KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Teknikleri.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Sistem Analizi Sistem Analisti
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Girişimcilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
GİRİŞİMCİLİK KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM FONKSİYONU VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 11. Hafta Stratejik Kontrol Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
Şirket Adı İş Planı.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Pazarlama; Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişim sağlamak üzere, mallarin, hizmetlerin ve düşüncelerin oluşturulması, fiyatlandırılması, dağıtımı ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Pazarlama Uygulamaları Yeşil Pazarlama (Green Marketing) Son yıllarda çevre bilincinin giderek önem kazanması, yeşil akımından pazarlamanın etkilenmesine neden olmuştur. Daha az paket kullanma ve ambalajların yeniden kullanılması, ürünlerin çevreye zarar vermeyecek şekilde üretimi, ürünlerde doğal maddelerin kullanımı gibi gelişmeler, başta pazarlama yöneticileri olmak üzere işletme üst yöneticilerinin dikkatlerini bu konulara çevirmiştir.

2. Maksi Pazarlama (Maxi Marketing) Maksi Pazarlama, işletmenin pazarlama kapasitesinin en yüksek düzeyde kullanma ve uzun dönemde değişen koşullara uygun olarak tüm kaynaklardan en yüksek düzeyde yararlanmayı öngören bir pazarlama uygulamasıdır. 3. Megamarketing Belirli bir pazara girmek ve/veya bu pazarda başarılı bir şekilde faaliyet göstermek için, çeşitli grupların işbirliğini sağlamak bakımından ekonomik, pisikolojik, politik ve halkla ilişkiler,beceri, bilgi ve araçların uygulanmasıdır.

4. Sosyal Pazarlama Sosyal pazarlama, ürün planlama, fiyatlandırma, iletişim, dağıtım ve Pazar araştırması gibi araçlardan yararlanarak sosyal fikirlerin kabul edilmesini kolaylaştıracak programların tasarlanması, uygulanması ve kontrolüdür. 5. Kitlesel (Seri) Pazarlama Satıcının ya da pazarlamacının bir tek ürünü, tüm alıcılara, toplu (kitlesel,seri) üretip, seri olarak dağıtıp, kitlesel tutundurduğu kitlesel pazarlama çalışmasıdır. Kitlesel pazarlama, üretim yönlü pazarlama uygulamasıdır.

Pazarlama Araştırması; Pazarlama konusunda herhangi bir problemin belirlenmesi ve belirlenen bu problemin çözülmesi amacına yönelik ve bilimsel yönteme uygun geçerli ve güvenilir bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, ve gerekli önerilerde bulunulmasıdır.