1TÇ:Ticaret Yönetimi + Genel Muhasebe – Holding yapılı işletmeler için ticari alt yapı Merhaba Değerli Misafirler Ben Doğukan Akdeniz. TERRANOVA MODERN TARIMCILIK ÜRETİM PAZARLAMA şirketini maliyet hesaplama, istatistik ve planlama bölümü müdürüyüm. Bugün size 1TÇ-Hizmet şirketi ile birlikte yapmış olduğumuz proje hakkında kısa bilgi vereceğim.
Terranova Meyve ve sebze üretimi ve tedariki yaparak ulusal ve uluslararası market zincirlerine hizmet vermekte; İzmir, Çanakkale, Adana, Ortaca ve İstanbul’da birkaç şubelere sahip; Tarlalarda sezona göre meyve ve sebze yetiştirerek tüketicilere sunmaktadır. İlk önce şirketimizin genel yapısı hakkında anlatalım. Şirketimiz tarım sektöründe meyve ve sebze yetiştirme, toplama ve dağıtma gibi hizmetleri sağlamaktadır. Şirketimize ait birkaç şubemiz mevcuttur. Bunlardan bazıları ortaca, adana, çanakkale, izmir, istanbul. Şirketimize ait tarlalardan veya kiradığımız tarlalardan sezonuna göre meyve ve sebzeleri toplamaktayız.
Yönetici İhtiyaçları İşletmenin genel durumu; Finansal durum Ödenecek ve tahsil edilecek parasal akış işlemleri Çek işlemleri Şubelerin yaptığı masraf işlemleri Tarla işlemleri Tarla maliyeti Tarım sonrası sevk maliyeti İşletmede genel standart işlemler takip edilebilirdu. Firma yöneticilerinin özel olarak takip etmek istedikleri şekilde takibat yapılamıyordu. Şubelerimizin yaptıkları masraflar takip edilemiyor. Tarla ile ilgili yapılmış olan masraflar ve diğer takibatlar yapılamıyordu.
Muhasebeci İhtiyaçları Genel Mizan ve Mali Tabloları Şubelere Göre; Öngörüm işlemleri Muhasebe departmanı ise, genel olarak açıklama gerekirse, Genel Mizan ve Mali tabloları şubelere göre takip edemiyordu. Ve Tarla işlemleri ile ilgili Tarla öngörüm işlemlerini takip edemiyordu. Tarla maliyeti hesaplanamıyordu
Kullanılan Uygulama Kullanılan Uygulama - LOGO Plus Kullanılan Uygulama Yetersizliği: Muhasebe Departmanı - en az 30 adet Excel dosyası Maliyet hesaplama Departmanı – en az 30 adet Excel dosyası Finans ve Pazarlama departmanı – en az 30 adet Excel dosyası vb. Sonuçta 0,1 verim. Şirketimizde LOGO plus programı kullanılıyordu. Her departman program dışında en az 30 Excel dosyası kullanmaktaydı
Karar Tek Sistem ihtiyacı Şubelere ve Tarlalara göre ürün maliyeti Tarla / Şube başı maliyet Sevk maliyet Firma hareketleri Şubelere göre Genel Mizan ve Mali tablolar Şubelerde pesonellerin yaptığı masrafları izleme Bütün işlemleri tek sistemde kontrol etme ihtiyacı vardı Şubelere ve Tarlalara göre toplatılan ürünlerin maliyeti Tarla / Şube başı maliyet Sevk maliyet Firma Muhasebe işlemleri Şubelere göre Genel Mizan ve Mali tablolar Şubelerde pesonellerin yaptığı masrafları izleme
Hareketlenme Piyasa araştırıldı; Mevcut hiçbir program ihtiyaçlarını görmüyor; Kendilerine özel yazılım yaptırma kararı alındı; Araştırmalar yapıldı Alınan teklifler değersiz 1TÇ:Ticaret Yönetimi + Genel Muhasebe uygulaması seçildi Firma olarak diğer yazılım şirketlerinde fiyat teklifini almaya başladık İçeriklerine baktık hiçbiri ihtiyacımızı görmüyordu. Kendimize özel uyabilecek uygulama kararı alındı ve arayışa devam edildi. Alınan teklfiler değerlendimeye alındı ve sonunda 1TÇ:Ticaret Yönetimi + Genel Muhasebe seçildi.
Genel Olarak SAP LOGO 1C:İşletme 8 MİKRO ETA MS Dynamics AX Oracle Türkiye Yerli Lider Ticari Uygulamalar LOGO MİKRO ETA NETSİS Yabancı Lider Ticari Uygulama Sistemleri SAP 1C:İşletme 8 MS Dynamics AX Oracle Kapalı paket programların ihtiyaçlarını görmediği anlatılacak. Uygulama değiştirilemiyor. Bütün isteklerini tekip etmek mümkün değil. Özel istedikleri mevcut değil ve entegrasyonu da mümkün değil. Açık kaynak kodlu platformlu sistemler. Uyarlama imkanı Kullanım kolaylığı Hızlı değişiklik Uygulama kullanıcı isteğine göre çalışmakta. Ucuz (1C:İşletme)
Neden Bu Program %80 hazır alt yapı Açık kaynak kodlu Web desteği Müdahalesi kolay ve hızlı Firma ihtiyaçlarını uygulamada gerçekleştirme Web desteği Ekstra kurulum gerekmez Ek geliştirme ihtiyacı yok Uygun Fiyat Firmanın %80 ihtiyacını görmekte ve altyapı hazır Uygulama tamamıyla açık kaynak kodlu Müdahalesi kolay ve gerçekçi Firma ihtiyaçlarını uygulamada gerçekleştirme Web desteği Ekstra kurulum gerektirmez Ek geliştirme ihtiyacı yok Uygun Fiyat
Proje 1TÇ-Hizmet şirketi ile projeye başlandı.
Proje içeriği Ürünlerin tarla bazlı maliyetini hesaplama Şubelere göre Genel Mizan ve Mali Tablolar Projenin genel olarak içeriği anlatılacak Tarla bazlı ürünlerin maliyetini hesaplama Şubelere göre Genel Mizan ve Mali Tablolar
Öngörüm Örgörüm İşlemleri Firma ürün toplatma yapmadan önce tarla ile gider anlaşma yapar.......
Bakım Tarla Bakım Masrafları Tarlalara yapılmış olan bakım masrafları da ürünlerin maliyetine aksettirilmektedir.......
Tarla Kesim Tarla Kesim İşlemleri Tarla kesimi sırasında yapılmış olan harcamalar alınır.......
Sevk İşlemleri Ambalaj Sevk Tarla kesimi sonrası sevk AMABALAJ ve diğer masraflar.......
Ürün Öngörüm Takibi Tarla / Ürün Maliyet Raporu Firma ürün toplatma yapmadan önce tarla ile gider anlaşma yapar.......
Ürün Genel Maliyet Tarla / Ürün Maliyet Raporu Firma ürün toplatma yapmadan önce tarla ile gider anlaşma yapar.......
Şube Bazlı Mizan Bütün evraklarda şube seçme Genel Mizan ve Mali Tabloları Bütün evrakları şube bazlı girebilme Genel Mizana ve Mali tabloları şube bazlı izleme imkanı
Gerçekleşen Fonksiyonlar Tarla ve şube bazlı ürünleri maliyeti Ambalaj sonrası ürünlerin sevk maliyeti Şubelere göre Genel Mizan ve Mali tablolar Kasa, Banka, Çek / Senet Alım İşlemleri Satış İşlemleri Sipariş Masraf Stok Cari Hesap vb. Tarlar için yapılmış olan masraflar ve toplatma bedelleri karşısında partilere maliyetleri hesaplanır Hesaplanan parti maliyetlerinden daha sonra ilgili ürünlerin sevk maliyetleri hesaplanır ve ürünlerin satışı yapılır. Dolayısı ile satış öncesinde elimizdeki ürünün maliyetini öğrenebilemekteyiz. Şubelere göre genel mizan izleme imkanı olduğu gibi genel firmanın da mizan ve mali tablolarını izlemek mümkündür Dolayısı ile hangi şubelerin ne kadar çalıştığı ve ne kadar kar kazandırdığı ortaya çıkmaktadır.
Genel Şema MERKEZ UYGULAMA WEB ADANA İSTANBUL İZMİR ORTACA Muhasebe Şubeler WEB ADANA İSTANBUL ÇANAKKALE İZMİR ORTACA Çalışan Muhasebe Müdür Finans Departmanı Maliyet S. Depo Sorumlusu Üretim Satış Pazalama DİĞERLERİ Firmada finans işlemleri, muhasebe işlemleri, alım, satış, stok işlemleri tamamı ile WEB üzerinden kullanılmaktadır
TARLA MALİYET ŞUBE BAZLI MİZAN ÇOKLU FİRMA İŞLEMLERİ KONSALİDE MİZAN Genel Proje Kapsamı TARLA MALİYET ŞUBE BAZLI MİZAN FİNANS & PLANLAMA BORDRO ÇOKLU FİRMA İŞLEMLERİ KONSALİDE MİZAN TERRANOVA CRM Teranovanın diğer firmaları hakkında bilgileri de kısaca vermekte fayda olduğunu düşünüyorum PERAKENDE SATIŞ Beklenen Genel Proje Maliyeti 300 000$