Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
MERHABA.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar
TEST – 1.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
PROGRAM TASARIMI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı Doç. Dr. Perihan Savaş.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com Sitesinde Üye olunuz

Okul Deneyimi Dersi web destek sitesine Üyelik için aktivasyon kodu: R3N33DQ Web Adresi: https://wikispaces.com/join/R3N33DQ Kod aktivasyon sonu tarihi: 07 Kasım 2014 http://okuldeneyimi.wikispaces.com sitesinde Üye olunuz

Okul Deneyimi -I-

Dersin Amaç ve işleyişi Öğretmen adayının uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı, yönetici ve öğretmenleri tanımasını hedefler. Gözlem ve görüşmelere dayanır. Böylece lisans programında alınacak derslere bir temel oluşturabilir.

Öğretmen adayında kazanılması hedeflenen özellikler Okul örgütünü, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımak. Okul yönetimi, okul işleri ve kaynakları hk. bilgi sahibi olmak. Sınıf ortamında ve okuldaki etkinlikleri gözleyerek tanımak.

Öğretmen adayında kazanılması hedeflenen özellikler Derslerin işlenişi ve kullanılan eğitim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak. Öğretmen ve öğrencilerin okulda geçirdikleri bir günü, nasıl değerlendirdiklerine ait fikir sahibi olmak.

Ders Kapsamı Ders haftada 1 gün ve 1 dönem sürer. Öğretmen adayının okulda yaşamı tanımasını ve öğrenmesini amaçlar. Öğretmen adayının yaptığı görevler ve etkinlikler; onlara deneyimli öğretmenleri görev başında gözleme, öğrencileri tanıma fırsatı sağlar.

Ders Etkinlikleri 1. Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma 2. Öğretmenin Okuldaki Bir Günü* 3. Öğrencinin Okuldaki Bir Günü* 4. Okulda sizin alanınızla ilgili bölüm* 5. Derslerin gözlenmesi* 6. Öğretim Yöntemleri*

Ders Etkinlikleri 7. Soru sorma* 8. Yönerge ve açıklamalar 9. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü 10. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi 11. Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması 12. Mikro Öğretim Teknikleri

Ders Etkinlikleri 13. Okul ve sorunları* 14. Ders kitaplarından yararlanma 15. Test hazırlama, puanlama, analiz 16. Öğretimde simülasyonlardan yararlanma 17. Grup çalışmaları* 18. Soru sorma alıştırmaları*

[*] Okul Deneyimi –I dersi, sadece bir dönemlik bir gözlem çalışması olduğundan; (*) İŞARETLİ konularından uygun bazı üniteleri ayni hafta içinde işlenecek şekilde birleştirerek, çalışmanızı ünite sayısının toplamı dönem sonunda tamamlanacak biçimde planlayınız. Okullardaki uygulamalarınızı bu sırada yürütüp tamamlayınız. Mikroöğretim, özel öğretim yöntemleri dersinin içinde ele alınabilir ise, bunun yerine diğer etkinliklerden birini koyunuz.

Dönem başı ve sonunda yapılacak etkinlik Alttaki sorular formunu, dönem başında ve dönem sonunda 2 kez tekrarlayınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız. Dönem sonunda raporunuza ikisinin farkını yorumlayınız. SİZCE * Kaliteli bir sınıfın (öğrenci) özellikleri nelerdir? * Etkili bir öğretmenin özellikleri nelerdir? * Mükemmel bir dersin özellikleri nelerdir? * Hangi özellikler kötü bir sınıfın (öğrenci) işaretidir? * Hangi özellikler yetersiz bir öğretmenin işaretidir? * Hangi özellikler verimsiz bir dersin göstergesidir?

Etkinlik 2 ÖĞRETMENİN OKULDAKİ BİR GÜNÜ

Etkinlik 2 Bir öğretmen okulda ne tür işler yapmakta, ne tür roller üstlenmektedir? a) Eğitim-öğretimle ilgili roller b) Yönetimle ilgili roller c) Rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili roller Bunların bir listesini çıkartınız (alttaki listeden yararlanarak kendi listenizi oluşturunuz)… ÖR. LİSTE - Ders hazırlığı, ders, öğrencilerle ilgili kayıt tutma, nöbet tutma, diğer öğretmenler veya zümre öğretmenleriyle görüşmeler, ders materyalleri hazırlama, sınıf/lab ortamını düzenleme, öğrencilerle görüşmeler, velilerle iletişim, ders dışı eğitsel/sosyal faaliyetler, okul yönetimince verilen işler,….vb vb.

Etkinlik 2 Öğretmeni gözlerken dikkat edilmesi gereken hususlar: Öğretmenden önce okulda olmak Öğretmenin yaptığı tüm işlerin bir listesini oluşturmak Her bir işe ayrılan zaman bilgisini tutmak Hafta içinde tekrarlanan işleri tespit etmek Gün sonunda öğretmenle görüşürken, o günün mesleki açıdan rutin çalışmaları ne kadar temsil ettiğini konuşmak Gözlem günü dışında öğretmenin sıkça üstlendiği görev ve işler konusunda ondan bilgi almak GÖZLEM VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞMENİZ SONUCUNDA ELDE ETTİĞİNİZ SONUÇLARI RAPORLAŞTIRINIZ.RAPORDA GÖZLEM ÖNCESİ VE SONRASI DÜŞÜNCELERİNİZİ TARTIŞINIZ.

Etkinlik 3 ÖĞRENCİNİN OKULDAKİ BİR GÜNÜ

Etkinlik 3 Öğrenciyi gözlerken dikkat edilmesi gereken hususlar: Öğrencinin gün içerisinde devam ettiği dersler? Ders süresince sınıfta yapılan etkinlikler ve gözlenen öğrencinin bu etkinliklere katılımı? Motivasyonu? Bunun için aldığı katkı? Öğrencinin sosyal veya eğitsel etkinliklere katılımı? Öğrencinin ders dışı zamanlarını nasıl geçirdiği? (bireysel, grupsal, öğretmenle) ÖĞRENCİ GÖZLEMİNİZ SONUCUNDA ELDE ETTİĞİNİZ NOTLARI RAPORLAŞTIRINIZ. RAPORDA GÖZLEM ÖNCESİ VE SONRASI DÜŞÜNCELERİNİZİ ARKADAŞLARINIZLA TARTIŞINIZ.

Önümüzdeki seminer günü ibraz edilmesi gerekenler… İşlenmeye başlanmış yoklama formu 2 etkinliğe ilişkin rapor (Ör: öğretmenin okuldaki bir günü+öğrencinin okuldaki bir günü)