AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türkiye Futbol Federasyonu
Advertisements

Veri Madenciliğinde Kümeleme Slink Algoritması
Maddelerin Işık Geçirgenliği
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
SİMETRİ VE ÖTELEME SİMETRİ VE ÖTELEME MATERYALİN ADI
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı
VERİ ÇEŞİTLERİ Doç. Dr. Turan SET
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
TOPRAK TAHLİLİ.
Etkili İletişime Giriş
Derya Duygu KARSLI
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
Master in Advanced European and International Studies.
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
PROJENİN ADI: Kitaplarımı Paylaşıyorum PROJEYİ UYGULAYAN OKUL:Oğuzlar Çok Programlı Anadolu Lisesi PROJENİN AMACI:Okul Kütüphanesinin Zenginleştirilmesi.
DRAMA.
ISI&SICAKLIK SICAKLIK
EŞİTLİK VE DENKLEM KURMA PROBLEMLERİ
DOĞRUSAL DENKLEM SİSTEMLERİNİN GRAFİK İLE ÇÖZÜMÜ
EMRE ÜZÜMCÜOĞLU 7/C 2871 BİLGİ BANKASI
Z ÇİVİLERİ ▬ TC. RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
CEBİR CEBİRSEL İFADELER Cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemi
Another graphic or chart
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Strateji Oyunları.
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
Uygarlığın Gelişimindeki Matematik
DİYARBAKIR 2008.
EĞİTSEL KURAMLAR PROJE: Bir Ok Atana Bir Soru Bedava Grup Üyeleri; Murat YILMAZ Cebrail SE Ğ MEN MEHMET Ş ER İ F TEK İ N.
STERILIZASYON KONTROLÜ Halim yılar Burakhan Çelik 675 Burakhan Çelik 675.
Hasret ÇAĞLAR-İklima TEBEŞ
 Kış sporları olimpiyatlarda dalı bulunan, karlı zemin yada kapalı salonlarda buzlu zeminde takımlar halinde yada gösteri amaçlı (buz pateni dansı gibi)
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
Another graphic or chart
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
T.C. RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KOL AĞZI TEMİZLEME TEKNİK ÇALIŞMALARI
BURCU AKMAN-RAHMİYE EZER FERUZE SAĞLAM-AYŞE TURGUT
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
KULLANILAN MALZEMELER
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KOORDİNAT SİSTEMİNDE TAMSAYILARI ÇARPALIM
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
OYNAYARAK ÖĞRENİYORUM
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
AMAÇ ARAÇ-GEREÇ ve YAPIMI KULLANIM ŞEKLİ KAZANIMLAR
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
PRİZMALAR şehrİ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KESİRLERDEN MEKTUP VAR!
AÇILAR.
AD ve SOYAD : Batuhan Ş AHBAZ NUMARA : 7164 KONU: Erwin Schrödinger.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Türkiye Futbol Federasyonu 9-10 YAŞ TEKNİK VE BECERİ ÇALIŞMALARI
Aktif Öğrenme Teknikleri Köşelenme
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Oyun Genel Kuralları 7. Bir taş oyun boyunca bir çok kez renk değiştirebilir. 3. İlk 4 taş ortadaki şekildeki gibi 4 kareye yerleştirilmelidir Her.
TERS KALE.
* MERHABA ARKADAŞLAR BUGÜN SİZLERLE KORDİNAT SİSTEMİNİ ANLATIMLI BİR ŞEKİLDE DİNLEYECEĞİZ VE İZLEYECEĞİZ...
MATERYALİN HAZIRLANIŞI
Ali Emre UGAN-Aslıhan UZUN-D.Tuğçe YILDIZ
Sunum transkripti:

AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BÜŞRA AKSU –DUYGU BİÇER CANSU ÇETİNKAYA MATERYALİN ADI: MATERYALİN AMACI AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER MATERYALİN EĞİTSEL ÖZELLİKLERİ Matematik ve geometri derslerinin alt yapısını oluşturan koordinat sistemini öğrenciye eğlenceli bir şekilde anlatmaktır. Soyut olan koordinat sistemini basit bir oyun hâline dönüştürüp öğrenciye kavratmaktır. -Tahta -Renkli Fon kağıdı -Matkap -Tahta kesici aletler (dekupaj testere) -Cetvel 1.Materyalin kullanılacağı ders/ünite/konu:Matematik/ 3.Ünite/Cebirsel İfadeler/Düzlemde bir noktanın koordinatları ve doğru denklemleri 2.Hazırlanan materyalle öğrencilere kazandırılması beklenen hedefler:Koordinat sistemini özellikleriyle tanır ve sıralı ikilileri gösterir. Koordinat sistemi üzerinde yer belirlemeyle gerçek yaşam durumlarını ilişkilendirmeye yönelik çalışmalara yer verilir. 3. Materyalin birlikte kullanılacağı yöntem/teknik: Gösterip yaptırma yöntemi/Gösteri tekniği 4.Materyalin kimin tarafından aktif olarak kullanılacağı: 7.Sınıf öğrenci ve öğretmenleri tarafından ortaklaşa kullanım. NASIL OYNANIR? Amiral Battı İki oyuncuyla oynanır. Her oyuncu kendi savaş alanının kareleri içine gemilerini yerleştirir: Bir adet Amiral (4 birim kare), bir adet Kruvazör (3 birim kare), iki adet Muhrip (2 birim kare) ve dört adet Denizaltı (1 birim kare), dört adet mayın (1 birim kare), iki adet joker (1birim kare) bulunur. Koordinat sistemlerinden biri oyuncunun kendi savaş alanı, diğeri rakibinin savaş alanıdır. Oyuncular savaş alanlarına kendi gemi ve mayınlarını yerleştirirler. Her oyuncu kendi savaş alanının başında durur ve diğer oyuncunun talimatlarıyla hareket eder. Örneğin: Ahmet’in “(3,4) noktasına atış yaptım.” demesiyle Elif Ahmet’in yönlendirdiği kareyi bulur ve kaldırır. Boşsa geri kapatır. Doluysa ters çevirerek koordinat sistemine yerleştirir. Atışı mayına denk gelen oyuncu bir el bekleme cezası alır, yani cezalı duruma düşen oyuncunun rakibi atışı boşa gelse de bir el tekrar atış yapar. Bu şekilde atışlar yaparak rakibin en büyük gemisi yani amirali batırılmaya çalışılır. Atışı hediye paketine denk gelen oyuncu sayıdaki soruyu rakibinin sormasıyla cevaplar. Soruyu doğru olarak yanıtlarsa 2 el atış yapma hakkı kazanır. Oyunun herhangi bir anında rakibin amiralini batıran oyuncu oyunu kazanır.  MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI Önce dört adet farklı kalınlıklarda 53x53 cm2 lik tahtalar alınır. İlk iki tahta, materyalin tabanları yani koordinat sistemleri olacaktır. Üçüncü ve dördüncü tahtaların üzerine materyalin şekli çizilir. Çizdiğimiz şekiller marangozcu tarafından dekupaj testere yardımıyla 16 br kare olacak şekilde kesilir, zımparalanır. Tabanlarımızın etrafına dikdörtgen şeklinde çıtalarla çerçeve yapılır. Gemi resimlerimiz birim kare hesabına uygun olarak kesilir. Kesilen küçük birim karelere yapıştırılır. Yan bölmelere ise ince çubuklar zımparalandıktan sonra yerleştirilir, zımbalanır. Koordinat sistemi renkli fon kağıtları yardımıyla oluşturulur. Savaş alanları ve atış taşları hazır hâle gelir.