Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Advertisements

Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
GÜDÜLENME.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Esma ÇOBANOĞLU GÜDÜLENMENİN ANLAMI GÜDÜ VE GÜDÜ TÜRLERİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
MERHABA.
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) HALİME KOZALAK 4-B
MOTİVASYON.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Kişilik Gelişimi.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
MOTİVASYON.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
MOTİVASYON.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
GÜDÜLENME (MOTİVASYON)
MOTİVASYON.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
ALBERT BANDURA SOSYAL BİLİŞSEL KURAM 1925
Öğretimin Planlanması
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
İKNA SÜRECİ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Sunum transkripti:

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon Özel Öğretim Yöntemleri-II Motivasyon Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon Motivasyon, davranışı başlatan, yön veren, devam ettiren veya belli bir davranışın tercih edilmesini sağlayan güç. Motivasyonu etkileyen faktörler? Öğretmen Sınıfın havası (İklimi) Öğrenme-öğretme ortamı (öğrenci merkezli eğitim) Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon İçsel ve dışsal motivasyon? Motivasyon ve dikkat arasında nasıl bir ilişki vardır? Dikkat, bilinçli yada bilinçsiz olarak bir olayı daha canlı duruma getirmek için tümü yada bir parçası üzerinde anlık gücün toplanması durumudur. Dikkat yoğunlaşması ile ilgili üç temel ilke vardır: Belli bir anda ancak bir şey üzerinde odaklanabiliriz Yapma dediğimiz bir şeyi engelleme şansımız yoktur. Nereye odaklanırsak oraya doğru yol alırız. Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon Motivasyon Kuramları Davranışçı Yaklaşım Öğrencilerin bir şeyleri öğrenmeleri büyük ölçüde verilen pekiştireçlere bağlıdır. Ceza yerine: İstenmeyen davranışa yol açan durumların değiştirilmesi İstenmeyen davranışın yapılmasına bıkıncaya kadar izin vermek Zamana bırakmak Görmezlikten gelmek Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon Motivasyon Kuramları Bilişsel Yaklaşım İçsel motivasyon ön plandadır ve her davranışın bir nedeni ve amacı vardır. Örneğin, çocuğun saklanmasının nedeni, korkması; kadının dedikodu yapmasının nedeni, konuşma ihtiyacını giderme vb. Motivasyon bilişsel dengesizlik kavramıyla açıklanır. Bir insanın motive olabilmesi için bilişsel dengesizliğin olması gerekir. Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon Motivasyon Kuramları Sosyal Öğrenme Yaklaşımı İnsan davranışları bilişsel, davranışsal ve çevresel faktörlerin karşılıklı etkileşimiyle gerçekleşir. Öğrenme pekiştireç olmadan da gözlem yoluyla gerçekleşebilir. Örneğin sınıfta kopya çeken bir öğrencinin yakalandığını gören bir öğrencinin kopya çekmekten vazgeçmesi gibi. Bu kurama göre hem içsel hem de dışsal motivasyon önemlidir. Sosyal öğrenme kuramına göre motivasyonu etkileyen üç temel faktör vardır: Bireyin amaca ulaşma beklentisi Amacın birey için önem düzeyi Bireyin yapılacak işe karşı tepkisi Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Dr M SÖZBİLİR Motivasyon Motivasyon Kuramları İnsancıl Yaklaşım Abraham Maslow’un temsil ettiği bu görüşe göre bireylerin motive edilmelerinin temelinde ihtiyaçlar yatar. İhtiyaçlar; 1. fizyolojik yaklaşımlar 2. güven duyma 3. bir gruba ait olma-sevme sevilme 4. statü kazanma-kendine saygı duyma 5. merak giderme, bilme, estetik ve kendini gerçekleştirme Bir alt düzeydeki bir ihtiyaç belirli bir düzeyde giderilmedikçe bir üst düzeydeki ihtiyacın giderilmeye çalışılması mümkün değildir. Yani aç, uykusuz ve susuz olan birinin bilme merakını gidermesi için uğraşması mümkün değildir. Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Motivasyonun Planlanması Ders Başlangıcında Motivasyon Tutum ve İhtiyaç Ders işlenişinde Motivasyon Uyarım ve Etki Ders Bitiminde Motivasyon Anlama ve Pekiştirme Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Maslow’un temel ihtiyaçlar hiyerarşisinin sınıf ortamına uyarlanması Kendini gerçekleştirme Gayetli ve destekleyici olun, Proje ve planları cesaretlendirin, Gelecek hakkında pozitif olun, iyimserliği artırın Kendine saygı Bağımsızlığı cesaretlendirin, uygun olduğunda övün, fikirleri hoş karşılayın, öğrencilere değer verici şekilde davranın Sevgi ve ait olma (kabul edilme duygusu) İlgilendiğinizi gösterin, öğrenciler arasında etkileşimi arttırın, bağlılığın olduğu bir sınıf ortamı oluşturun Güvenlik ve korunma Öğrencinin duygusal olarak kendini güvende olmasını sağlayın, gerekli olduğunda gizlilik/özellik oluşturun, öğrencilere dürüstçe davranın, uygun bilgiyi gözlemleyin ve çizelge yapın, gerekli olduğunda güvenlik kurallarını takip edin Fiziksel (rahatlık) ihtiyaçları Yeterli teneffüsler verin, rahatlığın sağlandığından emin olun, oturulacak yerleri ihtiyaçlara göre düzenleyin, ısınma ve havalandırma ihtiyaçlarını göz önünde bulundurun Maslow’un temel ihtiyaçlar hiyerarşisinin sınıf ortamına uyarlanması Dr M SÖZBİLİR Motivasyon

Sınıf İçi Motivasyon Stratejileri Öğrencilerin ilgilerini anlama Konunun kullanılabilirliğini açıklama Öğrencilerin başarı beklentisi oluşturmalarına yardımcı olma Dersi ilginç hale getirme Öğrencilerde istek uyandırma Ödüller kullanma Dr M SÖZBİLİR Motivasyon