YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Genel Öğretim İlkeleri
Yetişkin ve Öğrenmeye Genel Bir Bakış
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
NASIL ÖĞRENİYORUM? Yard.Doç.Dr.Samiye Kuzudişli NASIL ÇALIŞMALIYIM?
SUPREME Çalışma Aracı Giriş: Mentörün Rolü “Mentörün öğrencinin hayatına etkisi ve mentörden beklenen roller” Tool developed based on the presentation.
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Klinik Yetiştiricilik
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğretim Durumlarını Planlama
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
YETİŞKİNLER ve ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yapılandırmacı Öğrenme
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YETİŞKİN EĞİTİMİ.
REHBERLİK TÜRLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ) YETİŞKİN KİMDİR?   Biyolojik ve yasal olarak 18 yaşını aşmış, kişisel bütünlüğünü kazanmış herkes, yetişkin olarak tanımlanmaktadır. Yetişkinlik kişinin tamamen öz denetimde olduğu noktadır.

YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ) NEDİR?   Yetişkin eğitiminde pedagojik eğitim ilkeleri değil, androgojik eğitim ilkeleri geçerlidir. Androgojide temel ilke, yetişkine bir şey öğretilemeyeceği, ancak öğrenmesinin hızlandırılabileceğidir.

* Yüksek öğretim kurumlarında verilen - mezuniyet öncesi ve   * Yüksek öğretim kurumlarında verilen - mezuniyet öncesi ve - mezuniyet sonrası eğitim VE * Yaşam boyu sürekli eğitim, yetişkin eğitimi ilkeleriyle yapılandırılması gereken eğitimlerdir.

Androgoji İlkeleri : 2) Yetişkin öğrenme sürecine katılmalıdır. 1) Yetişkin güdülenmesi ve başarılı olması için eğitimin amaç ve hedeflerini bilmelidir. 2)  Yetişkin öğrenme sürecine katılmalıdır. 3)  Öğretim yetişkinin sosyal rollerini ve yeteneklerini geliştirici olmalıdır. 4)  Öğrenme için olumlu eğitim ortamı hazırlanmalıdır. 5)  Çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmalıdır.  

6) Öğrenme için yeterli zaman verilmelidir. Androgoji İlkeleri (devam): 6)  Öğrenme için yeterli zaman verilmelidir. 7) Yetişkinin deneyimleri öğrenme kaynağıdır. Geçmiş deneyimlerin öğrenmeyi etkilediği göz önünde tutulmalı ve yeni öğrenilenler, eskilerle bütünleştirilmelidir. 8) Öğrenilecek konunun ayrıntısı yapısallaştırılmalıdır. Bilgiler basitten karmaşığa gitmeli ve kavrayarak öğrenme sağlanmalıdır. 9) Öğrenilenler arasındaki bağlantının yetişkin tarafından keşfedilmesi sağlanarak ve uygulama ile; öğrenmenin kalıcılığı ve farklı alanlara aktarılabilmesi, gerçekleştirilmelidir.

Androgoji İlkeleri (devam): 10)    Öğrenme sonunda geri bildirimle doğru ve yanlışlar verilerek, öğrenmede olumlu tutum geliştirilmelidir. 11)  Sürekli değerlendirme ve kendi kendini değerlendirme ile öğrenme arttırılmalıdır. 12)   Yetişkinin eğitim programı işlevsel ve dinamik olmalıdır. Bireyin ve toplumun değişen gereksinimlerine göre sürekli şekillendirilmelidir. 13)    Yetişkin öğrenme engelleri olan, olumsuz eğitim ortamı, ilgi duymama, uyumsuzluk, kendisine yararlı olacağına inanmama, öğrenme hızını zorlama, sosyal statü ve görünüşünü uygun bulmama, korkma, bunalma, öfke, korku ve baskı; akılda tutulmalıdır.

Yetişkin Eğitiminde Güdüleme (Motivasyon) 1) Güdülemenin temeli, kişinin kendi yeteneğine, gücüne inanması ve güvenmesidir. Yetişkin bilgilendirilerek bu inanç ve güven sağlanmalıdır. 2) Yetişkin, ilgi duyduğu; merak ettiği; kişisel, sosyal, mesleki sorunlarını çözeceğine inandığı; kendisine mutluluk getireceğini düşündüğü ve ön deneyimi olan konuları öğrenmek için güdülenir ve başarılı olur.