KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Pazarlama; Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişim sağlamak üzere, mallarin, hizmetlerin ve düşüncelerin oluşturulması, fiyatlandırılması, dağıtımı ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Pazarlama Uygulamaları Yeşil Pazarlama (Green Marketing) Son yıllarda çevre bilincinin giderek önem kazanması, yeşil akımından pazarlamanın etkilenmesine neden olmuştur. Daha az paket kullanma ve ambalajların yeniden kullanılması, ürünlerin çevreye zarar vermeyecek şekilde üretimi, ürünlerde doğal maddelerin kullanımı gibi gelişmeler, başta pazarlama yöneticileri olmak üzere işletme üst yöneticilerinin dikkatlerini bu konulara çevirmiştir.
2. Maksi Pazarlama (Maxi Marketing) Maksi Pazarlama, işletmenin pazarlama kapasitesinin en yüksek düzeyde kullanma ve uzun dönemde değişen koşullara uygun olarak tüm kaynaklardan en yüksek düzeyde yararlanmayı öngören bir pazarlama uygulamasıdır. 3. Megamarketing Belirli bir pazara girmek ve/veya bu pazarda başarılı bir şekilde faaliyet göstermek için, çeşitli grupların işbirliğini sağlamak bakımından ekonomik, pisikolojik, politik ve halkla ilişkiler,beceri, bilgi ve araçların uygulanmasıdır.
4. Sosyal Pazarlama Sosyal pazarlama, ürün planlama, fiyatlandırma, iletişim, dağıtım ve Pazar araştırması gibi araçlardan yararlanarak sosyal fikirlerin kabul edilmesini kolaylaştıracak programların tasarlanması, uygulanması ve kontrolüdür. 5. Kitlesel (Seri) Pazarlama Satıcının ya da pazarlamacının bir tek ürünü, tüm alıcılara, toplu (kitlesel,seri) üretip, seri olarak dağıtıp, kitlesel tutundurduğu kitlesel pazarlama çalışmasıdır. Kitlesel pazarlama, üretim yönlü pazarlama uygulamasıdır.
Pazarlama Araştırması; Pazarlama konusunda herhangi bir problemin belirlenmesi ve belirlenen bu problemin çözülmesi amacına yönelik ve bilimsel yönteme uygun geçerli ve güvenilir bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, ve gerekli önerilerde bulunulmasıdır.