AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BÜŞRA AKSU –DUYGU BİÇER CANSU ÇETİNKAYA MATERYALİN ADI: MATERYALİN AMACI AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER MATERYALİN EĞİTSEL ÖZELLİKLERİ Matematik ve geometri derslerinin alt yapısını oluşturan koordinat sistemini öğrenciye eğlenceli bir şekilde anlatmaktır. Soyut olan koordinat sistemini basit bir oyun hâline dönüştürüp öğrenciye kavratmaktır. -Tahta -Renkli Fon kağıdı -Matkap -Tahta kesici aletler (dekupaj testere) -Cetvel 1.Materyalin kullanılacağı ders/ünite/konu:Matematik/ 3.Ünite/Cebirsel İfadeler/Düzlemde bir noktanın koordinatları ve doğru denklemleri 2.Hazırlanan materyalle öğrencilere kazandırılması beklenen hedefler:Koordinat sistemini özellikleriyle tanır ve sıralı ikilileri gösterir. Koordinat sistemi üzerinde yer belirlemeyle gerçek yaşam durumlarını ilişkilendirmeye yönelik çalışmalara yer verilir. 3. Materyalin birlikte kullanılacağı yöntem/teknik: Gösterip yaptırma yöntemi/Gösteri tekniği 4.Materyalin kimin tarafından aktif olarak kullanılacağı: 7.Sınıf öğrenci ve öğretmenleri tarafından ortaklaşa kullanım. NASIL OYNANIR? Amiral Battı İki oyuncuyla oynanır. Her oyuncu kendi savaş alanının kareleri içine gemilerini yerleştirir: Bir adet Amiral (4 birim kare), bir adet Kruvazör (3 birim kare), iki adet Muhrip (2 birim kare) ve dört adet Denizaltı (1 birim kare), dört adet mayın (1 birim kare), iki adet joker (1birim kare) bulunur. Koordinat sistemlerinden biri oyuncunun kendi savaş alanı, diğeri rakibinin savaş alanıdır. Oyuncular savaş alanlarına kendi gemi ve mayınlarını yerleştirirler. Her oyuncu kendi savaş alanının başında durur ve diğer oyuncunun talimatlarıyla hareket eder. Örneğin: Ahmet’in “(3,4) noktasına atış yaptım.” demesiyle Elif Ahmet’in yönlendirdiği kareyi bulur ve kaldırır. Boşsa geri kapatır. Doluysa ters çevirerek koordinat sistemine yerleştirir. Atışı mayına denk gelen oyuncu bir el bekleme cezası alır, yani cezalı duruma düşen oyuncunun rakibi atışı boşa gelse de bir el tekrar atış yapar. Bu şekilde atışlar yaparak rakibin en büyük gemisi yani amirali batırılmaya çalışılır. Atışı hediye paketine denk gelen oyuncu sayıdaki soruyu rakibinin sormasıyla cevaplar. Soruyu doğru olarak yanıtlarsa 2 el atış yapma hakkı kazanır. Oyunun herhangi bir anında rakibin amiralini batıran oyuncu oyunu kazanır. MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI Önce dört adet farklı kalınlıklarda 53x53 cm2 lik tahtalar alınır. İlk iki tahta, materyalin tabanları yani koordinat sistemleri olacaktır. Üçüncü ve dördüncü tahtaların üzerine materyalin şekli çizilir. Çizdiğimiz şekiller marangozcu tarafından dekupaj testere yardımıyla 16 br kare olacak şekilde kesilir, zımparalanır. Tabanlarımızın etrafına dikdörtgen şeklinde çıtalarla çerçeve yapılır. Gemi resimlerimiz birim kare hesabına uygun olarak kesilir. Kesilen küçük birim karelere yapıştırılır. Yan bölmelere ise ince çubuklar zımparalandıktan sonra yerleştirilir, zımbalanır. Koordinat sistemi renkli fon kağıtları yardımıyla oluşturulur. Savaş alanları ve atış taşları hazır hâle gelir.