KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Y.Doç.Dr. Ünal UYSAL GRUP VE KİTLE İLETİŞİMİ
Advertisements

Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
LİDERLİK.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
İletişimde Süreç Yaklaşımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
STRES VE STRES YÖNETİMİ
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İletişim.
İLETİŞİM.
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
Kişisel Rehberlik.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
İLETİŞİM TÜRLERİ.
5.3. İLETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ÇAĞDAŞ YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROFİLİ Hazırlayan Berkay deniz çil
KURUM KÜLTÜRÜ.
Matriks Organizasyon Yapısı
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
İKNA SÜRECİ.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER

Kurum içi iletişim ve işlevlerini tanımlayacak Biçimsel ve biçimsel olmayan iletişimin özelliklerini tartışabilecek Yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya iletişimin etkinliğini artırma yollarını açıklayabilecek Kurum içi iletişimin araç ve yöntemlerini tanıyacaksınız

KURUM İÇİ İLETİŞİM İşletmelerde iletişim (genellikle Örgütsel İletişim terimi kullanılır), işyerinin amaçlarına yönelik işlemesini sağlamak için işletmeyi meydana getiren çeşitli departmanlar ve işyerinin çevresi ile sürekli bilgi ve düşünce alış verişine olanak sağlayan bir süreçtir ve işletme yönetiminin en önemli araçlarından biridir.

Kuruluş bir insanlar grubudur, ortak bir amaç için bir arada çalışan uzmanlardan oluşur. Kuruluşların var olabilmesi ancak oluşturulan “ kurum içi iletişim” ile mümkündür. Ortak faaliyetin temeli iletişimdir. Her organizasyon, bir iletişim sistemine dayanır. İletişim, etkilemenin ve etkilenmenin temel bir biçimi ve insani bir deneyimdir. Birisinin aktif diğerinin pasif olduğu bir dayatma değil, iki tarafında farklı, ama birbirini tamamlayan roller oynadığı bir ilişkiler yumağıdır.

Kurum içi iletişimi, kurumun amaçları doğrultusunda işleyişini sağlamak için gerek kurumu meydana getiren çeşitli bölüm ya da birimler, gerekse kurum ile çevresi arasında sürekli bilgi ve düşünce alışverişine dayanan toplumsal bir süreç olarak ifade edilebilir

İŞLETMELERDE İLETİŞİM – planlama, – koordine etme, – yönetme, – karar verme, – Güdüleme, – denetleme fonksiyonlarının yerine getirilmesinde önemli bir rol oynar.

Kurum içi iletişim, üstün gönderdiği mesajı asta kabul ettirmesi, çözdürebilmesi ve onu harekete geçirmesini kapsamaktadır. Ayrıca, geribildirim yoluyla astlardan öneririler almak da kurum içiletişimin bir parçasıdır

Kurum İçi İletişimin İşlevleri Kurum içiletişim, kurum yönetiminin en önemli aracı olup planlama, eşgüdüm, karar verme, güdüleme ve denetim işlevlerinin sürdürülmesinde etkin bir rol oynar. Kurumlar açısından iletişimin pek çok işlevinden söz edebilmemize karşın, bunların arasında en önemlisi eşgüdüm işlevidir.

Kurum içi iletişimin işlevlerini dört genel başlık altında toplayabiliriz: -Bilgi sağlama işlevi -Etkileme ve ikna etme işlevi -Birleştirme işlevi -Emir verme ve öğretim-eğitim işlevidir.

Bilgi Sağlama İşlevi Kurumlar, çevrelerinden amaçları doğrultusunda bilgi alırlar ve bunları işleyerek çevrelerine bilgi verirler. Kurum içi iletişim, bilginin kurum içinde dolaşımını ve paylaşılmasını sağlar. kurumlarda belirsizliğin azalmasında da önemli bir işlev üstlenir.

İkna Etme ve Etkileme İşlevi Çalışanların kurumun amaçları doğrultusunda etkin ve verimli bir şekilde çalışabilmesi, büyük ölçüde onların kurumun hedeflerini benimsemelerine, bağlıdır. Bu benimseme durumunun gerçekleşebilmesi ise ikna ya da etkilemeye yönelik iletişim sürecinin işletilmesini gerektirir. Yöneticinin çalışanlarına yönetim gücünü kullanarak iş yaptırabilmesi de etkileyici iletişim gücünü kullanmasını gerektirir.

Emredici ve Öğretici İşlevi Bu tür bir iletişim, çalışanlara görev ve sorumluluklarını bilmelerini sağlar. Yöneticiler astlarına verdikleri emirlerle bazı işlerin yapılmasını isterler ve astlar da yerine getirdikleri bu görevlere ilişkin bilgiyi sözlü ya da yazılı raporlarla üstlerine bildirirler.

Birleştirme İşlevi . Bireylerin kurumsal amaçlar etrafında birleşmelerini sağlayan iletişim, aynı zamanda bireyin psikolojik bütünlüğünü ve dengesini de korumada da önemli bir işlev üstlenir. İletişim ile bireyler arasında değer, inanç ve tutum farklılıklarından kaynaklanan çatışmalar da çözümlenir

Kurum İçi İletişimin Amaçları Kurumun amaçları, hedefleri ve politikasının çalışanlar tarafından bilinmesini sağlamak; İş ve işlemlerle ilişkin bilgi vermek ve bu yolla iş ve beceri eğitimini kolaylaştırmak; Çalışanları günlük yapılacak işlerle ilgili bilgilendirmek; Çalışanların ve bölümlerin faaliyetlerini koordine etmek; Çatışmaları önlemek, müzakereler ve tartışmalar yapmak ve uzlaşmaya varmak; Duygu ve düşüncelerin özgürce ifade edilmesini olanaklı kılmak; Her türlü mevzuatın çalışanlara vererek hataları önlemeye çalışmak

Kurum İçi İletişimi Engelleyen faktörler Kişisel Faktörler Fiziksel ve çevresel faktörler Kültürel Farklılıklar Dil Güçlükleri Ve Yazım Hataları Hiyerarşi Kademelerinin Fazlalığı:

Kurum İçi İletişimi İyileştirme Yolları Sonucu İzleme, Haber Akışının Yönetimi, Empati, İletişim kanallarını artırma, Sözle anlatımla birlikte, eylemle açıklama yoluna gitme, Etkili dinleme, çok okuma ve gözlemde bulunma yöntemlerini kullanma.