BİR SOSYAL KURUM OLARAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
Advertisements

Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
SPOR SOSYOLOJİSİ. SOSYOLOJİ: Kelime anlamı toplumbilimidir. Latince toplum anlamına gelen Socius ile Yunanca bilgi demek olan logos sözcüklerinin birleşmesinden.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
HUKUK VE ADALET Hukuk Nedir? Adalet Nedir? Hukukun Ve Adaletin Önemi
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Eğitimin ve Toplum.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Eğitim ve Toplumsal Değişme
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
TOPLUM VE SOSYAL KURUMLAR
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
SINIF YÖNETİMİ.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Davranış Bilimlerine Giriş
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 6. Hafta: Sosyal yapı, kurumlar ve din
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
3. HAFTA İLK KURAMCILAR.
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İş ve Meslek Sosyolojisi
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

BİR SOSYAL KURUM OLARAK Prof.Dr. Mustafa ERGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi BİR SOSYAL KURUM OLARAK EĞİTİM

Eylem-tekrar-alışkanlık-adet-norm-kurum İnsanlar önce ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir eylemde bulunurlar, eylemler tekrarlanır, tekrarlanan eylemler alışkanlığa dönüşür, alışkanlıklar zamanla adet halini alır. Adetler kurallaştırılır (norm), nihayet normlar kurumlaşırlar. Eylem-tekrar-alışkanlık-adet-norm-kurum

SOSYAL KURUM: Birbirleriyle sosyal ilişki ve etkileşim halinde bir arada bulunan insanların, toplum içinde nasıl davranmaları gerektiğini ve bu davranışların kurallarını belirleyen, kişilere belli şekillerde davranışlarda bulunması için zorlayıcı etkide bulunan, aralarında birlik ve bütünlük olan, uyumlu ve örgütlü bütünlerdir. Aile, eğitim, din, hukuk,ekonomi, yönetim, devlet kurumları.

Kurumların özellikleri: 1-Kurumlar belli bir amacı gerçekleştirmeye yöneliktirler. 2-Söz konusu ihtiyacın gerçekleştiriliş biçimi oldukça süreklilik kazanmıştır. 3-Kurumlar gerek alt kurumlarıyla gerekse diğerleriyle yapılanmış, örgütlenmiş ve eşgüdümlenmiştir. 4-Her kurum diğerleriyle yakından ilişkili olmasına rağmen kendi alanında biricik bir yapıdır. 5-Kurumlar zorunlu olarak değer yüklüdürler. Çünkü kültürün normatif kodlarını ihtiva ederler. 6-Sosyal davranışlar sosyal süreçlerin aracılığı ile kurum haline gelirler.

Kurumların İşlevleri 1-Kurumlar, kişilerin sosyal davranışlarını kolaylaştırırlar. Toplumun düşünce ve eylem tarzları birey topluma girmeden önce büyük ölçüde düzenlenmiş ve planlanmıştır. 2-Kurumlar toplam kültürün istikrarlılığı ve eşgüdümü için birer ajan olarak da hizmet ederler. Süreklilik, sağlamlık, dayanıklılık insan davranışlarını istikrarlı ve uyumlu hale getiren kurumlar sayesinde sağlanır. 3-Kurumlar, toplumun sistemli ve ideal düzeyde beklentilerini içerirler. Kurumlar, sadece belli bir ideal davranışları işaretlemekle kalmazlar, sapmayı ve sosyal bir baskı ile bunların telafisine de imkan sağlarlar. 4-Kurumlar gruplarda yüksek düzeyde bir bütünleşmeye; işbirliği ve dayanışmaya yol açar. 5-Kurumlar fertte, sayesinde kendi özel yetenek ve isteklerini geliştirebileceği, önceden var olan roller temin ederler

Sosyal Kurumlara örnekler: Aile, Hukuk, Din, Devlet, Ekonomi, Siyaset, Spor, Basın-yayın, Eğlence… EĞİTİM, tüm tarih boyunca her toplumda en önemli sosyal kurumlardan biri olmuştur.

Okulun toplumsal görevleri Sosyalleştirme, sosyal bütünleşme Toplumda yeni yetişen kimseler, genellikle okulda gösterdikleri başarılara göre çeşitli sosyal statüler içinde çeşitli sosyal roller üstlenerek topluma katılmaktadırlar. Okul sisteminin en başta gelen görevlerinden birisi, içinde yer aldığı toplumun yenileşmesini ve devamlılığını sağlamaktır. Okulun en önemli görevlerinden biri, "üretim görevi” de denilebilecek, eğitime ve kalifiye eleman yetiştirme görevidir. Sosyal hayatta insanlar arasındaki eşitliği sağlamada okula çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Okula başlangıçta, çocuklar arasında birçok "start eşitsizlikleri" vardır. Okul, bu eşitsizlikleri daha da artırıcı yönde değil kapatıcı yönde çalışmalı; okul öğretiminde geri kalanlar veya başarısız öğrenciler çeşitli tedbirlerle desteklenmelidir.

Eğitim kurumunun ögeleri: Okul Öğretmen Öğrenci Ders kitabı Ders programı Diploma Bakanlık…

Eğitimin kurumsallaşmasının tarihi: Okulun ortaya çıkışı Sümerlerde Antik Yunan’da (Akademia, Lyceum) Müslüman medreseleri ve külliyeleri Batı üniversiteleri Okul öncesi eğitim kurumları

Eğitimin kurumsallaşmasının tarihi: Öğretmenin ortaya çıkışı: Antik Yunan’da sofistler İslam muallim ve müderrisleri Hristiyan dekan ve doçentleri Batı’da ve bizde “modern” öğretmen okullarının kuruluşu Gezici öğretmenler, eğitmenler…

Eğitimin kurumsallaşmasının tarihi: Ders kitabının ve programının ortaya çıkışı: Dini kitapların okutulması Dini kitapların “ders kitabı” formatına dönüşmesi Medreselerin ders programı Üniversitelerin ders programı Ders anlatma yöntem ve tekniklerinin ortaya çıkışı

Eğitimin kurumsallaşmasının tarihi: “Öğrenci”nin ortaya çıkışı: “Talebe” kavramının gelişmesi Yaş olarak talebenin sınırlanması “Sınıf” kavramının ortaya çıkışı Yatılı-burslu sistemin ortaya çıkışı “Diploma”nın ortaya çıkışı: Belli bir eğitimi alanlara bazı haklar verilmesi “İcazetname” biçimleri Bugünkü diplomalar

Eğitim Bakanlığı’nın ortaya çıkışı Eğitimin kurumsallaşmasının tarihi: Eğitim Bakanlığı’nın ortaya çıkışı Devletin bürokratik olarak yeniden dizaynı Bakanlıkları kuruluşu Eğitim Bakanlığının kültür, turizm gibi ögelerden ayrılması Eğitim Bakanlığının “milli” olması