Sadece, dersten geçmek için gereken bilgileri öğrenmeye odaklanırlar. Kalma korkusu: Başarısız olacaklarını düşünerek endişe hissederler.

ASSIST Alt boyutlar Çalışmayı düzenleme: Çalışma ile ilgili sürekli bir çaba gösterirler. Çalışmak için uygun ortam ve materyalleri ararlar. Zaman yönetimi: Zamanlarını ve sarf edecekleri çabayı etkin bir şekilde yönetirler. Değerlendirme farkındalığı: Ölçmenin neleri gerektirdiğinin ve değerlendirme ölçütlerinin farkındadırlar. Başarı: En yüksek başarıyı elde etmeyi önemserler. Etkinliği izleme: Çalışma yollarının etkinliğini izlerler.

Hacettepe’de Durum 26 79 60 50 42 98 76 62,5 20 66 41 En düşük puan En yüksek puan Ortalama Beklenen ortalama Derinlemesine 26 79 60 50 Stratejik 42 98 76 62,5 Yüzeyel 20 66 41

Hacettepe’de Durum

ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME Öğrenme stratejileri yani öğrenmeyi kolaylaştırmada izlenebilecek yolları açıklar

Bilgiyi işleme kuramı

BİLİŞSEL SÜREÇLER DİKKAT ALGI TEKRAR KODLAMA GERİ GETİRME Bilginin bellekler arasında aktarılmasını sağlayan zihinsel etkinlikler DİKKAT ALGI TEKRAR KODLAMA GERİ GETİRME

Örnek-1 5 birim 5 saniye

Örnek-1 BR TMİ TT RTAT VIBM

Örnek-1 BRT MİT TRT ATV IBM

Örnek-2 15 kelime 15 saniye

Örnek-2 Kız Karaciğer Yağmur Mor Bağırsak Flüt Mavi Arp Bulut Pankreas Erkek Çocuk Rüzgar Piyano Kırmızı

Örnek-2 Mor Yeşil Kırmızı Çocuk Kız Erkek Pankreas Karaciğer Bağırsak Flüt Arp Piyano Rüzgar Bulut Yağmur

Akademik çalışmaları nasıl yönetebiliriz?

OLGU: DENİZ BİYOLOJİ ÇALIŞIYOR Perşembe akşamıydı ve Deniz ertesi gün olacağı Biyoloji sınavı için son hazırlıklarını tamamlıyordu. Geçen Pazar gecesi bu hafta Biyoloji sınavına nasıl çalışacağını planlamıştı. Ne öğrenmesi gerektiğini, nasıl çalışması gerektiğini ve her bir konuya çalışmayı ne zaman tamamlayacağını belirledi. Çalışmaya pazartesi başladı. Ana fikirleri genel olarak kavramaya ve öğrendiği önemli bilgileri hatırlamaya çalıştı. Okuduğu her bir bölümü kendi ifadeleri ile tanımladı, önemli bilgilerin altını çizdi ve olası soruların ne olabileceğini düşünerek kendi çalışma sürecini izledi.

OLGU: DENİZ BİYOLOJİ ÇALIŞIYOR Çarşamba gecesi çalışırken sınıfta tartışılan bağışıklık sisteminin hücreleri ve görevlerini açıklamada güçlük yaşadığını fark etti. Farklı hücreleri satırlara, özelliklerini ve görevlerini sütunlara yazarak bir tablo oluşturmaya karar verdi. Tablodaki bilgileri tamamladığında konu ile ilgili oluşturduğu soruları daha iyi yanıtlayabildiğini gördü.

OLGU: DENİZ BİYOLOJİ ÇALIŞIYOR Perşembe akşamı saat 7 gibi, Deniz odasında çalışırken oda arkadaşı yanında bir diğer arkadaşı ile birlikte kütüphaneden döndü. Arkadaşları birlikte hafta sonu tiyatroya gitmek için nasıl buluşacaklarını heyecanlı bir şekilde konuşmaya başladılar. Onlar bugün için çalışmalarını bitirmişlerdi. Deniz son bir saatlik çalışmasını tamamlamak üzere aşağıdaki çalışma salonuna gitmeye karar verdi. Arkadaşlarına saat 8 gibi pizza için döneceğini söyledi. Tekrar çalışmaya başladığında notları arasında anlamadığı bazı bilgiler olduğunu fark etti. Bu notları açıklamasını istemek için bir arkadaşını telefonla aradı.

OLGU: DENİZ BİYOLOJİ ÇALIŞIYOR Deniz 20 dakika kadar daha çalıştıktan sonra kendini yorgun hissetti ve az sonra yiyeceği karışık pizzasını düşünmeye başladı. Bu gece yarım saat daha çalışmaya ihtiyacı olduğu aklına geldi. Beş dakika kadar ara vermeye karar verdi ve çalıştığı yerden kalktı. Ardından masasına geri döndü ve çalışmasını tamamladı.

Deniz en uygun biçimde öğrenebilmek için neler yaptı?

Deniz en uygun biçimde öğrenebilmek için neler yaptı? Amaç ve eylem planını belirledi Çeşitli öğrenme stratejileri kullandı Öğrenmediğini fark ettiğinde öğrenme stratejisini değiştirdi. Çalıştığı konuyu anlayıp anlamadığını izledi Çalışma ortamını düzenledi Güdülenme stratejisi kullandı. Yorulduğu ve motivasyonu düştüğünde ara verdi

Neden bazı öğrenciler diğerlerinden daha başarısız? Yapabilecekleri, öğrenmeleri ve güdülenmeleri ile ilgili yanlış inançları Etkili olmayan öğrenme davranışlarının/alışkanlıklarının farkında olmama Etkili öğrenme ve güdülenme stratejisini sürdürmede sorunlar Öğrenme ve çalışma davranışlarını/alışkanlıklarını değiştirmeye hazır olmama

Akademik çalışmaları nasıl yönetebiliriz? Kendinin mentorü olma

Akademik çalışmaları nasıl yönetebiliriz? Güdülenme: Harekete geçme: içsel-dışsal güdülenme Sebat Kendiyle konuşma, kendini ikna etme, çevreyi düzenleme, kendini ödüllendirme Öğrenme stratejileri Zaman kullanımı Fizik çevre Sosyal çevre Performansı izleme

Akademik ortamda öz-yönetim nasıl gerçekleşir? Dembo, 2004

Teşekkürler... sturan@hacettepe.edu.tr