7-12 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
SURRAM.
BESLENME REHBERİ 2.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
VELİLERE SEMİNER.
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

7-12 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

SEMİNERDE NELER VAR? SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ BESLENME, TEMİZLİK ve ÖZBAKIM ÇOCUKLA İLETİŞİM TELEVİZYON ve İNTERNET KULLANIMI VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 7-12 yaş arası olarak ele aldığımız SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ’nde çocuklarda fiziksel olarak görülen büyümede yavaşlama gözlemlenirken; büyük ve küçük kas becerilerinde ilerleme hızlanmaktadır.

Çocuklar bu dönemde okul nedeniyle ebeveynlerinden ayrılarak bireyselleşmeye ve bir birey olarak toplumda yer almaya başlarlar. Çocuğun zihinsel ve sosyal becerileri, hayal kurma, canlandırma ve espri yetenekleri gelişir. Bu dönem çocuğu sürekli canlı ve hareketlidir. Oyun ve ilgi evden sokağa kaymıştır.

8-9 yaşından önce çocuklar kuralların nedenini anlamadan ya da farkında olmadan ailelerinden, çevrelerinden öğrenirler. 9-10 yaşından itibaren kuralların nedenini ve anlamını fark etmeye başlarlar. Akran grupları 6-12 yaş döneminde gelişir ve çocukların sosyalleşmesinde önemli rol oynarlar. Genel olarak bu dönemin en temel özelliklerinden birisi somut işlemlere ağırlık verilmesidir.

Çocuğunuz Adına Bunları Siz Mi Yapıyorsunuz? Ellerini ve yüzünü yıkayabilir. Kendi başına giyinip soyunabilir. Ayakkabılarını bağlayabilir, düğmeleri ilikleyip açabilir. Yemek yerken çatal, kaşık kullanabilir. Bıçakla yumuşak nesneleri kesebilir. Dişlerini fırçalar. Saçlarını tarayabilir. Tuvalet gereksinimi ile ilgili işleri yapabilir. Çantasını hazırlayabilir. Sofrayı kurmada ve toplamada yardımcı olabilir. Kendi yatağını düzeltebilir.

O HALDE Kendine güveni olmayan Aileye bağımlı Sorumluluk alamayan Sosyal ilişkileri zayıf bir çocuk yetiştiriyorsunuz...

TEMİZLİK ve ÖZBAKIM Veliler olarak 7-12 yaş çocuğuna bu dönemde ; Tek başına banyo yapmasını, Okulda temizlik açısından nelere dikkat etmesi gerektiğini, Neden yediklerine kirli ellerle dokunmaması gerektiğini, Abur cubur türü yiyeceklerin gelişimlerini nasıl etkileyeceğini, Meyve ve sebze yemenin önemini, Hasta olduklarında ne yapmaları gerektiğini, Tuvalet temizliğini nasıl yapacağını anlatmalıyız.

VELİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER Çocukların; Okul ve ev giysilerinin temiz olması sağlanmalı, Yapılan ödevler kontrol edilmeli, okul eşyalarının tam olarak hazır olup olmadığı incelenmeli, Okulda uyulması gereken kuralların önemi anlatılmalı, Her hafta tırnak ve saç kontrolü yapılmalı, Diş ve göz için belirli aralıklarla doktora götürülmeli,

VELİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER Çocukların; Kendisine uygun hobiler edinmesini sağlanmalı, Selamlaşma, özür dileme, yemek yeme, sofrada ve sınıfta adap konusunda bilgi verilmeli. Elleri hangi durumlarda yıkamaları gerektiği anlatılmalı, Dişlerin hangi durumlarda çürüyebileceği ve diş temizliğinin nasıl yapılması gerektiği belirtilmeli, Okul eşyalarını nasıl koruması ve temiz tutmasının önemine değinilmeli, Düzenli beslenme ve uyumanın önemi anlatılmalıdır.

ÇOCUKLA İLETİŞİM İletişim; insanlar arasındaki duygu ve düşünce alışverişidir. Çocuklarla kurulacak iletişimde en güzel iletişim dili sevgidir.

Çocukla iletişiminizde dikkat etmeniz gerekenler… Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla onaylayın. Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

Eşler arasında çocuğa karşı ortak bir dil belirleyin. Ben dili kullanın. Çocuğun yanında yaşanacak tartışmalar şiddete eğilimli bir bireye ve travma yaşanmasına sebep olabilir. Verdiğiniz sözleri yerine getirmeniz çocuk için çok önemlidir.

TELEVİZYON ve İNTERNET KULLANIMI Televizyon ve internet hayatımızın en önemli yapı taşlarından biri haline gelmiştir, özellikle çocuğumuzun vakti televizyon başında geçmektedir. Peki televizyona o zaman AKIL KUTUSU yerine neden BOŞA GEÇEN ZAMAN KUTUSU denmektedir? Bu sorunun cevabı insanlara gösterimi yapılan yayınların kalitesizliği ve insan beynini uyuşturması ile açıklanmaktadır.

TELEVİZYON ve İNTERNET KULLANIMI Bu durumu 7-12 yaş arası çocuklara göre düşünürsek işin boyutu daha vahim bir hal almaktadır. Çünkü 7-12 yaş arasında çocuk henüz soyut düşünemediği ve gerçekle hayali tam ayırt edemediği için her gördüğünü zihnine gerçekmiş gibi kaydedebilmektedir.

TELEVİZYONUN ve İNTERNETİN ÇOCUKLAR İÇİN ZARARLARI Şiddete yöneltebilir, çocuk şiddeti problem çözme aracı olarak kullanabilir, Konuşma dilinin yanlış, argo ve yabancı sözcüklerle dolu olması çocuğun dil gelişimini bozabilir, Televizyona ve internete soru sorulamadığı için eleştirel düşünmeyi engelleyebilir, Aşırı televizyon izleme ve bilgisayar başında durma dersleri ve sosyal aktiviteleri sekteye uğratabilir, Obeziteye, göz sorunlarına ve eklem rahatsızlıklarına neden olabilir, Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar aileyi ekonomik açıdan zorlayabilir. Küçük yaşta çok televizyon izlemek ve bilgisayara bakmak gözleri bozabilir.

PEKİ NE YAPALIM? Model olun. Yasak koymak yerine sınırlama yöntemine başvurun. Televizyonu kapatmayı öğretin. Bilgisayara sadece sizin bileceğiniz bir şifre koyun. Ödül olarak vaat etmeyin.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler Öğrenciden kaynaklanan faktörler Okul ve öğretmenden kaynaklanan faktörler Aileden kaynaklanan faktörler

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Öğrenciden Kaynaklanan Faktörler Zeka İlgi ve yetenekler Kişilik özellikleri Beslenme ve fiziki şartlar Fizyolojik nedenler Motivasyon eksikliği

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Okul ve Sistemden Kaynaklanan Faktörler Okulun fiziksel şartları Eğitim öğretim programları Öğretmen öğrenci ilişkisi Okul veli iletişimi

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Aileden Kaynaklanan Faktörler Anne-baba tutumu Ailenin eğitime yaklaşımı Çocuğu tanıma ve çocukla ilgilenme

NE YAPMALI? Öncelikle çocuğa küçük yaşta neden okula gittiği ve alacağı eğitimi günlük hayatında nasıl kullanacağı örneklerle anlatılmalıdır. Öğrenciye okulda gün içerisinde neler yaptığı ve hangi konuları öğrendiği sorulmalıdır. Düzenli ve planlı çalışmanın bilincinde olunmalıdır. Sınırlamalar koyarak ve ödüllerle öğrencinin yol alması sağlanmalıdır. Fiziksel ortam imkanlar el verdiği oranda düzeltilmeye çalışılmalıdır.

NASIL ÇALIŞMALI? Öğrenci eve geldikten sonra çalışma planını şu şekilde yaparsa olumlu sonuç alabilir: Eve geldiğinde ilk yapması gereken okul giysilerini çıkarmak ve en az yarım saat en fazla 1 saat olmak üzere dinlenmektir. Daha sonra o gün içerisinde öğrenilen konuların okul kitapları ve farklı kaynaklardan tekrarı yapılmalıdır. Tekrarın ardından yarım saatten az olmamak kaydıyla dinlenilmelidir.

NASIL ÇALIŞMALI? 3. aşamada ödevlere geçilmeli ve araştırarak ezbere dayalı olmayan bir şekilde ödevler tamamlanmalıdır. Ödevler bittikten sonra yine yarım saatten az olmamak kaydıyla dinlenilmelidir. NOT: Dinlenme sürelerinde bilgisayar ve televizyon olmamalıdır. Son olarak da yarım saatten az olmamak kaydıyla kitap okunmalıdır. NOT: 4. ve 5. sınıf öğrencileri ek olarak test çözme alışkanlığı geliştirmelidirler.

NEYE DİKKAT ETMELİ? Çocuklarınızın yaptığı çalışmalarda; Ödevlerin size değil öğrencilere verildiğini unutmayın. Ödevleri bittikten sonra kontrol ederek geri bildirimde bulunmanızın olumlu sonuç vereceğini göz ardı etmeyin. Kitap okuma alışkanlığının kazanılması için model olun. Yatmadan önce çantasını hazırlamasını gözlemleyin. Sınıf ve branş öğretmenlerinden sık sık bilgi alın.

Teşekkürler...