ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Sınıf İçi Etkileşim ve İletişim
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUKLARDA ÖZGÜVEN VE YARATICILIK YAMANTÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Sosyal Bilgiler İletişim
Daha bebekken başlayın işe; ihtiyaçlarını düzenli bir şekilde karşılamayın ve sakın kucağınıza almayın.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
En uzak mesafe ne Afrika’dır
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
Gökçe Erinç Büyükşengür
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ

Özgüven Ne Zaman Oluşur? Özgüven bir anda oluşan bir kavram değildir, zaman içerisinde yaşanan olaylar çocuğun özgüveninin oluşumunu ve gelişimini sağlar. Çocuğun özgüvenin gelişmesinde öğretmenler de en az aile ve arkadaş çevresi kadar etkilidir.

Çocukta Özgüvenin Oluşmasını Neler Engeller? Çok yüksek beklentiler Umursamama Olumsuz tutumlar

Çok Yüksek Beklentiler: Çocuklardan çok yüksek beklentiler içerisine girdiğimiz zaman eğer çocuk bizim beklentilerimizi cevap veremezse hiçbir şeyi başaramayacağına inanır. Beklentilerimizi çocukların başarabileceği gerçekçi hedefler üzerine kurmalıyız.

Umursamamak Çocuğu en az yüksek beklentiler kadar olumsuz etkiler, çünkü çocuk değer verdiği insanlar tarafından önemsenmek ister.

Olumsuz İfadeler Çocuğa sürekli sen yapamazsın beceremezsin dersek veya bu düşüncelerimizi ona hissettirirsek çocuk bir müddet sonra buna gerçekten inanacaktır.

Kaliteli Bir Öğretmen Öğrenci Etkileşiminde Olması Gerekenler Kabul İçtenlik Empati

KABUL Öğrencinin kişiliğini yargılamadan ve eleştirmeden olduğu gibi kabul etmektir, çocuğu olduğu gibi sevebilmektir.

İÇTENLİK Kendimiz olmayı gerektirir.Maskelerin arkasına sığınmadan kendimiz olmaktır.

EMPATİ Bir kimsenin diğer bir kişinin duygularını ve hislerini yakalaması, bireyin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, tıpkı onun gibi yaşaması ve bir ayna gibi karşısındaki kişiye yansıtmasıdır.

ÖZGÜVEN VE İLETİŞİM Sözsüz iletişim Sözel iletişim Öğretmen beklentileri Günlük temas

SÖZSÜZ İLETİŞİMİM GÜCÜ Öğretmen öğrenci iletişiminde öğrenciler için sözel olmayan ipuçları (jestler, mimikler, vücudun duruşu, göz kontağı, sesin tonu ve hızı) oldukça önemlidir.

SÖZEL İLETİŞİM Öğretmenlerin öğrencilere karşı kullandıkları güdüleyici ve moral verici sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini yükselttiği gibi, aksi sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini düşürür.

ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİNİN ETKİSİ Öğrenciler öğretmenlerinin beklentilerine kendilerini ayarlamaktadır.

GÜNLÜK TEMASIN ÖNEMİ Öğrencinin özgüvenini en çok etkileyen etmenlerden bir tanesi günlük temastır. Hal hatır sorma, gülümseme, ismiyle hitap etme vb. güdüleyici davranışlar çocuğun kendini önemli ve değerli hissetmesine neden olur.

Olumlu Geri Bildirim Verme Uygunluk düzeyi:her yaş grubu Bir halka oluşturulur ve öğrencilerden biri seçilerek hedefe alınır. Daha sonra bu öğrenci hakkında grubun geri kalan üyelerinin sırayla hedefteki öğrenci hakkında olumlu şeyler söylemeleri istenir.olumlu şeyler gelmeye devam ettiği sürece bu öğrenci hedefte kalmaya devam eder, kimsenin söyleyecek olumlu bir şeyi kalmayınca en son olumlu şeyi söyleyen öğrenci oyunu kazanmış olur. Daha sonra diğer öğrencilerde hedef olur ve grubun diğer üyeleri tarafından olumlu geri bildirimler alılar. Böylece gruptaki herkes kendilerine ilişkin olumlu düşünceleri almış olurlar