? Kalıcılık Testleri Transfer Testleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bulut ve Yağış Oluşumu Su buharı atmosferde yükselirken soğuk hava ile karşılaşır ve su buharı soğuduğunda ise tekrar sıvı hale geçer.Bu olaya yoğuşma.
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Sıcak Hava Yükselir ve Soğuyup Yağış Bırakır
Resimlerin Kullanımı.
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
SU HALDEN HALE GİRER.
3D DEFTER VE SES.
5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
Öğretim Etkinlikleri Modeli
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
1.SU HALDEN HALE GİRER Atmosferde yükselen buhar soğuk hava tabakasıyla karşılaştığında yoğuşur. Gaz halindeki madde dışarıya ısı verdiğinde sıvı hale.
SU HALDEN HALE GİRER Atmosferde yükselen buhar soğuk hava tabakasıyla karşılaştığında yoğuşur. Gaz halindeki madde dışarıya ısı verdiğinde sıvı hale geçiyorsa.
İnceler Atatürk İlköğretim Okulu
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
TRİYAK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
 Su doğada hangi hallerde ve nerelerde bulunur?
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
1 SU HALDEN HALE GİRER Atmosferde yükselen buhar soğuk hava tabakasıyla karşılaştığında yoğuşur. Gaz halindeki madde dışarıya ısı verdiğinde sıvı hale.
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
SU HALDEN HALE GİRER.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Yağmur,kar,sis Aras kaymak.
Maddenin değişimi ve tanınması
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
SU HALDEN HALE GİRER Su 3 halde bulunur: Katı, sıvı ve gaz. Gaz halindeki bir maddenin sıvı hale ge ç mesine YOĞUŞMA denir.
DOĞADA SU DÖNGÜSÜ.
Geleneksel Tasarım Araçları
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Probleme Dayalı Öğrenme
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ AHMET ATİLLA KONURALP REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bulut çeşıtlerı.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
SICAKLIK ARTIŞINA BAĞLI OLARAK AZALAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sunum transkripti:

?

Kalıcılık Testleri Transfer Testleri

Şimşek Fırtınası Nasıl Oluşur? Şimşek fırtınası ile ilgili metni okuyalım...

Şimşek nasıl oluşur? Kitap Tabanlı Basit çizimler Kilit aşamalar Açıklamalı 10 kelime

Şimşek nasıl oluşur? Kitap Tabanlı

Tasarım İlkeleri Levin ve Mayer(1993)

Tasarım İlkeleri Levin ve Mayer(1993)

Açıklamalı

Kilit aşamalar

Şimşek nasıl oluşur? Kitap Tabanlı Açıklamalı şekiller Her şekilde şimşek oluşumunun kilit aşamalarının sırayla belirtilmiş. Her aşamada ilgili şemaya yakın olarak kısa notlar yerleştirilmiş. (50 kelime) Şemaların olabildiğince basit çizgilerden oluşturulmuş.

Şimşek nasıl oluşur? Bilgisayar Tabanlı

Şimşek nasıl oluşur? Bilgisayar Tabanlı

Şimşek nasıl oluşur? Metin Tabanlı

Şimşek nasıl oluşur? ?

Öğrenmenin ölçülmesi Kalıcılık Testleri Transfer Testleri

Değerlendirme (Kalıcılık Testi ) Kalıcılık Testi (Retention Test): Şimşeğin nasıl oluştuğunu açıklayınız? Süre: 6 dakika

Değerlendirme (Transfer Testleri) Şimşeğin şiddetini azaltmak için ne yapabilirsiniz? (Yeniden tasarlama) Diyelim ki; gökyüzünde bulut var ama şimşek yok. Nedeni ne olabilir? (Sorun çözme) Hava sıcaklığının şimşek oluşmasıyla alakası nedir? (Tahmin) Şimşek oluşmasına ne sebep olur? (Görüş) Süre: 2,5 dakika

Hatırlanan aşama sayısı / Olası toplam aşama sayısı Kalıcılık Testleri Kalıcılık testinde öğrencilerden beklenen anahtar aşamalar; Havanın yükselmesi Suyun yoğunlaşması Su ve kristalin yağması Rüzgarın aşağıya doğru direnç göstermesi - yüklerin bulutun altına toplanması Birincilerin karşılaşması - yüklerin aşağıya düşmesi + yüklerin yukarı çıkması ! Hatırlama performansı her öğrenen için yüzdelik olarak ifade edilir. Hatırlanan aşama sayısı / Olası toplam aşama sayısı

Transfer Testleri 1.Yeniden tasarlama(planlama): Sistemi istenen fonksiyonu gerçekleştirebilecek şekilde nasıl modifiye edebileceklerini sormaktadır. 2.Sorun bulma: Sistemin çalışmamasına nelerin neden olabileceğinin tespit edilmesini istemektedir. 3.Tahmin etme: Sistemde gerçekleşen belli bir olayı ya da var olan bir elemanın rolünü anlatmasını istemektedir. 4.Kavramsal: Konunun temelini oluşturan ilkenin ortaya konulmasını istemektedir. Yeni durumların ya da ortaya çıkabilecek sorunların çözümünde öğrenilenlerin kullanılabilmesi hatırlamadan daha çok önemsenen bir süreçtir. !

SON DEĞERLENDİRME: Beş transfer sorusunda ,kabul edilebilir her bir cevap için öğrenciye bir puan verildi. Toplamda, 5 soru için 14 tane kabul edilebilir cevap vardır. Böylelikle, her bir öğrencinin “transfer” performansını oran olarak belirtilmektedir; yani öğrencinin verdiği kabul edilebilir cevap sayısının toplam cevaba bölümü/oranını hesaplanmaktadır.

Sonuç ! Öğretimsel materyaller, testler, işleyişin ayrıntısı her çalışmada değişiklik gösterir.

TEŞEKKÜRLER ...