Öğretim Tasarımı (Instructional Design)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(Instructional Design Instructional System Design)
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖĞRETİM MODELLERİ DERYA KOÇ, 2006.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
E-Öğrenme Nedir?
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
3.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
WEB PROGRAMCILIĞI.
Öğrenme Öğretme Süreci
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
EMRE AYDIN.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MODELLER.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri
Programlı Öğretim.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Öğretim Tasarımı (Instructional Design) Tarihsel Gelişim Öğretim Tasarımının Evrimini Etkileyen Dinamikler Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Tarım toplumu Sanayi toplumu Bilgi toplumu Globalleşme Bireylerden Beklenen Nitelikler Bilgi ve İletişim Teknolojileri Davranışçı öğrenme Bilişsel öğrenme Yapılandırmacı öğrenme Bilimsel çalışmalar

Öğretim tasarımının gelişimini etkileyen dinamikler İnsan Nasıl Öğrenir? – Bilimsel çalışmalar Eğitimin önemi Yeni gelişen teknolojiler Eğitim – öğretmenlik – meslek Eğitim – iletişim süreci

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Görsel hareket dönemi (1900 - 1920) Resimli kitaplar Okul müzeleri Görsel öğretim Kayıtlı ses dönemi (1920 - 1940) Radyo yayınları Ses kasetleri Bireysel öğrenme sistemleri Winnetka Planı Dalton Planı

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Hareketli görüntü dönemi (1940 – 1960) Eğitici filmler Alanda öncü çalışmalar Öğrenme ilkeleri Öğretim materyallerin öğrenmeye etkisi Öğretim materyallerinin tasarımı Televizyon İlk ÖT modeller

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Sınırlı etkileşim dönemi (1960 - 1980) Programlı öğretim (bireysel öğrenme) Öğrenme Bilimi ve Öğretme Sanatı (Skinner, 1954) Küçük adımlar Açık tepkiler Anında geribildirim Kendi hızında ilerleme Sistemler yaklaşımı Ara değerlendirme

Programlı Öğretim - İlkeleri Sınırlı etkileşim dönemi Küçük adımlar: Öğretim konunun en küçük bilgi ve becerisi ile başlar. Konu küçük parçalara, modüllere bölünür. Öğrenci bu parçalarda, doğrusal veya dallanmalı olarak ilerler.

Programlı Öğretim - İlkeleri Sınırlı etkileşim dönemi Etkin katılım: Öğrenciye uyarıcılar sunulur. Bunun için öğrencilere süreçte sorular yöneltilir.

Programlı Öğretim - İlkeleri Sınırlı etkileşim dönemi Anında geribildirim: Öğrenciye sunulan uyarıcılardan hemen sonra öğrenciye geribildirim verilmelidir. Geribildirim anında verilir böylece doğru cevaplar için pekiştireç sağlanır, doğru olmayan cevaplar düzeltilmiş olunur.

Programlı Öğretim - İlkeleri Sınırlı etkileşim dönemi Bireysel hız: Öğrenci kendi öğrenme hızında ilerler. Bunun için öğretim materyalinde ve tasarımında konunun farklı seçenekleri ve güçlük düzeyleri belirlenir. Ancak öğrenci bir konu parçasını bitirmeden, tam öğrenmeden diğerine geçmemelidir.

Programlı Öğretim - İlkeleri Sınırlı etkileşim dönemi Başarı: Öğrencinin cevaplayamayacağı veya konunun zorluk düzeyine uygun olmayan sorular sorulmamalıdır. Başarıyı belirlemede genelde çoktan seçmeli testler kullanılmaktadır.

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Sınırlı etkileşim dönemi (1960 - 1980) Davranışsal amaçlar (Mager) Programlı öğretim için amaçların yazılması Davranış Koşullar Ölçütler Eğitsel amaçlar taksonomisi (Bloom) Bilişsel, Duyuşsal, Devinsel Mutlak değerlendirme Bilgisayar (1970 …) Öğretim tasarımı modelleri Üretken dönem

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Çoklu ortam dönemi (1980 - 2000) Etkileşimli video Görüntü, ses, yazı, grafik, hareket … Bilişsel psikoloji - Bilişsel öğrenme yaklaşımı (1980) CD (Kompakt disk) teknolojisi Performans teknolojisi Yetersiz ve uygun olmayan eğitimler? Eğitim dışı seçenekler

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Çoklu ortam dönemi (1980 - 2000) Yapılandırmacı (yapıcı) öğrenme Karmaşık ve gerçekçi sorunları çözmek Sorunları çözmek için birlikte çalışmak Sorunları farklı açılardan incelemek Öğrenme sürecinin sorumluluğunu ve sahipliğini üstlenmek Bilgiyi yapılandırma sürecinde kendi rollerinin farklında olmak Elektronik performans destek sistemleri (EPDS) Hızlı protitipleme (1990)

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Sanal ağlar dönemi (2000 …) İnternet - Web İnternet temelli öğrenme – Web destekli öğrenme Taşınabilir teknolojilere dayalı öğrenme (Mobil öğrenme) Akıllı / Uyarlanabilir öğretim sistemleri Bilgi yönetimi Sanal / siber dünyalar

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Dönem Belirleyici akım Uygulamalar 1900 – 1920 Görsel hareket Gerçek nesne, maket, model, resimli kitap, okul müzeleri 1920 – 1940 Kayıtlı ses Radyo, ses kaseti, Dalton planı 1940 – 1960 Hareketli görüntü Eğitici film, televizyon, amaçların taksonomisi, iletişim modelleri 1960 – 1980 Sınırlı etkileşim Programlı öğretim, davranışsal amaçlar, sistem yaklaşımı, bilgisayar, bireyselleştirilmiş öğretim, mutlak testler, öğretim tasarım modelleri 1980 – 2000 Çoklu ortam Video disk, bilişsel öğrenme, CD/VCD/DVD, yapıcı öğrenme, EPDS, hızlı prototipleme 2000 – …….. Sayısal ağlar Yerel ağlar, internet, web, telekonferans, taşınabilir teknolojileri, akıllı sistemler, sanal dünyalar

Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi Yıl Gelişme 1953 Miller’ın geliştirdiği iş analizi yöntemi 1954 Skinner’in yazdığı “Öğrenme Bilimi ve Öğretme Sanatı (The Science of Learning and the Art of Teaching)” adlı makale 1950 … Bloom ve arkadaşlarının yayınladıkları “Eğitimsel Hedeflerin Taksonomisi (Taxonomy of Ed ucational Objectives)” 1962 Mager’ın öğretim hedeflerini n nasıl yazılacağını anlattığı “Programlanmış Öğretim için Hedef Hazırlama (Preparing Objectives for Programmed Instruction) ” adlı eseri Glaser’in ölçüt tabanlı testi geliştirmesi 1965 Gagne’nin yazdığı “Eğitim Durumları (The Conditions of Learning)” kitabı 1967 Scriven’in önerdiği biçimlendirmeye ve bütüne dönük değerlendirme yöntemleri 1970 Geliştirilen birçok öğretim tasarım modeli 1980 … Bilişsel psikolojinin etkisinde kalan ve mikrobilgisayarların kullanıldığı öğrenme ortamları 1990 … Yapılandırmacılığın ve internet teknolojisi ile gelişen web tabanlı öğrenme ortamları

Özet Tarihsel Gelişim Öğretim Tasarımının Evrimini Etkileyen Dinamikler Öğretim Tasarımının Yakın Tarihi