Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
REHBERLİK DERSİ III.
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DİĞER TUTUMLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Rehberlik Servisi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Okul çocuğunun ruh sağlığı
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BE BEP NEDİR ?.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
REHBERLİK DERSİ III.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN OKUL BAŞARISIZLIĞI Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN

Çocuğun ya da gencin uzun süreli (bir eğitim döneminden daha uzun süre) hemen her dersten, gelişim düzeyinin ve yeteneklerinin altında başarı göstermesi ve bu başarısızlığı bir türlü telafi edememesi durumudur.

ÖZELLİKLERİ * Yeteneğin üzerinde beklenti * Anne – babanın eğitim düzeyi * Anne-babanın zamanı etkili kullanma ve eğitime bakış açısı * Ailenin sosyo-ekonomik düzeyi * Ailenin okul ve öğretmenle iletişimi * Çocuğun bir işte çalışıyor olması * Ailede hastalık, ölüm, boşanma vb. durumlar yaşanması * Kardeş sayısı * Evin fiziksel yapısının elverişsiz olması

Başarısızlık nedenlerinin çoğu, kişiliğin gelişimi sırasındaki eksiklik ve aksaklıklardan kaynaklanmaktadır. Başarısızlık, birçok nedene bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Okul başarısızlığının nedenleri : Kişisel özellikler Aileden kaynaklanan sebepler Okuldan kaynaklanan sebepler olarak ele alınmaktadır.

NEDENLERİ 1- Bireysel nedenler; Bilişsel, fiziksel ve duygusal olgunluk yetersizlikleri, okul başarısını etkiler. Çocuğun IQ seviyesinin yaşıtlarına oranla düşük olması, öğrenme güçlüğü, depresyon, davranım bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun mevcut olması, bedensel bir engelinin veya rahatsızlığının bulunması, görme-işitme kayıpları önem taşımaktadır. * Fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak yeterince olgunlaşmamış olma, * Anne-babaya yönelik öfke, * Beden imajının düşük olması, * Başarısızlıkla benliğin özdeşleştirilmesi, * Sınav kaygısının yüksek olması, * Motivasyon kaybı, * Kendine güven azlığı, * Ön bilgilerin yetersiz olması, * Önceki başarısızlıklar, *Çocuğun nerede ve kiminle kaldığı.

2- Anne-babaya bağlı nedenler; * Çocuğu yetiştirme tarzı ve sunulan olanaklar, * Eğitim hataları,görüş ayrılıkları, * Otoriter veya ilgisiz tutumlar, * Düzensiz ödül – ceza mekanizması uygulanması, * Çocuğun sorumluluk almaya ve başladığı işi bitirmeye alıştırılması, * Şiddet uygulanması, * TV, bilgisayar vb. konusuna çok zaman ayrılması, * Kardeş kıskançlığı, * Ders dışında çocuğa alternatifler sunulmaması, * Aile içi problemler, * Sabırsız, hoşgörüsüz ve kaygılı bir tutum.

3- Okula bağlı nedenler; * Okulun fiziki şartlarının yetersiz olması,(kitaplık, laboratuar, araç-gereç, öğretmen eksikliği vs) * Sınıf mevcudunun çok kalabalık olması, * Müfredatın çok yüklü olması, * Öğretim tekniklerinin yüzeysel veya tekdüze olması, * Bireysel ayrılıklara önem verilmemesi, * Farklı ve yanlı öğretmen tutumları, * Sınıfta eğitimden çok öğretime önem verilmesi, * Okulda katı ve otoriter bir disiplin anlayışı uygulanması, * İşbirliğinden çok yarışmanın desteklenmesi, * Ödevlerin araştırmadan çok alışılmış tarzda olması, * Derslerin boş geçmesi.

ÖNERİLER 1-Çocukla sağlıklı bir iletişim kurmak 2-Farklı yetenek ve özellikleri açısından tanıyabilmek 3- Her zaman için okul başarısı =hayat başarı olmadığını kabul etmek 4-Öğrenmek için hazır oluş düzeyi ve motivasyona dikkat etmek 5-Düzenli ödül-ceza sistemi uygulamak 6-Gerçekçi amaçlar belirlemesi konusunda yardımcı olmak

7-Düşünce ve duygularını rahatça ifade edebilmesini sağlamak 8-Sorumluluk almasını sağlamak 9-Sınıfta farklı öğretim teknikleri uygulamak 10-Başarısızlığı benliğe mal etmemek 11-Demokratik ve geliştirici bir sınıf ortamı yaratmak 12-Düzenli ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırmak

Başarısızlığın önemli bir nedeni verimli çalışma yollarını bilmemektir Başarısızlığın önemli bir nedeni verimli çalışma yollarını bilmemektir. Onun için her öğretmen, yılın başında verimli çalışmanın genel kurallarını, kendi derslerine verimli biçimde nasıl çalışabileceğini öğrencilerle tartışmalı; her öğrenciyi kendi çalışma yöntemini geliştirmeye özendirmelidir.