“Bilkent’te Kütüphanecilik Seminerleri” 1 Kasım 2011, Salı, Bilkent Üniversitesi Doç.Dr. Oya GÜRDAL TAMDOĞAN Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Sistem Analizi ve Planlama
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
İNTERNET.
Mobil Kütüphane Uygulamaları ve Özellikleri
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si
ANKOS AÇIK ERİŞİM VE KURUMSAL ARŞİVLER ÇALIŞMA GRUBU
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Girişimcilik.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
Bilgi Ekolojisi ve Internet
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
‘E-Üniversite’ye Yolculuk
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Akademik Yayıncılıkta Elektronik Ortama Geçiş Tamer Başar Automatica Baş-Editörü Beckman Institute, ECE, CAS, CSL, ITI University of Illinois, Urbana,
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Emerald Management eJournals Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 08 Nisan 2011 Mine Tonta Tel:
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
ANKOS AÇIK ERİŞİM VE KURUMSAL ARŞİVLER ÇALIŞMA GRUBU PROF.DR. UĞUR DEMİRAY (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ - DANIŞMAN) GÜLSEVİL AĞCA (YAŞAR ÜNİVERSİTESİ) YASEMİN.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Model ve Teoriler Bölüm 14 İletişim ve İşbirliği Modelleri
ANKOS Kullanım İstatistikleri Kullanım İstatistikleri Çalışma Grubu ANKOS 7.Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilgi Çağında Kütüphane
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
“Sosyal Bilimler ve Internet” 18 Nisan 2000, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe Y.T. Sosyal Bilim Araştırmalarında Elektronik Yayınların Kullanımı Yaşar Tonta.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Bilgi Yönetiminde Kullanıcı Faktörü
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Sosyal Sermaye Yaratma AracI Olarak Enformasyon OkuryazarlIğI
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

“Bilkent’te Kütüphanecilik Seminerleri” 1 Kasım 2011, Salı, Bilkent Üniversitesi Doç.Dr. Oya GÜRDAL TAMDOĞAN Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

İçerik  Niçin “Enformasyon Okuryazarlığı”  Sosyal Sermaye – Entelektüel Sermaye  Enformasyon Okuryazarlığı

Mesaj- Argüman Enformasyon okuryazarlığı, bireyler, organizasyonlar, topluluklar, toplumlar, ülkeler ve uluslararası ilişkiler için entelektüel ve sosyal sermaye geçitinde “değer” yaratır.

Sosyal sermaye, güven, bağlılık ve işbirliğini esas alan iş, İlişki, iletişim ve bilgi süreçlerinin yarattığı değerdir.

Paylaşım

Etkileşim

Güven

Birliktelik

Sosyal sermaye - kültür

Sosyal sermaye Güven İletişim kanalları Güç Ağlar Geçitler Karşılıklılık Algı Kültür- Değerler Ölçütler

ti-stakeholder-dispute-resolution-building- social-capital-through-access-to-justice/

5C Connectivity – Bağlantı Content – Öz/ İçerik Community – Ortak yanlar/ benzerlikler Communication - İletişim Commerce - Değer Gürdal Tamdoğan, Oya. “Creativity in education: Clearness in perception, vigorousness in curiosity”, Education for Information, 24 (2- 3, 2006):

Entelektüel sermaye İnsan sermayesi  Bireysel iyi yaradılış  Bilgi altyapısı  Merak duygusu  Başarma isteği ve hırsı  Değerler (etik değerler)  Güven / Özgüven  Saygı / Özsaygı  Tölerans sahibi olma  Yaratıcılık  Paylaşımcılık  Optimist  Dürüst ve açık olma  Bildiğini bilme  Bilmediğini bilme  Kendi kendine öğrenme  Öğrenmeyi öğrenme/ öğrenme kültürü/ bilgi kültürü  Enformasyon okuryazarı olma

Enformasyon okuryazarlığı Entelektüel ve sosyal sermaye için bir geçit ve değer yaratma fırsatı sunuyor

Enformasyon Okuryazarlığı - Aşamalar Enformasyon bağlamında,  Farkındalık  Gereksinimi tanımlama / sorgulama formülasyonu  Formülasyona uygun BES’lerini belirleme  Erişim  Değerlendirme  Pratik düzleme taşıma  Ekonomik, yasal / etik, sosyal koşulları gözeterek “değer” yaratma

 Information Literacy Competency Standards for Higher Education (The Association of College and Research Libraries - ACRL,  National Information Literacy Survey (ACRL, 2001) (710 kurum/ kuruluş içinde 664 yanıt oranı -%26), %50 standartlardan haberdar ancak uygulamadığı; %23 uyguladığı; %24 habersiz)  Project for Standardized Assessment of Information Literacy Skills (SAILS) Enformasyon okuryazarlığı’nın yaşamda;  Gündelik,  Entelektüel,  Eğitim,  İş,  Akademik/ bilim değer katıp katmadığını nasıl ölçeriz?

Bugün iş liderleri biliyor ki, enformasyon;  Stratejik avantaj,  Önemli bir iş değeri,  Enformasyon maliyetlerini düşürme,  Fiziki ve insan değerlerini arttırma için bir şans ve fırsat sunuyor.

AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) tarafından akredite edilen 399 kütüphanenin örneklem alındığı, İş Enformasyon Okuryazarlığı (İEO) “kullanıcı araştırması” verilerine göre (Cooney, 2005);  %37 yanıt oranı  %7 öğretim üyesi ve kütüphaneci arasında tam işbirliği; %73 ara sıra; %20 çok nadiren)  %34’nün ACRL standartlarını, İEO’da esas alırken, %66’sının esas almadığı saptanmış. (%43 planladıklarını, %31 henüz planlamadıklarını, %22 standartlara aşina olmadıklarını, %4 standartların sunduğu biçimde düşünmediğini belirtmiş)  ACRL standartlarını esas aldığını belirten %34 oran içinde, enformasyon okuryazarlığının yarattığı değeri ölçme/ değerlendirme için çaba gösterenlerin oranı, sadece %27; %73’ü herhangi bir değerlendirme yapmadığını belirtmiş.

Enformasyon okuryazarlığı Birey – Bilgi kayıt ortamlarındaki bilgi (ilk aşamada) İlk bakışta “bireysel bir etkinlik”: Doğru! (Ancak teorik düzlemde) Pratik düzlemde, değer yaratma aşamasında: Yanlış! “Toplumsal bir etkinlik” (Bireyin zihnindeki şüphenin indirgenmesi) Okuryazarlık, birey(ler) in kayıtlı metin, ses, görüntü aracılığıyla, onu üretenin entelektüel/düşünsel dünyasına yaptığı yolculuk. Birey – birey – organizasyon – ülke - evren

“Açık inovasyon” – “İşbirlikçi rekabet” Zorluklara, soru ve sorunlara karşı çözümleri ortak akıl ile kanalize eden, ilhamlardan ortaya çıkan yaklaşım.  Eli Lily Company ( mühendis, bilim insanı, girişimci) - web tabanlı ağ-  InnoCentive platformu  Changemakers modeli

economic-capital.html

Enformasyon okuryazarlığı ve sosyal sermaye için, kütüphanecilere gereksinim var!