ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
Beşinci Bölüm: Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI BÖLÜM VI ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI

Endüstriyel Pazar Endüstriyel Satın Alma Davranışı Kiralanacak ya da satın alınacak mal ve hizmetlerin üretiminde kullanılmak üzere mal ve hizmet satın alan işletmelerin oluşturduğu pazarlardır. Endüstriyel satın alma davranışı Diğer mal ve hizmetlerin üretiminde kullanılmak üzere mal ve hizmetleri satın alan ya da diğer işletmelere, mal ve hizmetleri yeniden satan ve kiralayan işletmelerin satın alma davranışlarıdır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Endüstriyel Pazarın Özellikleri (1) Pazar Yapısı ve Talep Az sayıda alıcı, büyük miktarda alım Coğrafi bölge ve şehirde yığılma Türetilmiş talep İnelastik talep Oynak veya dalgalı talep Satın Alma Biriminin Yapısı Satın alma merkezi Çok daha profesyonel satın alma çabası

Endüstriyel Pazarın Özellikleri (2) Karar Çeşitleri & Karar Süreci Çok daha karmaşık kararlar Çapraz satış süreci Süreç çok daha resmidir Satın alıcı ve satıcılar birbirlerine daha bağımlılar Alıcılarla yakın uzun dönemli ilişkilerin kurulması

Endüstriyel Satın Alma Davranışı Modeli Çevre Pazarlama Uyarıcıları Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma Diğer Uyarıcılar Ekonomik, Teknolojik, Politik, Kültürel, Rekabetçi Gelişmeler Alıcı İşletme Satın Alma Merkezi Satın Alma Süreci Alıcı Tepkileri Mal ya da hizmet seçimi Tedarikçi seçimi Sipariş miktarı Hizmet, teslim ve ödeme zamanı

Başlıca Endüstriyel Satın Alma Durumları Rutin Satın Alma Rutin olarak işletmenin hiçbir değişiklik yapmadan ürünü yeniden satın almasıdır. Değiştirilmiş Yeniden Satın Alma İşletme, ürünün tedarikçisini, fiyatını, ürünün özelliklerini değiştirmek isteyebilir. Yeni Görev Tipi Satın Alma İşletme mal ve hizmeti ilk defa satın aldığı zaman söz konusudur.

Endüstriyel Satın Alma Karar Süreci Katılımcıları İşletmenin satın almaya karar verme birimi “Satın Alma Merkezi” olarak adlandırılır. Merkezdeki üyeler beş farklı rol üstlenirler. Bunlar Kullanıcılar Etkileyiciler Satın alıcılar Karar vericiler Bilgi akışını kontrol edenler (Gatekeepers)

Endüstriyel Satın Alma Davranışında Başlıca Etkiler Çevresel etkiler Teknolojik, politik, rekabetçi gelişmeler, kültür ve gelenekler. Örgütsel etkiler işletmenin hedefleri, politikaları, prosedürleri, yapıları ve sistemleri Kişiler arası etkiler Otorite, statü, empati, ikna gücü Bireysel Etkiler Yaş, gelir, eğitim, iş pozisyonu, kişilik, riske karşı tutum.

Endüstriyel Satın Alma Süreci Problemin farkedilmesi İhtiyacın tanımlanması Ürünün özelliklerinin belirlenmesi Tedarikçi araştırması Teklif alma Tedarikçi Seçimim Sipariş Performansın Gözden Geçirilmesi

KURUMSAL ve DEVLET PAZARLARI KURUMSAL PAZARLAR (Okul, Hastane, Huzurevi, Hapishane, Çocuk Yuvası) Düşük Bütçe Devlete Bağımlılık DEVLET PAZARLARI Özel satın alımlar Kamu yararının gözetilmesi Toplum denetimi Açık teklif, pazarlık ve kapalı zarf Sözleşmeye dayalı alımlar