ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Özgüven Ne Zaman Oluşur? Özgüven bir anda oluşan bir kavram değildir, zaman içerisinde yaşanan olaylar çocuğun özgüveninin oluşumunu ve gelişimini sağlar. Çocuğun özgüvenin gelişmesinde öğretmenler de en az aile ve arkadaş çevresi kadar etkilidir.
Çocukta Özgüvenin Oluşmasını Neler Engeller? Çok yüksek beklentiler Umursamama Olumsuz tutumlar
Çok Yüksek Beklentiler: Çocuklardan çok yüksek beklentiler içerisine girdiğimiz zaman eğer çocuk bizim beklentilerimizi cevap veremezse hiçbir şeyi başaramayacağına inanır. Beklentilerimizi çocukların başarabileceği gerçekçi hedefler üzerine kurmalıyız.
Umursamamak Çocuğu en az yüksek beklentiler kadar olumsuz etkiler, çünkü çocuk değer verdiği insanlar tarafından önemsenmek ister.
Olumsuz İfadeler Çocuğa sürekli sen yapamazsın beceremezsin dersek veya bu düşüncelerimizi ona hissettirirsek çocuk bir müddet sonra buna gerçekten inanacaktır.
Kaliteli Bir Öğretmen Öğrenci Etkileşiminde Olması Gerekenler Kabul İçtenlik Empati
KABUL Öğrencinin kişiliğini yargılamadan ve eleştirmeden olduğu gibi kabul etmektir, çocuğu olduğu gibi sevebilmektir.
İÇTENLİK Kendimiz olmayı gerektirir.Maskelerin arkasına sığınmadan kendimiz olmaktır.
EMPATİ Bir kimsenin diğer bir kişinin duygularını ve hislerini yakalaması, bireyin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, tıpkı onun gibi yaşaması ve bir ayna gibi karşısındaki kişiye yansıtmasıdır.
ÖZGÜVEN VE İLETİŞİM Sözsüz iletişim Sözel iletişim Öğretmen beklentileri Günlük temas
SÖZSÜZ İLETİŞİMİM GÜCÜ Öğretmen öğrenci iletişiminde öğrenciler için sözel olmayan ipuçları (jestler, mimikler, vücudun duruşu, göz kontağı, sesin tonu ve hızı) oldukça önemlidir.
SÖZEL İLETİŞİM Öğretmenlerin öğrencilere karşı kullandıkları güdüleyici ve moral verici sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini yükselttiği gibi, aksi sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini düşürür.
ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİNİN ETKİSİ Öğrenciler öğretmenlerinin beklentilerine kendilerini ayarlamaktadır.
GÜNLÜK TEMASIN ÖNEMİ Öğrencinin özgüvenini en çok etkileyen etmenlerden bir tanesi günlük temastır. Hal hatır sorma, gülümseme, ismiyle hitap etme vb. güdüleyici davranışlar çocuğun kendini önemli ve değerli hissetmesine neden olur.
Olumlu Geri Bildirim Verme Uygunluk düzeyi:her yaş grubu Bir halka oluşturulur ve öğrencilerden biri seçilerek hedefe alınır. Daha sonra bu öğrenci hakkında grubun geri kalan üyelerinin sırayla hedefteki öğrenci hakkında olumlu şeyler söylemeleri istenir.olumlu şeyler gelmeye devam ettiği sürece bu öğrenci hedefte kalmaya devam eder, kimsenin söyleyecek olumlu bir şeyi kalmayınca en son olumlu şeyi söyleyen öğrenci oyunu kazanmış olur. Daha sonra diğer öğrencilerde hedef olur ve grubun diğer üyeleri tarafından olumlu geri bildirimler alılar. Böylece gruptaki herkes kendilerine ilişkin olumlu düşünceleri almış olurlar