MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Ders geçme sistemi bilgilendirme
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Menderes İlçe Stratejik Plan Hazırlama Ekibi
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
DERBENT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
MEHMET TUNGA EĞİTİM MÜFETTİŞİ NLP UZMANI.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
KURUMDA YAPILAN FİZİKİ DEĞİŞİKLİKLER ÖNCEKİSONRAKİ.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
MODELLER.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013

7 Yaş çocuğun okula başladığı yaştır 7 Yaş çocuğun okula başladığı yaştır. Ancak o zamana kadar çocukların zihinsel, bedensel ve dil gelişimi büyük ölçüde tamamlanır. Bu nedenle çocuğu desteklemek için okula başlamasını beklemek çok GEÇ!

HALKIMIZ OKUL ÖNCESİ EĞİTİME NASIL BAKIYOR?

ÜLKEMİZDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORANI 48-60 AYLIK ÇOCUKLARDA (1 milyon 300 bin çocuk) %35; 36-48 AYLIK ÇOCUKLARDA % 7,5 TOPLAM:% 45

KITA AVRUPASI’NDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORANI YAKLAŞIK % 100 LERDE… AVRUPA NASIL BAKIYOR? KITA AVRUPASI’NDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORANI YAKLAŞIK % 100 LERDE…

İnsanlar yaşamları boyunca öğrendiklerinin % 75 ini 0-6 yaş arasında öğrenir. Benjamin Bloom

OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ? Zihinsel gelişimin %80’nin 3-6 yaşta tamamlandığı İÇİN, Sosyalleşmenin temeli atılDIĞI İÇİN Öz bakım becerileri kazanılDIĞI , büyük kas ve küçük kas gelişimi KAZANILDIĞI İÇİN, ÖZGÜVENILDIĞI BİR DÖNEM OLDUĞU İÇİN;- İletişim becerilerinin temeli atılır, Okumaya, okul karşı ilgi duyduğu dönemdir, Oyun ve etkinliklerle değerler eğitimiNİN kazanIlDIĞI İÇİN, YAPARAK yaşayarak öğrenMEYLE EĞİTİLDİĞİ İÇİN, Dil gelişimiNİN doğru ve etkin bir şekilde kazanılDIĞI İÇİN, .

Türkiye de Yapılan Araştırmalar Sonucunda ; Erken çocukluk eğitimi alan çocukların almayanlara oranla daha yüksek zihinsel beceriler ve eğitime yatkınlık sergilediklerini , Erken yaşta eğitim alan çocuklar meslek statüsü itibari ile daha yüksek işlerde çalıştığı , buna bağlı olarak gelirlerinin daha yüksek olduğunu ,

Türkiye de Yapılan Araştırmalar Sonucunda ; Erken çocukluk eğitimi alan çocuklar ortalama 11 yıla yakın okula devam ettiğini , bu da en az lise eğitimi aldığını Erken çocukluk eğitimi almış katılımcıların % 44.1 Üniversiteye giderken bu oran almamış olan grupta % 30.6 olduğunu ,

Türkiye de Yapılan Araştırmalar Sonucunda ; İnsan sermayesine yapılan yatırımların getiri oranının en yüksek olduğu dönemin okul öncesi dönem olduğunu , Erken çocukluk döneminde 1 liralık yatırımın 7 liraya kadar kazanç olarak döneceğini ortaya çıkarmaktadır.

Okul öncesi eğitim alan çocuklar; * 12 yaşında IQ değerleri 5 puan daha yüksektir, * 15 yaşında yetenek sınavlarında % 90 -100 arası başarı sağlarlar. * % 65’i liseyi, % 45’i üniversiteyi sorunsuz kazanır ve bitirir. * Yetişkin olduklarında ise EQ değerleri yüksek olduğu için dış dünyayla kolay ve sağlıklı iletişim kuran, sosyal insanlar olurlar.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ TEMEL SORUNLAR VELİLERİN; ANNE-BABALIK ROLLERİNE HAZIR BULUNUŞLUK VE EĞİTİM DÜZEYLERİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN BİLİNÇALTINDA «BAKIM» SÜRECİ OLARAK GÖRÜLMESİ, EĞİTİM İÇİN STANDARD BİR YAYININ KULLANILMAMASI, PERSONELLERİN KADROLU İSTİHDAM EDİLEMEMESİ, (AŞÇI,YARDIMCI PERSONEL)

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ TEMEL SORUNLAR ANASINIFLARININ DERSLİK VE DONANIM OLARAK YETERLİ DÜZEYDE OLMAMASI, OKULLAŞMA SAYISININ YETERLİ DÜZEYDE OLMAMASI, VELİLERE EKONOMİK NEDENLERLE ANASINIFLARININ DAHA CAZİP GELMESİ,

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ TEMEL SORUNLAR KAYITLI OLSA BİLE DEVAM EDEN SAYININ ÇOK DAHA AZ OLMASI, REHBER ÖĞRETMEN ATAMASININ VEYA GÖREVLENDİRMESİNİN YAPILMAMASI, İL VE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ BÜNYESİNDE «OKUL ÖNCESİ KOMİSYONLARI»NIN BULUNMAMASI,

ÖNERİLER; ANNE EĞİTİM VE BABA EĞİTİM PROGRAMLARININ UYGULANMASI, OKULLAŞMANIN ARTTIRILMASI, ANASINIFI SAYILARININ YETKİLİLERCE BELİRLENMESİ, İL VE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ BÜNYESİNDE «OKUL ÖNCESİ KOMİSYONLARI»NIN KURULMASI,

ÖNERİLER; OKUL ÖNCESİNDE KULLANILACAK OLAN YAYINLARIN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN HAZIRLANMASI, AŞÇILAR BAŞTA OLMAK ÜZERE KADROLU PERSONELİN İSTİHDAMININ SAĞLANMASI, REHBER ÖĞRETMEN ATAMASININ VEYA GÖREVLENDİRMESİNİN YAPILMASI, DEVAMSIZLIKLARA YÖNELİK ETKİLİ KAMPANYALARIN YÜRÜTÜLMESİ,

HAYDİ! EĞİTİMİN TEMELİNE