6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YETENEK SEÇİMİ İLKELERİ ve SPORTİF BRANŞLARA YÖNLENDİRME
Advertisements

“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
FUTBOLDA KUVVET Yrd.Doc.Dr. Veysel KÜÇÜK.
Türkiye Futbol Federasyonu
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İzleyici Antrenörlük ve Yetenek Tespiti (SCOUTING)
HENTBOLDA ALTYAPI KONDİSYON ÇALIŞMALARI Prof.Dr. Yaşar SEVİM.
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU BASKETBOL KONDİSYONERLİĞİ SEMİNERİ
KUVVET ANTRENMANININ METODİK SIRALAMASI
FUTBOLDA TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE FARKLI ANTRENMAN UYGULAMALARI
Temel Hentbol Öğretim Modeli
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
FUTBOLDA SÜRAT ANTRENMANI
Hızlı Hücum,öncelikle Atletik ve Mental becerileri yüksek oyuncular gerektirir.. Sürat,Çabukluk,Dayanılılık,Koordinasyon gibi fiziksel özelliklerin.
Sporda Motorsal Testler Teorisi
Genel Antrenman Bilgisi Özet Ders Notları (Bölüm 17)
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
1.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
BİREYSEL VE GRUP TAKTİĞİNE YÖNELİK HIZLI HÜCUM ANTRENMANI
NASIL BİR OYUNCU SEÇELİM
ÜST DÜZEY HENTBOLCULARDA BACAK, SIÇRAMA VE KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
SÜRAT ANTRENMANLARI VE TEMEL İLKELERİ.
EGE UNIVERSITY:.
TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ANTRENMAN YAZIM VE UYGULAMALARININ ANALİTİK AÇILIMLARI
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
DERS NO: 1 ANTRENMANIN TEMELLERİ
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
TÜRKİYE VOLEYBOL FEDERASYONU
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
FUTBOLDA BECERİ (KOORDİNASYON)
DENGELİ BESLENMENİN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
ANTRENMAN BİLGİSİ Antrenman Programı Geliştirme TÜFAD SEMİNERLERİ
SÜRAT.
TEST.
Sunum transkripti:

6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ

10 YAŞ ALTI ANTRENMAN İLKELERİ OYUNLA EĞİTİM BÜTÜN OYUNLAR VE ANTRENMANLAR TOPLA Genelde öğretilenler oyun şeklinde olup çocukların futboldan keyif almaları sağlanmalıdır. Bütün her şey oyunla ve topla yaptırılmalıdır. Aşırı derecede yüklenilmemelidir. Eğlenilerek öğretim sağlanmalıdır.

FUTBOLDA YAŞ DÜZEYLERİNE GÖRE GELİŞİM VE EĞİTİM TABLOSU BİYOMOTORİK ÖZELLİKLER 6 7-8 - 9 10 - 11 - 12 MAKSİMAL KUVVET - ÇABUK KUVVET * AEROBİK DAYANIKLILIK ANAEROBİK DAYANIKLILIK REAKSİYON SÜRATİ *** DÖNÜŞÜMLÜ MAKSİMAL SÜRAT DÖNÜŞÜMSÜZ MAKSİMAL SÜRAT KOORDİNASYON ** ESNEKLİK TEKNİK 8-9 10-11-12 TOPA YATKINLIK ÇALIŞMALAR TOPSUZ TEKNİK HAREKET ÇALIŞMALAR TOP İLE TEKNİK HAREKET ÇALIŞMALAR TAKTİK 6-7-8-9 10 11-12 TAKTİK (HÜCUM-SAVUNMA) SİSTEMLER DEĞERLENDİRME, YÜKLENİM VE UYGULAMALAR ÇOK DİKKATLİ YÜKLENİM-UYGULAMA YAPILIR * DİKKATLİ YÜKLENİM-UYGULAMA YAPILIR ** YÜKLENİM-UYGULAMA YAPILIR *** 12 yaş atı çocuklar 3 grupta ele alınabilinir. 6-7 yaş tümü ile oyunların yer aldığı çalışmaları içerir 8-9 yaş topa yatkınlık ve oyunları içerir. 10-11-12 ise altın öğrenme dönemi olarak teknik yeterliliklerin kazanıldığı yaş olarak nitelendirebilinir.

BESLENME İLKELERİ DENGELİ BESLENMEK Katılım öncesi beslenme ve büyüme analizi (6 yaşdan başlayarak her yıl düzenli olarak yapılmalıdır) Antrenmandan 3 saat önce yemek yenilmelidir. Antrenmana gelen çocuklar için en azından bir ana öğün ve 1 ara öğün (meyve, süt, meyve suyu, ayran v.b.) kulüpler tarafından verilmesi sağlanmalıdır Antrenman ve/veya maç öncesi futbolcu çocukların vücut hidrasyon durumlarını uygun hale getirmek ve gerek olduğu durumlarda besin suplementlerinin sağlanması için, kulüp ve aile birlikte destek vermelidir.

PSİKOLOJİK İLKELERİ Çocukların en belirgin özellikleri, oldukça hareketli, meraklı ve sabırsız olmalarıdır. Oyun oynamak için çok arzuludurlar. Kendilerini güvende hissetme gereksinimleri çok fazladır. Bununla beraber, pek çok yeni şeyi kendi başlarına denemek isterler. Ancak, dikkat aralıkları çok kısadır. Bu nedenle en etkili öğretme yolu, oyun içinde örnekler vererek öğretmek olmalıdır. Eleştiriye karşı oldukça hassastırlar ve sürekli dışarıdan olumlu övgü almak isterler. Kazanmak henüz bu yaş gruplarında önemli değildir.

SAĞLIKLI YAŞAM VE GÜVENLİK İLKELERİ KATILIM ÖNCESİ SAĞLIK MUAYENESİ YAPILMIŞ OLMASI FUTBOLA ÖZGÜ YARALANMALAR VE ÖNLENMESİ Zorunlu Sağlık Kontrolleri :Öykü (Öz geçmiş, Soygeçmiş), Sistemlerin sorgulanması ve Çocuk Hastalıkları Uzmanı tarafından sistemik fizik muayene yapılmalıdır. Kronik hastalıklara zemin hazırlayan risk faktörleri tarama formunun her sporcu için doldurulması, 2 ve üzerinde risk taşıyan çocukların daha ayrıntılı sağlık değerlendirmelerinin yapılmasının sağlanmalıdır. Bu muayenelerin her yıl sezon başında yapılması sağlanmalıdır FIFA tıbbi araştırma grubunun ortaya koyduğu 10 egzersiz ve Fair-Play kuralı, alt yapı futbolcularında antrenman programları içinde uygulanarak öğretilmelidir.  

ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER ÖLÇÜM VE TEST İLKELERİ ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER Antropometrik ölçümler: ölçüler burada dikkate alınmış olan temel antropometrik ölçüler ağırlık ve boydur. Ancak bu ölçülerin kullanılmasından çıkarılan prensipler diğer ölçülere de uygulanabilir. 6-12 Yaş grubu çocuklarına boy ve kilo ölçümleri yapılır. Bu ölçümler sonucu ileride hangi boyda olacağı fiziksel olarak nasıl biri olacağı hesaplanabilmektedir. Basit pas çalışmaları yaptırılarak çocukları futboldaki becerileri test edilmiş olur. Bir takım bu testler çocukların gelişimi ve yönlendirilmesi için önem teşkil etmektedir. BECERİ ÖLÇÜMLERİ

ÖLÇÜM VE TEST İLKELERİ

TEKNİK DIŞI EĞİTİM İLKESİ Ailelerin sorumlulukları Kulüplerin ve Antrenörlerin sorumlulukları Kulüp - Aile İlişkileri 6-8 yaş döneminde aile, çocuklarını bir çok spor branşıyla tanışmaya ve uygulamaya zemin hazırlamalıdır. Çocuklar istedikleri sporu yapma ve tercih ettiği branşa yönelme hakkına sahiptir. Aileler, çocuklarının istemedikleri branşlarda zorlama yapmamalıdır. 6-8 yaş döneminde bir çocuğun futbolcu olup olmayacağı ile ilgili kesin bir şey söylemek mümkün değildir. Aile, çocuğun bu dönemdeki beceri ve başarısını başka çocuklar ile kıyaslamamalıdır. Bu yaş grubunda gerçekleştirilen tüm antrenman ve maçlar eğlence amaçlıdır. Kazanmak ve kaybetmekten önce çocuğun gelişimi esas alınmalıdır. 6-8 yaş grubundaki çocuklara futbol oynarken kurallara uyma, ekip çalışması ve yardımlaşma gibi değerler benimsetilmeli ve bu değerlerin ilerideki yaşamlarına katkısı göz ardı edilmemelidir. Antrenörler, ebeveynler ile genel bilgilendirme toplantıları yapmalıdır. Kulüp yöneticisi ve antrenörler ile ebeveynler arasında bireysel değerlendirme toplantıları yapılmalıdır.

TEŞEKKÜRLER