KAS GELİŞİMİ YETERSİZ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOLEYBOLDA PLONJON.
Advertisements

Çevremizde gördüğümüz, dokunduğumuz,
DOĞRU-DOĞRU PARÇASI-IŞIN-PARALEL
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
Çevremizde dokunduğumuz, gördüğümüz , kokladığımız birbirinden farklı varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır. Çiçekler,
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA ZİHİNSEL GELİŞİMİ DESTEKLEYİCİ OYUNCAKLAR
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HAREKET VE KUVVET Bir varlığın sabit kabul edilen bir noktaya göre yer değiştirmesine hareket denir. Bulunduğu yer zamanla değişen varlıklar hareketli.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
KAĞIT MALZEMELERİN GERi KAZANIM YOLCULUĞU
ENGELLİ ÇOÇUK AİLELERİNE UYARILAR
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI Gülfer.
Renkli Resim Teknikleri
KOLAJ ÇALIŞMASI KAPLUMBAĞA YAPIMI
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
1 0-6 Yaş Devinsel Gelişim Bedensel Gelişim devinsel gelişimin önkoşuludur.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
Işık ışınları doğrular halinde (doğrusal yolla) yayılır.
CANAN TEKİN FATMA SUBAŞI HACER MALAK MELEK ÜLKÜ
OLAMAZ YİNE HAL DEĞİŞTİRİYORUM 
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
BASİT MAKİNELER “HAYATIMIZI KOLAYLAŞTIRAN MAKİNELER”
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
Hazırlayan:Nebahat Özmen
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
1. ETKİNLİK/DRAMA Çocukların kullandıkları elleri bağlanarak kullanmadıkları elleri serbest bırakılır ve öğretmen tarafından kısa bir metin yazdırılır.
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
KURALLI OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
Bünyamin ÖZDEŞ. c)- HALKADA OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
Beden Eğitimi Öğretmeni
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞLENEREK GÜÇLENEN PARMAKLARIM KALEM TUTUYOR
JİMNASTİK.
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
Eşleme becerilerinin özellikleri ve önemi
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
BRANŞ BÜLTENİ.
Kural – 1 Oyun Alanı.
DOĞAN Çocuk evi YAŞ NİSAN AYI EĞİTİM BÜLTENİ.
PARMAK PAS Voleybolda topun istenilen noktaya ellerin ve kolların yardımı ile parmakların ve tüm vücudun harekete katılımı sağlanarak yapılan bir vuruş.
Sunum transkripti:

KAS GELİŞİMİ YETERSİZ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER 1

Çocuğunuzun kas gelişimi yetersiz yada kasları hiç gelişmemişse kas gelişimini kuvvetlendirici faaliyetler yaptırmanız gerekir. A. Büyük Kas Gelişimini Sağlayacak Faaliyetler 1.Büyük bir top tutturulur ve çocuktan topu rast gele atması istenir. 2.Belirli bir hedef belirleyip, topu hedefe doğru attırma çalışmaları yaptırılır. 3.Uzaklık yavaş yavaş çoğaltılarak karşılıklı top atıp tutma çalışmaları yaptırılır. 4.Çeşitli malzemelerle bir yığın oluşturulur, topu yığına atıp devirme çalışmaları yaptırılır. 2

5. Yanyana dizilmiş nesnelerden (Pet şişe, top, ceviz vb 5. Yanyana dizilmiş nesnelerden (Pet şişe, top, ceviz vb.) baştaki ortadaki veya sondaki nesneyi vurma çalışmaları yaptırılır. 6. Çocuk önce düz bir çizgi daha sonra yuvarlak çizgi üzerinde çizgiden kaymadan yürütülür. 7.Daha sonra bu çizgilerden yine çizgiden taşmadan geri geri yürümesi istenir. 8. Yere boş kutulardan veya tahtalardan bloklar konur. Çocuktan engellerin üzerinden birer adımla yürüyüş temposunu bozmadan geçmesi istenir. 9. Çocuğun önüne sandalye veya sıralardan engeller konur, çocuğun dengesini bozmadan engellerin etrafından dolaşarak yürümesi sağlanır. 10. Çocuklardan önce ayak parmakları ucunda yürümeleri daha sonra topuklarına basarak yürümeleri istenir. 3

11. Çocuktan çizgi üzerinde önce çift ayak üzerinde zıplayarak yürümesi, daha sonra tek ayak üzerinde zıplayarak yürümesi istenir. 12. Merdiven basamaklarından tutunmadan yürüyerek inip çıkması sağlanır. 13. Çocukların bedenlerini harekete geçirici komutlar verilir ve çocukların bu komutlara uyması sağlanır. Örneğin komutlar şu şekilde olabilir: “koş, yürü, zıpla, ağaçtan elma toplar gibi hareket yap, kuş gibi kanat çırp....” 14. Çocukların kol boyunu biraz aşan bir düzenekle elleriyle tutup vücutlarını sallamaları sağlanabilir. 4

B. Küçük Kas Gelişimini Sağlayacak Faaliyetler I-) El ve Parmak Kaslarını Çalıştırıcı Faaliyetler 1 .El ve parmak jimnastikleri yaptırılır. 2. Yumuşak bir top çocuğa verilir ve devam eliyle sıkması istenir. 3. Bir kağıdı eliyle sıkarak top haline getirmesi istenir. 4. Islak sünger sıktırılır. 5. Oyun hamuru verilir, rast gele oynaması istenir. 5

6. Çalışan veya söylenen bir müzik eşliğinde ritm tutarak el çırpmaları sağlanır. 7. Lego türü oyuncaklarla oynatılır. 8. Tamir aletleriyle çalışması sağlanır. Bir tahta üzerine yarım çakılmış bir çivinin tamamını çaktırma veya yarım vidalanmış bir vidayı sonuna kadar tornavidayla sıkması için çalıştırılır. 9. Sıkı kavanoz veya şişe kapakları açtırılıp, kapattırılır. 10. Eldiven giydirilip, çıkarttırılır. 6

11. Fermuar açıp, kapattırılır. 12 11. Fermuar açıp, kapattırılır. 12. Büyük karton kağıtları değişik yollar çizilir, minik bir arabayla bu yollardan dışarı çıkmadan sürmesi istenir. 13. Zımba ile inceden kalına doğru kağıtlar deldirilir. 14. Orta sertlikte bir tel bir kalem veya çubuğa düzgün bir şekilde sarılır ve çocuktan aynı şekilde sarması istenir. 15. Bağlama çalışmalar yaptırılır. 7

II-) Dizin Çalışmaları Oyun hamurundan halkalar yapılır, bir çubuğa dizilir. Düdük makarna bir ipe dizdirilir. 3. Değişik renk ve şekillerdeki boncuklar istenilen renk ve şekil düzenine dizdirilir. 8

III-) Uzay Algısıyla İlgili Çalışmalar 1. İki çocuk karşı karşıya durdurulur. Bir çocuk ayna görevini görür. Karşısındaki çocuğun yaptığı hareketin aynısını aynı zamanda yapmaya çalışır. 2. Öğretmen ellerini ve parmaklarını çeşitli şekillere sokar ve öğrencilerden aynı hareketi yapmasını ister. 3. Bir küpten başlayarak küplerle değişik düzenlerde dizin çalışmaları yapılır ve öğrenciden küpleri aynı düzenle dizmesi istenir. Öğrenci yapabildikçe küp sayısı artırılarak faaliyete devam ettirilir. 9

1.Rast gele kağıtlar yırttırılır. IV-) Katlama Çalışmaları 1.Bir parça kağıt istenilen şekilde katlanır ve çocuktan aynı şekilde katlaması istenir. Katlama işlemi basitten zora doğru çocuğa verilir. V-) Yırtma, Kesme ve Yapıştırma Çalışmaları 1.Rast gele kağıtlar yırttırılır. 2.Gazete kağıdındaki kare şekildeki resimleri yırtarak çıkartması istenir. 10

VI-) Boyama Çalışmaları 1 VI-) Boyama Çalışmaları 1.Boş bir kağıda istediği renk ve düzende boyama çalışmaları yaptırılır. 2.Boyaması istenilen şekiller için şablonlar hazırlanır. Çocuğun boyarken taşırdığı yerler şablondan çocuğa gösterilir. 3.Nokta çizgilerle belirlenmiş şekil tamamlattırılır. Ortaya çıkan resim boyattırılır. 4.Sınır çizgileri belirlenmiş şekiller basitten zora doğru boyattırılır. 5.Örneği boyanmış şekillerin benzeri örneğine bakılarak boyattırılır. 6.Çocuğa istediği resim veya konusu verilmiş resim çalışmaları yaptırılır. 7.Parmak boyası yaptırılır. 8.Patates baskısı ve ip baskısı türünde boyama çalışmaları yapılır 11

VII-) Çizgi Çalışmaları 1.Karalama çalışmaları yaptırılır. 2.Çocuğun belli bir yönde çizgi çizebilmesi ve çizgi çizerken yön değiştirilmesini sağlamak için tahtaya veya kağıda bir nokta konur, çocuktan konulan noktalardan itibaren diğer noktaya doğru çizmesi istenir. Çocuk bitirdiğinde değişik yönlere yeni noktalar konularak çalışma devam ettirilir. 3.Çizgiyle birebir eşleme çalışmaları yaptırılır. Örneğin resimlerle gölgelerini eşleştirme çalışmaları yapılır. 4.İki benzer resim hazırlanır. Sağ taraftaki resimlerden eksik çizgiler bırakılır. Çocuktan bu eksik çizgileri sol taraftaki resme bakarak tamamlaması istenir. 12

5. Kesik çizgilerin üzerinden giderek çizgi çalışmaları yaptırılır. 6 5.Kesik çizgilerin üzerinden giderek çizgi çalışmaları yaptırılır. 6.Basitten zora doğru oklu noktaları birleştirerek çizgi çalışmaları yaptırılır. 7.Çocuğun eli tutularak çizgi çalışmaları yaptırılır. 8.Labirentlerle basitten karmaşığa doğru çizgi çalışmaları yaptırılır. 9.Düz çizgilerden başlayıp yumuşak ve sert eğilimli çizgilere doğru çizgi çalışmaları yaptırılır. 10.Büyükten küçüğe doğru, küçükten büyüğe doğru içiçe çizgi çalışmaları yaptırılır. İçiçe toplar, bardaklar gibi. 13