Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12

Kişisel Satış Tanım Kişisel satış; Müşterilerle karşılıklı olarak alım satım ilişkilerinin yaratıldığı yüz yüze olan iletişim şeklidir. Pazarlamanın temel unsurlarından tutundurma karması elemanlarının bilinen en eski metodudur. 14

Neden Kişisel Satış??? Mal hakkında bilgi vermek, Mal yada hizmete olan ilgiyi artırmak, Fiyat yada ödeme koşullarını görüşmek, Rakiplerinizden farklarınızı anlatmak, Müşterilerinizle yüz yüze görüşmek… 14

Kossel Satisin Gelisimi Tarihte ilk <satisci> kelimesi Platonun makalelerinde yer almaktadir. Sanayi devriminden sonra deger kazanmasinin sebebi, arzin cok olmasidir.Sanayilesmeden önde arz az oldugundan tüketiciler bulduklari mallari almaktaydilar. 1

Kossel Satisin Gelisimi Ikinci dünya savasindan sonra ekonomik gelismeyle birlikte Amerikada hizli bir sekilde yayilmaya baslamistir. Yeni teknolojik gelismelerden sonra arz talep dengesinin talebin daha iyi karsilanabilmesi icin saticilarin önemi artmistir. 1950 lerden sonra (Ikinci dunya savasi) ürün cesitlerinin artmasi ve maliyetlerin önemli hale gelmesi nedeniyle tüketicilerin istek ve gereksinimlerinin belirlenmesi ve bunlarin nasil giderileceginin bulunmasi hizla önem kazanmistir.

1960 lardan sonra satis ve pazarlamanin odak noktasi müsteriler olmustur. Rekabettte geri kalmak istemeyen isletmeler müsterileriyle iyi iletisim kurmak ve onlarin beklentilerini karsilamak zorundadir. Sadece müsteri istek ve gereksinimleri degismemis, bunun yanisira düsüncelerde de yenilikler olusmustur. Artik kalite kelimesi daha cok telefuz edilir olmustur.

Kişisel Satışin Önemi Kisisel satisin önem kazandigi ve kisisel satisa gereklilik duydugu durumlari su sekilde sirayabiliriz; Pazarin belli bir cografi bölgeye topladigi, az sayida firmanin bulundugu veya az sayida büyük müsterilerin oldugu durumlarda, Ürün degerinin yüksek oldugu zamanlarda, Ürün,teknik ve karmasik bir yapiya sahip oldugunda, Gösteri ile izah etmenin gerekli oldugu durumlarda, Müsteri ihtiyaclari dogrultusunda özel olarak o musteri icin ürün gelistirmenin söz konusu oldugu durumlarda, Firmanin verimli bir reklam kampanyasi yürütecek yeterli sermayesinin olmadigi durumlarda… 5

Kişisel Satış ve Diger Tutundurma Faliyetleri Arasindaki Fark Kisisel Satisin önem kazandigi durumlar Reklam ve Satis gelistirmenin önem kazandigi durumlar Mamulun satin alma degeri yüksek ise, Ismarlama ürünlerde, Az sayida müsteri varsa, Ürün teknik olarak karmasiksa. Mamullün satin alma deger düsük ise, Standart ürünlerde, Müsteriler cografik olarak daginiksa, Anlamasi kolay ürünlerde.

Kişisel Satışin Amaclari Kisisel satisin amaclari firmalara göre farklilik göstersede temel olarak üc ana grupta asagidaki gibi siralayabiliriz; Potansiyel alicilari bulmak, Potansiyel alicilari ikna etmek, Müsteri memnuniyetinin devamliligini saglamak.

Kişisel Satışin Avantaj ve Dezavantajlari Müsteri ile satici arasinda iletisime olanka vermesi. Hedef pazarlara odaklanma, Uzun süreli dikkat cekme, Satis bitirme ve siparis alma, Geri dönüsümün kesin ve hizli olmasi

Kişisel Satışin Avantaj ve Dezavantajlari Yüksek maliyet, Az sayida müsteriye ulasmak, Kötü saticilarin satis ve imaja zarari, Müsterinin kendini baski altinda hissetmesi, Saticilara karsi olan önyargilar, Saticiligin önemsiz bir meslek görülmesi,

Satış Temsilcisi Kavramı