Davranış Bilimleri Hafta III.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAŞAMINIZI SEVGİYLE DOLDURUN.
Advertisements

OSTEOPOROZ (KEMİK ERİMESİ)
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEORİLERİ
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Yönetim Kuramları ve Temel Yönetimin Yaklaşımları
3.Ünite Öğrenme,Bellek, Düşünme ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETMENLER
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MOTİVASYON.
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
ARZ YÖNLÜ İKTİSATÇILARIN MALİ YÖNÜ VE KAMU TERCİHİ TEORİSİ
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROGRAMLARI
Davranış Bilimleri Hafta II.
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Felsefe-Bilim İlişkisi
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
ONÜÇÜNCÜ HAFTA Reaksiyon mertebeleri. Katalizör ve reaksiyon hızları.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
OBEZİTE İLE MÜCADELE.
ELEMENTLER,BİLEŞİKLER,MOLEKÜLLER
REEL KONJONKTÜR TEORİSİ
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
 Girdiğiniz dersin sınavına odaklanın.  Soruyu anlamadan çözüme başlamayın.  Eleme metodu kullanın.  Soruyu cevaplamada doğru cevap olmayacak şıkları.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
ISI.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
FİZYOLOJİ BİLİMİNE GİRİŞ
1. Petrucci, H. R. , Harwood, S. W. , Genel Kimya, Çev. Uyar. T
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
İletişim Bilimine Giriş
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GÜDÜLER.
MOTİVASYON.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ölçüler ve Ölçümleme (Measures and Measurement) Akın Şahin.
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
METEOROLOJİ DERSİ GİRİŞ ATMOSFERİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ Furkan soysal.
Toplam çıktı Bir ekonomide belirli bir dönemde üretilen (arz edilen) toplam mal ve hizmet miktarıdır. toplam gelir Belirli bir dönemde üretim faktörlerinin.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Algoritma ve Akış Şemaları
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖREV ANALİZİ.
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
FİZYOLOJİ BİLİMİNE GİRİŞ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Davranış Bilimleri Hafta II.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GELİŞİM.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Davranış Bilimleri Hafta III

İhtiyaç neydi?

İhtiyaç, İnsan hayatının yaşanması, dengeli olması, iyiliği ve rahatlığı için giderilmesi gereken eksikliklerdir.

İhtiyaçlar, motivasyonel süreçlerin başlangıç noktasıdır. İhtiyaçların kaynağı hem fizyolojik hem de psiko-sosyal olabilir.

Fizyolojik ihtiyaçlar, insanın genetik yapısına bağlı, doğduğu andan itibaren etkin, ve yaşamı boyunca göreli olarak sabit kalan ihtiyaçlardır. Psikososyal ihtiyaçlarsa insanın genetik yapısına bağlı olmaktan ziyade, kişiden kişiye, toplumdan topluma değişen ihtiyaçlardır.

Fizyolojik ihtiyaçlar, organizmada belirgin değişimlere sebep olurlar Fizyolojik ihtiyaçlar, organizmada belirgin değişimlere sebep olurlar. Örneğin kandaki su-şeker-oksijen gibi maddelerin miktarı, vücut ısısı, hormonal seviyeler belirgin biçimde değişir. Bu tür ihtiyaçların tatmin edilmesi, insan yaşamının sürdürülebilmesi için zorunludur. Psiko-sosyal ihtiyaçlar için ise aynı şey söylenemez. Belirli bir psikososyal ihtiyacın eksikliği bir kişi üzerinde hiçbir etki yaratmazken, başka bir kişi için son derece önemli bir dürtüsel belirleyici haline gelebilir.

İhtiyaçlar, Her koşulda değil, belirli koşullarda, onu hedefe yönelik davranışta bulunmaya itecek bir dürtü hali yaratır.

Dürtü hali, Organizmayı hedefe yönelik davranışta bulunmak üzere harekete geçirir. Hedefe yönelik davranış, son derece basit bir yapıya sahip olabildiği gibi oldukça karmaşık da olabilir. Önemli olan, davranışın bireyi dürtüsel belirleyicinin etkisi ile açığa çıkmış olmasıdır.

Hedefe ulaşılması, motivasyonel sürecin başındaki ihtiyacın ortadan kalkması anlamına gelir.

Motivasyonel Döngü

Motivasyonel Döngü Bilişsel yapı ve beklentiler İhtiyaçlar (Dürtüsel Belirleyiciler) Bilişsel yapı ve beklentiler Tutumlar ve heyecanlar Dürtü Hedefe Yönelik Davranış Motivasyonel Döngü Hedefe Ulaşılması (Dürtü eksilmesi) Geri Bildirim (Dürtü eksilmesinin etkileri)

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi (1943)

Maslow’un güdülenme olgusunu açıklayan teorisi iki temel varsayıma dayanır İnsan davranışları belirli ihtiyaçları gidermeye yöneliktir. Hiçbir gereksinim hiçbir zaman tam anlamıyla tatmin edilemez. Bireylerin söz konusu ihtiyaçları hiyerarşik bir sıra izler ve alt basamaktaki ihtiyaçlar kısmen giderilmeden, üst düzeyde yer alan diğer bir ihtiyaç bireyi davranışa sevketmez. Dolayısıyla tatmin edilen bir ihtiyaç güdüleyici olma özelliğini kaybeder ve üst düzeydeki ihtiyaçlar güdüleyici olur.

Bir ihtiyacın ortaya çıkması daha alt seviyedeki başka bir ihtiyacın tatmin edilmesine bağlıdır. Bir alt seviyedeki ihtiyaç tatmin edilmediği sürece hiyerarşik sıralamada onun üzerindeki ihtiyaçlar kendisini hissettirmez ve dolayısıyla insanı güdülemezler, bir diğer ifadeyle dürtüsel bir belirleyici olmazlar.