Öğretmen Davranışları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Advertisements

BİLİNÇLİ TÜKETİM VE İSRAFIN ÖNLENMESİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Şekil: Temel İletişim Süreci
VURGU CÜMLEDE VURGU.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM SORUNLARI.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Sözel İletişim.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
İletişim Sanatı 1.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
=>CÜMLEDE ANLAM<=
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sosyal Bilgiler İletişim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
En uzak mesafe ne Afrika’dır
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Empati.
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
DİKSİYON.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sunum transkripti:

Öğretmen Davranışları Sözel Olmayan Öğretmen Davranışları

Kişilerarası iletişim sözlü ve sözsüz olmak üzere iki kategoride sınıflandırılmaktadır. İletişimde sözel olmayan ögeler önemli bir yer tutar.

SÖZ %15 Konuşulan cümleler SES %30 Tonlama, vurgu, telaffuz Beden Dili %55 Mimikler, duruş, bakış, mesafe İletişimde sözel kapsamın %7-15, ses tonu ve niteliğinin %30, duygusal yüz ifadelerinin ise %55 oranında paya sahip olduğu genel bir bulgudur.

Konuşma ya da yazı olmaksızın birtakım mesajların iletildiği sözsüz iletişimde insanların ne söyledikleri değil ne yaptıkları ön plana çıkmaktadır.

Gözlemci : Öğretmeninizin bir şeyi, yapmanızı gerçekten istediğini nasıl anlarsınız? Öğrenci : Gözleri açılır ve yuvarlaklaşır, doğruca bize bakar. Hareket etmez ve sesini biraz yükseltir, ama sakin ve nazikçe konuşur. Bazen de yanımıza dikilip sessizce bize bakar. Gözlemci : O zaman ne olur? Öğrenci : Hemen dediğini yaparız.

Herhangi bir davranışın birden fazla anlama sahip olması sözel olmayan davranışın önemini arttırmakta ve aynı zamanda anlaşılmasını güçleştirmektedir (Civikly, 1992, s.79) Sözel olmayan bu tür davranışların doğru algılayabilmek için, davranışı yapan kişi hakkında mümkün olduğunca çok bilgi sahibi olmak gerekir. yer, zaman ve çevresel koşullar, aynı davranışın farklı şekillerde açıklanmasını gerektirebilir.

Civikly(1992, s.80), sözel olamayan mesajların dört ana niteliğini şu şekilde belirtmektedir. Sözel olmayan mesajlar iletişimin çok önemli bir ögesidir ve kaçınılmaz olarak ortaya çıkarlar. 2. Bireyler çoğunlukla sözel olmayan davranışlarının pek farkında değildir. Çünkü, bu tür davranışlar düşük farkındalık düzeyinde gerçekleşir. 3. Sözel olmayan davranışlar, bir ilişkinin düzeyiyle ilgili tutumsal ve duygusal ayrıntılar sağlar. 4. Sözel davranışlara göre sözel olmayan davranışlar daha güvenilir ve inanılır olarak değerlendirilir.

Sözel olmayan mesajların başlıca işlevleri şunlardır (Richmond ve ark Sözel olmayan mesajların başlıca işlevleri şunlardır (Richmond ve ark., 1991, s.10) Tamamlama : Sözel bir mesajı pekiştirmek veya daha açık hale getirmek amacıyla sözel olmayan bir mesajın verilmesi. 2. Tekrarlama : Bir ifadeyi sözel olarak ifade etmenin yanı sıra, o ifadenin sözel olmayan karşılığını kullanma. 3. Düzenleme : Sözel mesajların akışını denetlemek amacıyla sözel olmayan mesajların kullanılması. 4. Yerine Geçme : Sözel mesajlar kullanılmaksızın onların yerine geçen sözel olmayan mesajlar kullanmak. 5. Vurgulama : Sözel bir mesajı vurgulamak amacıyla sözel olmayan mesajın kullanılması.