TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
GRUP ELMA ŞEKERİ ASLIHAN KARAKEÇİLİ AYDAN YAŞAR BAŞAK ÖZGE
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
Şişme Oyun Parkları.
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
MASKEL İ “10”LAR MASKEL İ “10”LAR. PROJEMİZ ILGIN İ BRAH İ M SEV İ LAY KEREM DEFNE DO Ğ UKAN BÜ Ş RA YUNUS EMRE DUHAN İ SMET İ LAYDA AL İ.
Oyunlara Giriş.
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
Ders Planı.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
AİLELERİN KABUL SÜRECİNDE GEÇİRDİĞİ EVRELER
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Aile Atölyeleri Projesi
a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
DİĞER TUTUMLAR.
 AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN;  ÖZBAKIM BECERİLERİ  KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ  İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ  SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ.
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORU Z. Bugün birazdan göreceğiniz oyuncaklarla oynayacak, beslenme saatinde resimde göreceğiniz besinlerle karnınızı doyuracak, evinize.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
TED SAMSUN KOLEJİ SPOR OKULLARI. SPOR NEDİR Spor, önceden belirlenmiş kurallara göre bireysel veya takım halinde yapılan, genellikle rekabete dayalı yarışma.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Etkileşime Dayalı Teknikler
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
 Ceza Kanunu’muzda, “Kazanç kastı ile oynanan kâr ve zararı baht ve talihe (şansa) bağlı bulunan oyun” olarak tarif edilen kumar isteyerek riske girme.
Sunum transkripti:

2010-2011 TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ GRUP: UMUTLU ŞİRİNLER (E3)

GRUP ÜYELERİ M.EMİN CEYLAN MİHRİCAN EREN TUĞÇE ŞULE KARA OSMAN AKDOĞAN EMRE MADEN SEVAL ÇALIŞKAN KAAN KIRIMLI ZÜLKÜF ARSLAN YELİZ MALAY

DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ: DOÇ.DR.AYLA GÜNLEMEZ

AMACIMIZ Çocuklara hastane ile ilgili korkularını,endişelerini yenmeleri ve öz bakımları ile ilgili gerekli becerileri kazanmaları için ‘Yapılandırılmış Oyunlar’ başlığı altındaki bazı oyunları kullanarak yardımcı olabilmek…

Peki….. Yapılandırılmış Oyun Ne Demek???? Yapılandırılmış oyun (game) çocuğun kendinden pek bir şey katmadığı, önceden kuralları belirlenmiş, belirli şekilde oynanan oyunlardır

FAYDASI NEDİR?? Minnesota Üniversitesinde çalışan okul psikoloğu Anthony D. Pellegrini, yapılandırılmış oyunların sosyal becerileri ve grup uyumunu destekleyen eğlenceli ve öğretici deneyimler olduğunu belirtiyor…

YURTDIŞINDAN UYGULAMALAR

(NATİONAL ASSOCİATİON OF HOSPİTAL PLAY STAFF) NAHPS (NATİONAL ASSOCİATİON OF HOSPİTAL PLAY STAFF)

Biz Neler Yaptık? Bizde çocuklarla çeşitli oyunlar oynadık  Seçtiğimiz oyunlar için bu konuda deneyimli Psikolog Asuman Bayhan’dan tüm grup olarak eğitim aldık. Gerekli materyalleri edindik. Ör:peluş oyuncaklar, diş fırçası, tansiyon aleti vs..

Üçer kişilik gruplar oluşturduk ve her grup bir oyun seçti. Oynayacağımız oyunlar hakkında aileleri bilgilendirdik. Ailelerden çocuklar hakkında bilgiler aldık. Ör:yaşı, hastalığı, tedavi süreci vs..

Hastanemizdeki çocuk servisinde ve morfoloji binasında bulunan çocuk oyun odasında her hafta farklı oyunlar oynadık. Bu oyunlar: 1) Genel Muayene Oyunu 2)İğne Oyunu 3)Öz Bakım Oyunu

Kullandığımız materyaller; Tansiyon Aleti Stetoskop Enjeksiyon Abeslang Doktor Işığı Peluş oyuncaklar(Caillou bebeği,kanguru ve kurt köpeği)

PANİK YOK,OYUN VAR…

Genel Muayene Oyunu 4-6 Yaş grubu çocuklara oyuncak bir bebek üzerinde muayene uygulamasının anlatılması/gösterilmesi ve çocuğun oyuncak bebeği muayene etmesinden oluşan oyun.

İğne Oyunu 4-6 Yaş grubu çocuklara oyuncak bir bebek üzerinde enjeksiyon uygulamasının anlatılması/gösterilmesi ve çocuğun oyuncak bebeğe enjeksiyon yapmasından oluşan oyun.

Öz Bakım Oyunu Diş Fırçalama Etkinliği : Oyuncak bebeklerin dişlerini fırçalama (grup halinde), sonrasında çocukların kendi dişlerini fırçalaması.

Bu uygulamanın faydaları; Çocukların hastalığını ve tedavi sürecini anlamasına yardımcı olmak. Çocuklara duygularını ortaya koyma olanağı tanımak (ör: korku ve kaygılar) Çocukların tedavi süreci ile baş etme becerisini arttırmak Çocukların hastane çalışanlarına güven duymasını sağlamak

Hastane, hastalık, tedavi ile ilgili ortaya çıkabilecek uzun/kısa dönem psikolojik etkileri azaltmak İyileşmeyi hızlandırmak. Çocukların tedaviyi bilerek süreci onaylamasını, isteyerek sürece katılımını sağlamak. Aileyi çocuklarının uygulamaya tepkisi ve ailenin sergilemesi gereken tutumlar konusunda bilgilendirmek.

HEM EĞLENDİK HEM ÖĞRENDİK;) HEM DE ÖĞRETTİK SONUÇ OLARAK: SONUÇ OLARAK: HEM EĞLENDİK HEM ÖĞRENDİK;) HEM DE ÖĞRETTİK

TÜM BUNLARDAN YOLA ÇIKARAK ÇALIŞMALARIMIZI SİSTEMLİ VE DEVAMLI HALE GETİREBİLMEK İÇİN SİZLERİN DE KATKISIYLA BİR KULÜP KURMAK İSTİYORUZ… TÜM BUNLARDAN YOLA ÇIKARAK ÇALIŞMALARIMIZI SİSTEMLİ VE DEVAMLI HALE GETİREBİLMEK İÇİN SİZLERİN DE KATKISIYLA BİR KULÜP KURMAK İSTİYORUZ…

ÇALIŞMAMIZ BOYUNCA BİZDEN İLGİ,DESTEK VE YARDIMLARINI ESİRGEMEYEN DANIŞMANIMIZ Doç.Dr AYLA GÜNLEMEZ HOCAMIZA VE YAPILANDIRILMIŞ OYUNLARIN EĞİTİMİ İÇİN PROJEMİZE VERDİĞİ DESTEKLERDEN DOLAYI Psikolog ASUMAN BAYHAN HOCAMIZA TÜM İÇTENLİĞİMİZLE TEŞEKKÜRLERİMİZİ SUNARIZ

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…