ELEKTRONİK DEMOKRASİ Grup Adı:No Name Nebi Doğan Arığ Nebi Doğan Arığ Songül Boran İmren Coşkun.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

DEMOKRASİ ENDEKSİ HARİTASI
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
Meriç Belediyeler Birliği
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Montpellier France Décembre 2008 GENÇLİK PROJESİ Eylem Ankara, (Türkiye)
ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Türkiye’de Kadın ve Siyaset Kamuoyu Araştırması
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Siyaset Bilimine Giriş
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Geleceğin Kamu Yöneticilerinin Eğitiminde E-Devlet:
ŞEFFAFLIK VE ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
20 Kasım 2004 Strateji Toplantısı. Strateji Geliştirme Süreci Misyon - Mevcut Durum = Fark Stratejiler / Politikalar VİZYON MİSYON MEVCUT DURUM HEDEFLER.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
Oturum aç butonuna tıklayın.
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
E-Devlet E-Dönüşüm Vize Projesi
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
KENTSEL SİYASET-2. KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KAMU POLİTİKASINDA ROL OYNAYAN AKTÖRLER
Bilgi Teknolojileri ve Bilişim Hukuku Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
Temel Bilgi Teknolojileri
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
Haziran 2015 Seçimlerine Giderken Kamuoyu Dinamikleri
E- DEVLET, e-YÖNETİM VE TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK DEMOKRASİ Grup Adı:No Name Nebi Doğan Arığ Nebi Doğan Arığ Songül Boran İmren Coşkun

1.E-DEMOKRASİ KAVRAMI VE KAPSAMI E-Demokrasi; Yerel,ulusal yada uluslararası düzeyde siyasal sürece katılan demokratik aktörlerce(siyasi partiler,vatandaşlar,seçilmiş makamlar gibi)bilgi ve iletişim teknolojilerinin ve stratejilerinin kullanılmasıdır. E-Demokrasi; Yerel,ulusal yada uluslararası düzeyde siyasal sürece katılan demokratik aktörlerce(siyasi partiler,vatandaşlar,seçilmiş makamlar gibi)bilgi ve iletişim teknolojilerinin ve stratejilerinin kullanılmasıdır.

E-Demokrasinin 2 temel hedefi vardır.Bunlar:  Vatandaşlara siyasi prosedür,hizmetler,elde edilebilir seçenekler hakkında bilgi,haber ve malumat ulaştırabilmek.  5 ana noktayla pasif bilgi imkanından aktif vatandaş katılımına imkan sağlamak.

Bu 5 ana nokta: Bu 5 ana nokta:  Vatandaşları bilgilendirmek,  Vatandaşı temsil etmek,  Vatandaşı oy vermeye teşvik etmek,  Vatandaşa danışmak,  Vatandaşı geliştirmek.

E-Demokrasinin olmazsa olmaz koşulu ülkede yaygın bir internet erişiminin sağlanmış olmasıdır.İkinci önemli koşulu ise,gerek vatandaşların ve gerekse seçilmişlerin demokratik katılıma önem veren bir kültüre sahip olmasıdır. E-Demokrasinin olmazsa olmaz koşulu ülkede yaygın bir internet erişiminin sağlanmış olmasıdır.İkinci önemli koşulu ise,gerek vatandaşların ve gerekse seçilmişlerin demokratik katılıma önem veren bir kültüre sahip olmasıdır.

E-Demokrasi,elektronik oylama,sanal salon toplantıları,sanal kampanyalar,anketlerin geri beslemesi,kamu araştırmaları,cemaat forumları,toplanmış kayıt ve zabıtlara erişimi içeren vatandaş etkinliklerine atıfta bulunur. E-Demokrasi,elektronik oylama,sanal salon toplantıları,sanal kampanyalar,anketlerin geri beslemesi,kamu araştırmaları,cemaat forumları,toplanmış kayıt ve zabıtlara erişimi içeren vatandaş etkinliklerine atıfta bulunur.

2.ELEKTRONİK DEVLET Elektronik devlet,”bütün kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulduğu devlet sistemi”dir. Elektronik devlet,”bütün kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulduğu devlet sistemi”dir.

3.ELEKTRONİK SİYASAL PARTİ Demokrasinin en temel kurumlarından olan siyasi partiler,henüz çok yavaş bir şekilde,belki de sadece prestij amaçlı olarak internette yer almaktadırlar ve teknolojiyi kullanmaktadırlar. Demokrasinin en temel kurumlarından olan siyasi partiler,henüz çok yavaş bir şekilde,belki de sadece prestij amaçlı olarak internette yer almaktadırlar ve teknolojiyi kullanmaktadırlar.

Elektronik demokrasiyle birlikte uluslararası partilerin kurulması ve parti içi demokrasinin gerçekleştirilmesi kolaylaşacaktır.Ayrıca siyasi partiler interneti kullanarak üyelerle parti yöneticileri arasında,parti merkezi ile taşra teşkilatları arasında hızlı bir iletişim ağı kurabilecektir.Bu sayede parti içi mobilizasyon daha rahat gerçekleşir. Elektronik demokrasiyle birlikte uluslararası partilerin kurulması ve parti içi demokrasinin gerçekleştirilmesi kolaylaşacaktır.Ayrıca siyasi partiler interneti kullanarak üyelerle parti yöneticileri arasında,parti merkezi ile taşra teşkilatları arasında hızlı bir iletişim ağı kurabilecektir.Bu sayede parti içi mobilizasyon daha rahat gerçekleşir.

4.E-DEMOKRASİ VE DÜNYADAKİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ  ABD Örneği 2000 yılında yapılan ABD Başkanlık seçimlerinde,oylama teknolojilerine yenilikler getirilmiş, 2000 yılında yapılan ABD Başkanlık seçimlerinde,oylama teknolojilerine yenilikler getirilmiş, Elle işaret edilen kağıt oy pusulaları, Elle işaret edilen kağıt oy pusulaları, Kollu oy verme makineleri, Kollu oy verme makineleri, Delikli kartlar, Delikli kartlar, Optik okuyucular gibi çeşitli sistemler bir arada kullanılmıştı.Oy sayımı oldukça ihtilaflı geçmiş,sonucun alınmasında önemli gecikmeler yaşanmıştı. Optik okuyucular gibi çeşitli sistemler bir arada kullanılmıştı.Oy sayımı oldukça ihtilaflı geçmiş,sonucun alınmasında önemli gecikmeler yaşanmıştı.

 Malezya Örneği Bir e-posta listesi olarak başlayan ve Malezya Net adıyla anılan çalışma,internet kullanımının kısıtlı olduğu durumlarda dahi bir e-posta listesinin ne kadar kapsamlı bir etki yaratabileceğini göstermesi açısından ilginç bir deneyim olmuştur. Bir e-posta listesi olarak başlayan ve Malezya Net adıyla anılan çalışma,internet kullanımının kısıtlı olduğu durumlarda dahi bir e-posta listesinin ne kadar kapsamlı bir etki yaratabileceğini göstermesi açısından ilginç bir deneyim olmuştur.

İnternet Servis Sağlayıcının ev sahipliğinde,toplam 800 aboneli bir e-posta listesi oluşturuluyor.Bu 800 e-posta abonesi görüşlerini ülke içinde yayarlar.Bu bilgi paylaşımı o kadar etkili olur ki çok geçmeden pek çok siyasetçi ve üst düzey bürokrat bu listedeki iddiaları karşılamak,durumlarını açıklamak zorunda kalırlar. İnternet Servis Sağlayıcının ev sahipliğinde,toplam 800 aboneli bir e-posta listesi oluşturuluyor.Bu 800 e-posta abonesi görüşlerini ülke içinde yayarlar.Bu bilgi paylaşımı o kadar etkili olur ki çok geçmeden pek çok siyasetçi ve üst düzey bürokrat bu listedeki iddiaları karşılamak,durumlarını açıklamak zorunda kalırlar.

 İngiltere Örneği Aralık 1997 de internetle konferans tekniği ve e-posta yolu kullanılarak oluşturulan Görüşünü Bildir kampanyası ile katılımcılığın en iyi örneklerinden birisini oluşturmuştur.Yine Şubat 1998 de Özgür Bilgilenme Yasasının ön hazırlığı için yapılan beyaz kitap çalışmasında geri bildirim yoluyla bu kanal önemli ölçüde katkıda bulundu. Aralık 1997 de internetle konferans tekniği ve e-posta yolu kullanılarak oluşturulan Görüşünü Bildir kampanyası ile katılımcılığın en iyi örneklerinden birisini oluşturmuştur.Yine Şubat 1998 de Özgür Bilgilenme Yasasının ön hazırlığı için yapılan beyaz kitap çalışmasında geri bildirim yoluyla bu kanal önemli ölçüde katkıda bulundu.

5.TÜRKİYE’DE E-DEMOKRASİ YOLUNDAKİ GELİŞMELER VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR Türkiye’de 1996 ve 1997 yıllarında bu konuda bir heyecan yaşandı.1997 de bilişim basını öncülüğünde,yazılım ve donanım üreticileri elektronik seçim konusunda bir arayış yaşandı.30 Kasım 1997 de yapılan nüfus tespit ve seçmen yazılımı tam bu döneme rastladı.Bilişim basını ve bilişim örgütleri 30 Kasım 1997 sayımını son ev hapsi olarak nitelendirdi. Türkiye’de 1996 ve 1997 yıllarında bu konuda bir heyecan yaşandı.1997 de bilişim basını öncülüğünde,yazılım ve donanım üreticileri elektronik seçim konusunda bir arayış yaşandı.30 Kasım 1997 de yapılan nüfus tespit ve seçmen yazılımı tam bu döneme rastladı.Bilişim basını ve bilişim örgütleri 30 Kasım 1997 sayımını son ev hapsi olarak nitelendirdi.

Ancak ülkemiz teknolojik,ekonomik ve hukuksal alt yapısı bakımından e-demokrasiye geçiş sürecinde yeterli bir mesafe alamamıştır. Ancak ülkemiz teknolojik,ekonomik ve hukuksal alt yapısı bakımından e-demokrasiye geçiş sürecinde yeterli bir mesafe alamamıştır. E-devlete geçiş,demokrasinin gelişmesi için önemli katkılar sağlamaktadır.Çünkü e-devlet verimli,şeffaf,hesap verebilir ve vatandaşın katılımını öngören bir yönetim anlayışını beraberinde getirmektedir. E-devlete geçiş,demokrasinin gelişmesi için önemli katkılar sağlamaktadır.Çünkü e-devlet verimli,şeffaf,hesap verebilir ve vatandaşın katılımını öngören bir yönetim anlayışını beraberinde getirmektedir.

Bilişim teknolojilerinin,kamu kurum ve kuruluşlarında bu amaçla kullanılması e- demokrasiyi de beraberinde getirmektedir.Bilişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler ile iletişim ve bilişim teknolojilerinin ucuzlaması hem devlet faaliyetlerini ve hem de vatandaşların hayatını etkilemiş ve bir değişime neden olmuştur.Yeni hizmet ve yönetim biçimleri ortaya çıkmıştır. Bilişim teknolojilerinin,kamu kurum ve kuruluşlarında bu amaçla kullanılması e- demokrasiyi de beraberinde getirmektedir.Bilişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler ile iletişim ve bilişim teknolojilerinin ucuzlaması hem devlet faaliyetlerini ve hem de vatandaşların hayatını etkilemiş ve bir değişime neden olmuştur.Yeni hizmet ve yönetim biçimleri ortaya çıkmıştır.

Tüm bu gelişmeler ülkemizde de gerek e-devlete ve gerekse e-demokrasiye geçiş sürecini diğer ülkelerde olduğu gibi hızlandırmıştır.Ancak bugün itibariyle her iki alanda da arzulanan düzeyde bir gelişmeden söz etmek mümkün değildir.Bunun bir takım nedenleri vardır.Bu nedenler süreci yavaşlatan engelleri ifade eder. Tüm bu gelişmeler ülkemizde de gerek e-devlete ve gerekse e-demokrasiye geçiş sürecini diğer ülkelerde olduğu gibi hızlandırmıştır.Ancak bugün itibariyle her iki alanda da arzulanan düzeyde bir gelişmeden söz etmek mümkün değildir.Bunun bir takım nedenleri vardır.Bu nedenler süreci yavaşlatan engelleri ifade eder.

 Bilişim Kültürü ve Katılımcı Kültür  Eğitim  Teknoloji  Hukuk  Liderlik  Güvenlik  Gizlilik ve Kişiselleştirme

Bunların dışında e-devlet uygulamalarının önündeki engeller ise; Bunların dışında e-devlet uygulamalarının önündeki engeller ise;  Alt yapı yetersizliği  Bürokrasinin ağır basması  Yöneticilerin ilgisizliği  İnternet kullanıcılarının bilinçsizliği

 Teknik eleman eksikliği  Kaynak yetersizliği  Güvenlik