E-TİCARET Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
2012
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
C R M.
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
E TİCARETİN REKLAM BOYUTU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Tedarikçi Firma Sunumu
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
Trink Para Puan Toplama Sistemleri
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
CRM Mehmet Batuhan Ülper
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-TİCARET Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Hazırlayan: İbrahim BAYRAKTAR - 36008213005 E-TİCARET Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri BOZOK Üniversitesi |MYO |Bilgisayar Programlama Öğr. Gör. Gizem tanış

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşteri kavramı Genellikle, müşteri kavramı biraz farklı anlamlarda kullanılmaktadır. Müşteri, belirli bir mağaza yada kuruluştan düzenli alışveriş yapan kişi yada kuruluşlar olarak tanımlanabilir. Örneğin, Vatan Bilgisayardan Elektronik malzemeleri alanlar yada Teknosa dan alışveriş gerçekleştirenler onların müşterileridir. Öte yandan, ticari amaçla ürün / hizmet satın alanlara ise “ticari müşteri” denilebilir. İlişkiler açısından ve “kişiye özel pazarlama”nın yaygınlaşmaya başlaması, bu iki farklı anlam taşıyan “müşteri” kavramını birbirine yaklaştırmış ve eş anlamlı kullanmayı gerektirmiştir. Çok genel olarak, müşteri herkestir denilebilir.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşteri, genel olarak, belirli bir işletmenin belirli bir marka malını, ticaret veya kişisel amaçları için satın alan kişi veya kuruluştur. Mevcut Müşteri: İşletmenin sürekli satış yaptığı ve işletmenin malını veya hizmetini her zaman satın alan müşteridir. Muhtemel Müşteri: İşletmenin satış için görüştüğü, fakat halen işletmenin müşterisi olmamış müşteri kavaramıdır. Eski müşteri: İşletmenin daha önce müşterisi olmuş fakat çeşitli nedenler ile artık müşterisi olmayan kişi veya kuruluştur. Yeni müşteri: Bir işletmenin malını veya hizmetini ilk defa satın alan müşteridir. Hedef müşteri: Belirli bir işletmenin belirli mallarını satın alabileceği amaçlanan kişi veya kurumlardır

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşteri İlişkileri Yönetimi / E-CRM Şirketlerin yeni ekonomiye geçiş dönemlerinde iş modellerini elektronik ortama taşımaları ile başarılı e-iş uygulamaları geliştirenler artan şekilde müşterilerin elde tutulmasına da odaklanıyorlar. Artan rekabet nedeni ile şirketlerin müşteri ilişkilerini de elektronik ortamda gerçekleştirme yoluna gidiyor. Rakibin sadece bir “tık” uzakta olduğu düşüncesi E-işin ardından E- CRM kavramını doğuruyor. İnternete erişim cihazlarının artması sonucunda müşterilerin gereksinimleri,istekleri ve şirketlerden beklentileri de artıyor.İnternet ortamında seçeneklerin sınırsız olması,alışveriş alışkanlıklarının kolaylıkla değiştirilebilmesi,mevcut müşterilerini elde tutmak isteyen şirketleri E-CRM’e yönlendiriyor.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri CRM Kavramı Nedir? Günümüzün giderek zorlaşan rekabet ortamında artan müşteri sayıları nedeniyle müşteri ilişkileri yönetimi her geçen gün önemini arttırmaktadır. İşleyişlerini elektronik ortama geçiren ve bu sayede bilgi akışını kontrol edip istedikleri an doğru bilgilere ulaşan şirketler bu bilgileri analiz ederek bir adım öne geçerler.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri CRM Kavramı Nedir?

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri CRM Kavramı Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi, İngilizce (Customer Relationship Managment) kelimelerinin baş harflerinden oluşturulan CRM kısaltması ile daha sık kullanılmaktadır. CRM çok kabaca bir tarifle; bir işletmenin satış-pazarlama ve satış sonrası faaliyetlerinde modern bilgi-işlem araçları yardımı ile mevcut müşteri ve müşteri adayı bilgilerinin çok detaylı olarak tutulması, yani müşterinin ihtiyaçları doğrultusunda kendini geliştirerek, günümüzün “yeni ekonomi” ortamına adaptasyonu olarak tanımlanabilir. . CRM müşterilerinizle karşılıklı ilişki kurarak, müşterilerinizi sadık müşteri haline getirmek için uygulanan bir yönetim şeklidir.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri CRM Temel Yaklaşımlar Daha çok müşteri değil, bir müşteriye daha çok ürün satılmalıdır. Bir seferlik değil uzun süreli ve öğrenen ilişki geliştirilmelidir. Tüm organizasyona yaygın olmalıdır. Her müşteri eşit değildir .

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri CRM Temel Yaklaşımlar E-CRM,CRM sisteminin internet tabanlı olarak kullanımıdır. E-CRM ile müşterilerinizle aranızdaki köprüyü teknolojik bir ortama taşımanızdır. CRM’in elektronik ortamlarda doğru uygulanabilmesi müşteri etrafında planlanmış olmasına bağlıdır.Başarılı bir strateji iş ilişkilerinin müşteriler etrafında elektronik olarak kurulmasına ve devam ettirilmesine bağlıdır.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri CRM Temel Yaklaşımlar Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir. Şirket Satıcı Müşteriler Satıcılar Şirket Müşteriler

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşteri Deneyiminin Bugünü Müşterilerin %74’ü 3’ten fazla kanal üzerinden etkileşim kuruyor %89’u kötü müşteri deneyimi sebebiyle rakiplere yöneliyor Online müşteri şikayetlerinin %79’u firmalar tarafından gözardı ediliyor Sadece %1’i beklentilerinin sürekli karşılandığını belirtiyor %86’sı daha iyi bir müşteri deneyimi için daha fazla ödemeye razı %50’si çalışmayı bırakmadan önce sorunlarının çözülebilmesi için firmalara 1 hafta zaman tanıyor

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşteri Memnuniyeti İçin Gerekli Temel 3 Öğe KOLAY HIZLI GÜVENİLİR

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşteri Memnuniyeti İçin Gerekli Temel 3 Öğe Oluşumu için Gereklilikler DOĞRU KANAL – DOĞRU KİŞİ – DOĞRU ZAMAN

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Müşterilerinizi Tanıyın

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri E-ticaret müşterilerini temel olarak 5 ana başlık altında toplayabiliriz. Her bir başlıkta yer alan müşteri türü, kendi alışkanlıkları ve beklentilerine sahip olduğu için onları daha yakından tanıyarak, daha doğru bir hizmet verebilir ve sadakatlerini  üst düzeye çıkartabilirsiniz.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Dolaşan Müşteri: Bu müşteriler internette farklı sitelerde gezmekten ve kendilerini daha rahat hissedebilecekleri yerler tercih ederler. Eğer e-ticaret sitenizde bir topluluk oluşturur, forum ya da blog yardımı ile müşterilerin de seslerini duyurmalarını sağlayabilirseniz bu tip müşterinin sizi daha sık tercih etmelerini sağlayabilirsiniz. Ayrıca takip edebilecekleri sosyal medya hesapları oluşturduğunuzda sizi bir süre gözlemlemek için izlemeye başlayabilirler. Bu kitle aradığını bulduğunda, kolaylıkla sadık bir müşteriniz haline gelebilir.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri 2) İndirim Odaklı Müşteri: Bu müşteriler de internette dolaşır ancak temel motivasyonları indirim ve kampanya yakalamaktır. Sitenizde dönem dönem yapacağınız kampanyalar ile bu kitlenin ilgisini çekebilirsiniz. Bu tip müşteriler nadiren sadık müşteri haline gelir, ancak uygun bir fiyata sunabileceğiniz ürünlerde stok eritmek veya hızlı nakit akışı sağlamak açısından yüksek etkiye sahiptirler.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri 3) Özel İhtiyaca Sahip Müşteriler: Bu grup özel bir ihtiyaçları için en uygun satın alma platformu ararlar. Eğer e-ticaret sitenizde niş ürünler sunuyorsanız bu tür müşteriler sizin için çok önemli olabilir. E-ticaret sitenizde niş ürün kategorinize ait çeşitliliği sağlayabilirseniz bu kitle gelip satın almasını tamamladıktan sonra aynı ya da benzer bir ürüne ihtiyacı olduğunda yeniden gelecektir. Bu kitlenin sitenizi unutmaması için onları aynı ya da benzer ürünlerden haberdar olabilecekleri bir e-posta aboneliğine davet edebilirsiniz.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri 4) Dürtüsel Müşteriler: Bu tip müşteriler özel bir amaçları olmaksızın o anda hoşlarına gidecek bir şeyleri satın alan bir kitledir. Alışveriş yaptıkları bir siteden tekrar satın alma gerçekleştirecekleri kesin olmasa da, hoşlarına giden ürünlerin benzerlerini sitenizde gördükleri taktirde geri gelme eğilimdedirler. Bu tür müşterileri internette vereceğiniz reklamlarla veya e-posta aboneliğinize davet ederek kazanabilirsiniz. Ancak bu tip müşterileri kesin olarak sadık müşteri haline getirebilmenizin çok kolay olmayacaktır.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri 5) Sadık Müşteriler: E-ticaret sitenizin can damarı bu müşterilerdir. Bu müşteriler tekrarlayan alışverişler yapacakları gibi çevrelerine sitenizi tanıtarak, size yeni müşteriler yönlenmesini de sağlayabilirler. Ortalama olarak bir e-ticaret sitesinin, tüm müşterilerinin %20sini oluştururlar ancak cironun yaklaşık %80’i bu gruptan gelir. Bu tür müşterilerin mutluluğunu sağlamak için iyi hizmet çok önemlidir. Bunun dışında bu gruba özel VIP programları ve avantajları oluşturmak faydalı olabilir.

E-TİCARET - Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri Sitenizde sunduğunuz ürün ve hizmetleri de hesaba katarak artık bu 5 temel müşteri profilinden hangilerine daha kolay satış yapabileceğinizi ayırt edebilirsiniz. Bundan sonra iş hedeflediğiniz müşteri profillerine uygun ürün ve servisleri öne çıkartmak olacaktır.

Dinlediğiniz için Teşekkürler