1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
Nisan 2012 KONUT PİYASASINDA İHTİYAÇ VE ALICI PROFİLİNE GÖRE HEDEF KİTLE VE KONUMLANDIRMA © KÜRŞAT TUNCEL.
BASIN TOPLANTISI 15 Nisan Yeni dönemde AMPD AMPD’nin yeni yönetim döneminde amacı, bilimsellik platformu çerçevesinde; Sektörün büyümesini sağlamak,
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine.
Finansal Göstergelerin Anlamı Oral Erdoğan Piri Reis Üniversitesi Kocaeli, 30 Kasım
-Demografik- Nüfus Analizi
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
AB Hakkında Genel Bilgiler
Müşerref Üstek.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ODTÜ KİŞİSEL GELİŞİM TOPLULUĞU TANIŞMA TOPLANTISI 7 Ekim 2009.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası ciltleme/paketleme makinelerinden.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
BÜYÜME.
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
Kamu Borç Stokun Yapısı ve Sorunları R. Hakan ÖZYILDIZ 2013.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
TEST – 1.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.

HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Study Turkish Sayılar... Study Turkish
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
T.C. MALİYE BAKANLIĞI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Hızlı Tüketim Ürünleri
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.
Sunum transkripti:

1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ MERSİN 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ MERSİN 2009

2 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki Alanı Mersin

3 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı MAP Etki alanı : Mersin

4 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : nüfus Carrefour Mersin Alışveriş Merkezi cirosunun 66% Yenişehir (Bölge ) ilçesinde gerçekleştiriyor ve 39%’unu yakkın cevresinden (Bölge 1 - 6) gerçekleştiriyor, 2005’te bu oran 18%’di. Bölge dışı gerçekleşen cirosunda bir düşüş görülüyor (5%, 2005’te 22%), Avm’in referans merkezi durumunu kaybetmesinden kaynaklanabilir. Forum Mersin ve Kipa açılmadan, Carrefour Mersin şehir deki en önemli sunumdu. * Eğilim, bilgi amaçlı Etki alanı : Mersin

5 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

8 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mersin Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 2,9 milyondur ve cirosu 85 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. 19,5 % 15,1 % Pazar payı – Carrefour Mersin Pazar payı – Rakipler Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin performans analizi Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 15 %’sini nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3%. Carrefour hipermarketi Avm’in performansında büyük etkisi var ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü. Alışveriş Merkezinin performans endeksi

9 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -17% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) :

10 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Sunum analizi Hem ilk 3 rakip’e göre, hemde çalışma yapılan 5 AVM’ine göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut. * Büyüme çalışmaları

11 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ’te, etki alanında rekabet düşüktü ile 2009 arası, etki alanında rekabet iki kat artı. Artık rekabet ortamı büyük. 2010’da rekabet ortaminda çok büyük bir değişiklik beklenmiyor. Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

13 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi)

14 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme – Tehtitler Bölgesinde açılan 2 AVM, Forum Mersin ( m²) ve Kipa ( m²), Carrefour Mersin’den daha büyük ve bölgede rekabeti kızıştırdılar. Şehirdeki en önemli merkez olma ünvanını kaybeden Carrefour Mersin’in en büyük rakip’i 3 km’de bulunan Forum Mersin. Bu durum, Carrefour Mersinin Doğu Yenisehir’deki etkisini azaltıyor. Küçük mağazalardan oluşan Alışveriş bölümü (4000 m²), Carrefour Mersin için çok yetersiz ve rakipler karşısında Avm’yi zor durumda bırakıyor. Gelecekte’te rekabet ortaminda çok büyük bir değişiklik beklenmiyor. Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

15 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Öncellikli rakipleri Forum Mersin ve Kipa’ya karşı Carrefour Mersin rekabete dayanabilmesi için çok küçük. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : - Carrefour’un imajı - Güçlü bir hipermarket - Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesi gelişen bir bölge olarak dikkat çekiyor (Konut projeleri, Yenişehir Belediyesi binası,…). Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

16 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin mağaza bölümünü büyük mağazalarla (Yapı market, Mobilya, Tekstil,…), yeni markalar ve eğlence alanıyla genişletmek gerekiyor. Sunumu iyi bir Food-court (Yemek bölümü) ve yakkınında bir çocuk eğlence alanı ile tamamlamak gerekir. Bölgede devam eden büyüme (konut,…) göz önüne alındığıda bir Yapı market iyi bir sunum olabilir ve yeni müşteriler çekebilir. Etki alanında daha etkili olmak için, 2000 m² büyüklüğünde bir mobilya mağazası eklenebilir. Iyi bir sunum gerçekleştirmek için, AVM ortalama 80 mağazadan oluşmalı ve müşterilerin isteklerine kulak verilme, özellikle Tekstil alanında. LCW, YKM,…gibi mağazaların gelmesi olumlu bir etki olacaktır. Eğlence alanında bir sinema ve/veya bir bowling bölümü oluşturulması iyi olur. Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Öneriler

17 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rekabet haritası Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Mevcut Avm Proje halinde Avm Kapanan Avm

18 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rekabet Mevcut AVM’ler Projeler Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

19 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ANNEXE

20 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Le plan du Centre Commercial Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

21 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Les enseignes du Centre Commercial Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi