OKUL Okulun toplumsallaştırma süreci, devletin otoritesine boyun eğecek olan ve yeni sanayi toplumunda sadık işçiler olarak çalışacak yurttaşlar yetiştirir. Ve toplumsallaşma süreci insanların toplumsal konumlarını kabul etmelerini sağlar ve onları irrasyonel olarak örgütlenmiş bir tüketici toplumuna bağımlı kılar. Godwin, Ferrer ve Illıch
Türkiye’de
1.Dersler ve kitaplar yapılandırmacılık temeline göre oluşturulmuş. Dolayısıyla sistem süreç değerlendirmeye odaklı. Fakat merkezi sınavlarla sonuç değerlendirme devam ediyor. Böylece dershane ve özel derse ihtiyaç hızla artıyor.
2.Kalabalık sınıflar ve zorunlu eğitim süresi öğretmenlerdeki tükenmişliği arttırıyor/arttıracak. ÇÖZÜM:
EN ÖNEMLİ SATRANÇTAKİ EN ÖNEMLİ TAŞ?
OLMAK MI YAPMAK MI?
OKUL HAYATINDAN NELER HATIRLIYORUZ? BİLGİ Mİ TUTUM MU? HOCALARIMIZIN ANLATTIĞI DERSİ Mİ KENDİLERİNİ Mİ HATIRLIYORUZ?
Bilgi ve diploma merkezli eğitim veriyoruz. Bireysel eğitimde bu uygulama anlamlı olabilir. Fakat zorunlu eğitim kapsamında… Bilgi & Değerler olmalı.
Bu şartlar altında Davranış Değiştirme ve İstenmeyen Davranışlar
Olumsuz Alışkanlıkların Yok Edilmesinde 3 Yöntem Önemlidir: 1.Eşik Yöntemi 2.Bıktırma (Yorgunluk) Yöntemi 3.Zıt Uyaranlar (Zıt Tepki) Yöntemi
ALLAHIM; Değiştirebileceklerim için cesaret, Değiştiremeyeceklerim için sukûnet, Bunları birbirinden ayıracak basireti ver.