Algoritma ve Programlama BMÜ 112

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

.NET FRAMEWORK -MASAÜSTÜ VE SUNUCU YAZILIMLARI
Yazılım Geliştirme ve Java
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Java-Veri Tipleri- Operatorler
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
.NET FRAMEWORK.
Oracle Kurulumu.
Translated from Sawitch Chapter 13 by Dr. Galip AYDIN
ADOBE AIR.
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ÖMÜR BİLGİLİ
FRAMEWORK.
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Karar ifadeleri ve Döngüler
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
IT 504 İnternet ve Web Programlama Tanıtım Yrd. Doç. Yuriy Mishchenko.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
© Haluk Bingöl v2.23 Java Programlama Dili - 01 Tek Class ile Programlama Dr. Haluk Bingöl BÜ - CmpE BU-SWE.
Ajanda Yol Haritamız Grafiksel Kullanıcı Arayüzü -- Genel bakış
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
Önceki Dersi Hatırlama !!
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
ETKİLEŞİMLİ TÜRKİYE APPLETİ
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
PHP.
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Ders İçerik Sunusu Maltepe Üniversitesi
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
ALİ FINDIK Galatasaray Ünİversİtesİ 2015
Java GUI Programming.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
33 CHAPTER TEMEL UYGULAMA YAZILIMLARI. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 3-2 Uygulama Yazılımları Temel Uygulamalar Genel amaçlı.
Ders 1 : Nedir Bu Java ?.
Mobil Uygulama Geliştirme
Mobil Uygulama Geliştirme
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 3. Hafta.
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
Mobil Uygulama Geliştirme Teknikleri
Basic Application Software © 2013 The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.Computing Essentials 2013.
Programlama Laboratuarı-I DERS - 3 Program Geliştirme Derleyici ve DevC++ Derleyicisi.
Muharrem Taç
JDK(Java  Development  Kit):  Java  kodlarını  derlemek  için gerekli  geliştirme  ortamını.
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Recep KEÇEÇİ A Linux Mint. Linux Mint, Clément Lefèbvre tarafından geliştirildi ve Fransada 2006 yılında yayınlandı. Clément haricinde 2 yöneticisi.
Server Yönetim Programları
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
J-guar Uyarlama Aracı Arif BATTAL Uyarlama Araçları Danışmanı.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Asp.Net Veritabanı İşlemleri
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
FIRAT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Algoritma ve Programlama BMÜ 112 Dr. Galip AYDIN

BMU 112 Web http://web.firat.edu.tr/bilmuh/bmu112/ Ders Notları Kaynaklar Araçlar Duyurular

Ders İçeriği Java ile Görsel Programlama Java Appletler JavaFX  AWT ve Swing uygulamaları  Java Appletler JavaFX Veri Yapıları Diziler, Yığın, Kuyruk, Liste, Ağaç yapıları  Nesne Tabanlı Programlama Nesnelerin yeniden kullanımı, Kompozisyon Kalıtım ve Polimorfizm Soyut Sınıflar ve Arayüzler  Java ile veritabanı uygulamalarına giriş  (JDBC - Java Database Connectivity) Java ile Internet programlamaya giriş Web Servers, (JSP - Java Server Pages)

Kullanılacak Araçlar JDK (Java Development Kit) JDK 6 Update 12 http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp JRE (Java Runtime Environment) NetBeans 6.5 IDE http://www.netbeans.org/downloads/index.html

Projeler Geniş Kapsamlı bir Dönem Projesi Proje Konuları Takımlar (? kişi) Ara raporlar Proje notları

Proje Konu Örnekleri Oyunlar Dosya yöneticisi Super Mario, Tank vs., Trivia, Genel Kültür, Var mısın Yok musun? Dosya yöneticisi Dosya arama, karşılaştırma, duplicate dosyaları bulma, batch dosya işlemleri vs. Web tabanlı otomasyon, kayıt sistemi... Java FX ?

Java Grafik Arabirim Programlama AWT, SWING Dr. Galip AYDIN

AWT, Swing AWT ve Swing AWT, (Abstract Window Toolkit) ilk java ile birlikte gelistirilen temel grafik arayuz olusturma kutuphanesine verilen isimdir. Ancak Java 2 platformu ile birlikte AWT'nin yetersiz gorulmus ve cok daha genis ve gelismis ozelliklere sahip Swing kutuhanesi sisteme eklenmistir. Ozellikle cok platform destekleyen yazilimlarda kullanici arayuzu gelistirme araci olarak swing halen onemini korumaktadir. Swing, onceleri isletim sisteminin kullandigi donanim grafik hizlandirma araclarini kullanmadigindan yavasligi ile elestirilere hedef olmustu. Ozellikle Java 1.4 ile Swing, hem genel olarak sanal makinenin hizlanmasi ve kismen donanim hizlandirmayi kullanmasi ile bu kotu sohretinden siyrilmaya basladi. Java 1.5 ile donanim, ozellikle OpenGL kullanimi ve yeni arayuz gosterim sekli ile java'nin masaustu uygulama gelistirmede populerlesmesi bekleniyor. AWT halen swingin bir alt katmaninda, temel 2 boyutlu grafik islemlerinde kullanilmaya devam ediyor.

SWT SWT: The Standard Widget Toolkit Swing'e bir alternatif olarak IBM tarafindan gelistirilen bir gosterim sistemidir. Swing'den en buyuk farki calistigi isletim sisteminin grafik kutuphanesi ve komutlarini kullanmasidir. Bu nedenle SWT uygulamalari Swing'e gore cogu yerde daha hizli ve isletim sistemindeki diger uygulamalari andiran bir sekilde calismasini saglar. Swingin Java 1.5 ile performans acigini kapatacagi iddia edilse de SWT'nin de artik java camiasinda kabul gormus bir sistem oldugu asikardir. SWT'nin dezavantaji ise java'nin bir parcasi olmamasidir. yani SWT uygulamalari SWT kutuphanesi ile birlikte dagitilmaktadir. En bilinen SWT uygulamasi unlu java yazilim gelistirme araci Eclipse'tir. Bununla birlikte son yillarda Swing ile profesyonel derecede arayuza sahip masaustu yazilimlari da ortaya cikmistir.

Applet Applet, uzaktaki sistem uzerinden indirilip internet tarayici uzerinde calistirilabilien java uygulamalarina verilen isimdir. Java'nin son kullanicilar tarafindan taninmasi applet sayesinde olmustur dersek yanlis olmaz. Applet'ler sisteme zarar veremeyecek bir sekilde tasarlanmistir ve bugun ozellikle oyun sitelerinde halen yaygin olarak kullanilmaktadir. Icerisinde applet olan bir sayfayi acmaya calistiginizda tarayiciniz otomatik olarak java sanal makinesini calistirip ekranin applet'e ayrilan bolumunde uygulamanin calismasini saglar.

GUI Oluşturma Oluştur: Ekle: Listener Frame/JFrame Panel/JPanel Components Listeners Ekle: Listeners into components Components into panel Panel into frame JButton JLabel JPanel JFrame

GUI Component kullanımı Oluştur Nesneyi başlat: JButton b = new JButton(); Özelliklerini belirle Metodlar: b.setText(“Press me”); Ekle panel.add(b); Dinle Events: Listeners

Örnek import javax.swing.*; class Hello { public static void main(String[] args){ JFrame f = new JFrame(“Merhaba SWING”); JPanel p = new JPanel(); JButton b = new JButton(“TIKLA”); p.add(b); // butonu panele ekle f.getContentPane().add(p); // paneli frame’e ekle f.show(); }

SWING Swing dizaynında kullanılan temel bileşenler Üst seviye Taşıyıcı (Top-level Container) Örnek: JFrame Diğer bütün swing bileşenlerini taşır Diğer seçenekler: JDialog ve JApplet Orta seviye Taşıyıcı (Intermediate Container) Örnek: JPanel GUI bileşenlerinin yerlerini kontrol etmek için kullanılır Aracı olarak hareket eder Diğer seçenekler: JScrollPane, JTabbedPane, … Atomik Bileşenler Örnek: JButton Tek başına işlev sahibi GUI bileşenleri Diğer seçenekler: JTextField, JTable,

Swing Bileşen Hiyerarşisi Üst seviye taşıyıcılar: JFrame, JDialog, JApplet Content pane: JApplet, JDialog, ve Jframe nesneleri için temel taşıyıcı Temel kontroller: JButton, JComboBox, List, Menu, Slider, JTextField, JLabel, progress bar, tool tip Genel amaçlı taşıyıcılar: Panel, scroll pane, split pane, tabbed pane, tool bar

JFrame İç yapısı JPanel JFrame JButton taşıyıcılar JPanel JLabel GUI JButton JLabel

Java GUI Ornekleri