TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
MERKEZİ SINAV MODELİ VE UYGULANMASI.
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
8.Sınıf teog neden önemli?
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Sema TÜRKMEN Rehber Öğretmen.
Özgül DEMİRTAŞ.
ŞEHİT FERHAN HASOVALI ORTAOKULU
ORTAK SINAVLAR.
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
İ MKB SARIÇ İ ÇEK ORTAOKULU Mehmet ÖZAN Mehmet ÖZAN (Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (TEOG)
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Arman Polat Ortaokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU.
TEMEL ÖGRETIMDEN ORTA ÖGRETIME GEÇIS SINAVI Eğitim ve Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SBS 2014 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2016.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Sunum transkripti:

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014-2015 1

TEMEL KAVRAMLAR TEOG (Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş) YBP (Yıl Sonu Başarı Puanı) YEP (Yerleştirmeye Esas Puanı)

MODELİN UYGULANMASI 2014 - 2015 eğitim - öğretim yılında altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi merkezî olarak gerçekleştirilecek.

Merkezi Değerlendirmeler Kapsamındaki Dersler MODELİN UYGULANMASI Merkezi Değerlendirmeler Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4

MODELİN UYGULANMASI Merkezî değerlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak 2 Yazılısı Olan Dersler T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 3 Yazılısı Olan Dersler TÜRKÇE MATEMATİK FEN İNGİLİZCE

ÖRNEK E-OKUL NOT BİLGİSİ

MODELİN UYGULANMASI 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında birinci dönem merkezi sistem ortak sınavın 2014 yılı Kasım ayının son haftasında, ikinci dönem merkezi sistem ortak sınavın ise 2015 yılı Nisan ayının son haftasında yapılması planlanmıştır. 8

MODELİN UYGULANMASI Merkezî değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek

TÜRKÇE 20 MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

YIL SONU BAŞARI PUANI HESAPLAMA

YBP =76.4137 TOPLAM 28 76.4137 DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ YILSONU NOTU YIL SONU PUANI TÜRKÇE 5 76.2500 13.6161 MATEMATİK 4 55.0000 7.8571 FEN VE TEKNOLOJİ 71.2500 10.1786 T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 2 88.3333 6.3095 YABANCI DİL 70.0000 10.0000 DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ 83.3333 5.9524 GÖRSEL SANATLAR 1 78.3333 2.7976 MÜZİK 86.6667 3.0952 BEDEN EĞİTİMİ 100.0000 7.1429 TEKNOLOJİ ve TASARIM 85.0000 6.0714 VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 95.0000 3.3929 TOPLAM 28 76.4137 YBP =76.4137

TÜRKÇE 4 MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 2 YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı

Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı Öncelikle her merkezi sınav kendi içinde 700 üzerinden bir puana dönüştürülecek, ardından her iki sınavın ortalaması alınarak “ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı” hesaplanmış olacak.

Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı

Yerleştirmeye Esas Puanın Hesaplanması

ÖRNEK SINAV SONUÇ BELGESİ

Puan Eşitliği Halinde Orta Öğretime Yerleştirme Nasıl Gerçekleştirilecek?

ETKİN ÖĞRENME

Öğrenmede ve istenilen başarıyı elde etmede sonuç almanın yolu, çok çalışmak değil etkin ve yeterli çalışmaktır.

ETKİN ÖĞRENMEK İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Hedef Belirleme Zaman Yönetimi Çalışma Ortamı Tekrar Dikkat Motivasyon

Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez HEDEF BELİRLEME Çalışmanızın yönünü belirlemek adına neye ulaşmak için çalıştığınızı bilmeniz gerekir. Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez

HEDEFLERİNİZİ BELİRLERKEN; Fen Bilgisi dersindeki eksiklerimi tamamlamak, Fen Lisesi kazanmak, Tıp okumak olarak tanımlayabilirsiniz. KISA VADELİ HEDEF ORTA VADELİ HEDEF UZUN VADELİ HEDEF

ZAMAN YÖNETİMİ Amacımıza ulaşmak için; Hangi derse ne kadar çalışacağınızı, Ne zaman çalışabileceğinizi, Ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz.

ZAMAN YÖNETİMİNDEKİ ENGELLER Arkadaşlara ‘hayır’ diyememe… Plansızlık… Erteleme… Kararsızlık...

Sınava hazırlanma sürecinde arkadaşlarınızın size anlayış göstereceğine inanın ve “hayır” lı cümlelerinizi söyleme cesareti gösterin.

ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma ortamının ders çalışmaya uygun olması çalışmayı daha verimli hale getirir.  Çalışma ortamını hazırlarken; Çalışmak için çalışılacak dersin tüm araç ve gereçlerin bulunduğu bir masa olmasına, Çalışma ortamında telefon, televizyon, Müzik gibi dikkat dağıtıcı araçların olmamasına, Yine dikkat dağıtabilecek nitelikte fazla resim, fotoğraf,afiş, poster gibi uyarıcıların olmamasına,

Oda ısısının ne çok soğuk ne çok sıcak olmamasına, Çalışma odasının iyi havalandırılmasına, Aydınlatmanın iyi olmasına, Çalışma masasının farklı amaçlarla kullanılmamasına Dikkat edilmelidir..

TEKRAR Düzenli tekrar yapmak, Anlaşılan konuların uzun süreli hafızaya aktarılması sağlanır. Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır.

Düşünceyi belli bir şey üstünde yoğunlaştırabilme gücüdür DİKKAT Düşünceyi belli bir şey üstünde yoğunlaştırabilme gücüdür DİKKAT DAĞITICI DIŞSAL NEDENLER Rahat bir koltuk, Televizyon, Gürültü, Poster ve afişler, Telefon, Çevredekiler

Fiziksel nedenler (Açlık, uykusuzluk v.b.), DİKKAT DAĞITICI İÇSEL NEDENLER Fiziksel nedenler (Açlık, uykusuzluk v.b.), Sıkılma (Hoşlanmama, ilgi çekici bulmama), Kaygılanma, Gözünde fazla büyütme, Hayal kurma.

DİKKAT EGZERSİZLERİ OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAYA ÇALIŞIN, OKUMA ALIŞKANLIĞINIZ ZAYIFSA, ÖNCELERİ ÇOK SEVDİĞİNİZ YAYINLARI OKUYARAK BAŞLAYIN. BULMACA ÇÖZÜN SUDOKU OYNAYIN… EVDEN OKULA, OKULDAN DERSHANEYE GİDERKEN FARKLI YOLLAR KULLANIP, BİLİNCİNİZİ AÇIK TUTMAYA ÖZEN GÖSTERİN. YOLDA YÜRÜRKEN İNSANLARIN KIYAFETLERİNİ VE YÜZLERİNİ İNCELEYİN. ARKADAŞLARINIZLA BİRLİKTE GİDİP GELİYORSANIZ, BUNU BİR OYUN HALİNE GETİREBİLİRSİNİZ.

Amaçlanan noktaya yönelme ve ona ulaşma çabasıdır MOTİVASYON Amaçlanan noktaya yönelme ve ona ulaşma çabasıdır

MOTİVASYON İÇ DIŞ AMAÇLILIK PLANLILIK İSTEKLİLİK SORUMLULUK KARARLILIK SABIR HIRS YÖNLENDİRİLME SONUÇ ODAKLILIK ÇABUK SIKILMA ENERJİ DÜŞÜKLÜĞÜ İŞİ YARIM BIRAKMA MAZERET ERTELEME

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..