Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

MERHABA.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Sözlükte "iletişim" ne demek?
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
DİZİMBİLİM (SÖZDİZİMİ)
İletişim.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
İletişim Süreci ve Öğeleri- İletişim Türleri- İletişim Biçimleri
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
GÖSTERGEBİLİM YRD.DOÇ CANAY UMUNÇ İSMAİL DURGUN
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İKNA SÜRECİ.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan İLETİŞİM NEDİR? iletişim Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan bir SÜREÇTİR. Düşünme ve görüşlerin sözlü olarak karşılıklı alışverişidir. iletişim Sözcüklerin,resimlerin figürlerin grafiklerin,vb.sembollerin Kullanılarak bilgi,düşünce,duygu ve becerileri aktarılması sürecidir. iletişim Fringes iletişimi Organizmanın bir uyarana verdiği ayrımcı bir tepki olarak; Nevcomb ise iletişimi Gücün gösterilmesine yarayan bir mekanizma olarak görmektedir.

Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan İLETİŞİM NEDİR? iletişim Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan bir SÜREÇTİR. Düşünme ve görüşlerin sözlü olarak karşılıklı alışverişidir. iletişim Sözcüklerin,resimlerin figürlerin grafiklerin,vb.sembollerin Kullanılarak bilgi,düşünce,duygu ve becerileri aktarılması sürecidir. iletişim Fringes iletişimi Organizmanın bir uyarana verdiği ayrımcı bir tepki olarak; Nevcomb ise iletişimi Gücün gösterilmesine yarayan bir mekanizma olarak görmektedir.

Bir kaynağın davranışlarını kasıtlı bir biçimde etkilemek üzere Bir alıcıya mesajlar iletmesi, Miller iletişimin Bir kişinin ya da grubun tekelindeki bilgi ve becerilerin başka Bir kişi ya da gruplarla ortak kullanmasını sağlayan bir süreç olduğunu belirtmektedir. Gode iletişimin Bir zihnin diğer zihinleri etkileme yollarının tümüdür. Sadece,yazılı ve sözlü konuşmaları değil müzik,resim,heykel, Tiyatro,bale,dans gibi bütün insan davranışlarının içine alır. iletişim

Jest ve mimikleri en iyi kullanan gelişmiş REFLEKS ve İNSANLARLA İLETİŞİM Jest ve mimikleri en iyi kullanan gelişmiş REFLEKS ve İÇGÜDÜLİNİN yanında dili de içine alan çok karmaşık ÖĞRENİLMİŞ DAVRANIŞLARLA iletişim yapan yegane varlıktır.

DAVRANIŞLAR Doğuştan gelen davranışlar Öğrenilmiş davranışlar refleksler içgüdüler Gelip-geçici davranışlar Öğrenilmiş davranışlar Toplumca arzu edilmeyen davranışlar Toplumca arzu edilen davranışlar Hatalı eğitim ürünü davranışlar Uygunsuz koşullarda gelişigüzel Kültürleme ürünü davranışlar Gelişigüzel kültürleme Ürünü davranışlar Eğitim (Kasıtlı Kültürleme) Ürünü davranışlar Plansız eğitim ürünü davranışlar Planlı eğitim türü davranışlar

1-SÜREÇ OKULU: Bu okul iletişimi mesajın aktarılışı olarak görür. Çeşitli davranışların birbirine eklenmesinden meydana gelmiş bir sistemdir. Bir iletişim işlemi Büyüklüklerine göre dört çeşide ayrılabilir: 1-birey içi iletişim duyma algılama yorumlama düşünme 2-bireyler arası iletişim 3-örgüt içi iletişim 4-kitle ile iletişimi İnsanlarda iletişim sistemleri 1-SÜREÇ OKULU: Bu okul iletişimi mesajın aktarılışı olarak görür. İletişim çalışmalarının ki okulu

Süreç kavramını 1-Bir ürünün oluşumunda yer alan etkinlikler bütünü 2-Ham maddenin ürüne dönüşümündeki aşamalar düzini 3-Belirli bir hedefe yönelik işlemler dizisi olarak, tanım lamak mümkündür. Bir sistem olarak görebilmekteyiz. İletişimi İLETİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖGELERİ Mesaj Alıcı Kaynak Kanal Feed-Back

İletişim sürecini başlatan kişi Kaynak Kaynaktan ALICIYA gönderilen UYARICILAR Mesaj Kanal Mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan ARAÇ VE YÖNTEMLER Alıcı Gönderilen mesaja hedef olan kişi Alıcının kaynak tarafından gönderilen uyarıcılara gös- terdiği TEPKİ Geri bildirim

Duyu organları ile alınabilecek niteliğe dönüştürülmüş biçimine İLETİ(mesaj)denir. Bir anlamın Örgütlerde çoğunlukla SÖZSÜZ iletiler kullanılır Eylem ve sözlü iletilere Daha az baş vurulur (Çevrildikten)sonra iletinin alıcıya iletilmesi gerekir. Anlam iletiye dönüştürüldükten

Alıcıya taşıyıcı kimi kezde kanal denir. Alıcının iletiye karşı yaptığıtepkinin verici tarafından algılanan kesimine iletişimde GERİ BİLDİRİM denir. İletiyi alıcıya götüren, ulaştıran VERİCİ İletişimi Başlatan vericidir. VERİCİNİN ÖZELLİKLERİ 1-Anlatım yeterliliği: Anlatım bilinene dayanır.Bilgi olmadan anlatımda olmaz. 2-Anlatım biçimi 3-Alıcıya açıklık 4-Güvenirlilik: Alıcının vericiye güven duyması 5-Uzmanlık 6-Yansızlık 7-Nesnellik 8-Toplumsal konu 9-Yasal konu

İLETİ İletimin görevi Vericinin alıcıya göndereceği anlamı bozmadan ulaştırmaktır. Üç türlü ileti kullanılır. 1-Eylem ileti 2-Sözlü ileti 3-Sözsüz ileti Örgütlerde Şu durumlara özen gösterilmelidir. 1-Konuşma planlı olmalıdır. 2-Konuşmada kullanılacak sözler özenle seçilmelidir. 3-Konuşma ne uzun ne de kısa olmalıdır. 4-Konuşmada gereksiz yinelemeler olmamalıdır. Sözlü iletileri hazırlamada

Renk,biçim,çizgi gibi araçlarla sese ve devinime dayanma dan anlam taşıyan iletiler sözsüz iletilerdir. Sözsüz ileti Sözsüz iletiler Alıcıların daha çok görme duyumunca algılanmaktadır. Yönetsel iletişimde İm(işarat),simge (sembol)ve sözcüklerle ve bunların değişik renk,biçim ve çizgileri ile pek çok anlam iletilir. En küçük iletilerdir. -Yazıda kullanılan noktalama imleri -Trafikte kullanılan yol işaretleri ‘’İm’’ler Pek çok ‘im’kullanılır. Örgütlerce de Bunların Bir tek anlamı vardır. Daha çok ve karmaşık anlam taşırlar. Söz gelimi bayrak bir simgedir. Bu simgenin taşıdığı anlam sayfalar tutar. Simgeler

Sözcükler Hem kendi başına,hem de başlıca sözcüklerle birleşerek daha karmaşık anlam taşırlar Sözcüklerin taşıdığı anlamı dört türe ayırmaktadır. 1-Kaplamsal anlam:Bir sözcüğün kendi başına kapsa dığı anlama denir. Bir sözcük kendi başına bir kavramdır. Kavramlar soyuttur. Anlam Bilim (Semantik) Bir ileti Birtek sözcükle anlam taşıdığında bir sözcüğün Soyutluğu ve kapsadığı anlam kadar alıcıya anlam taşır. 2-Yapısal sözcükler tümce oluştururlar. Kaplamsal anlamdan daha somut anlam taşır. Çünkü sözcükler birbirlerine yardim ederek anlamı daha belirginleştirirler 3-Bağlamsal anlam:Bir konu birden çk tümce ile anla tıldığında tümceler bir amaç için bir DEMET oluşturur.

4-Mecaz anlam:Sözcüklerin öz anlamlarıyla değilde belli özellikleri alınarak bir nesneyi yada olayı anlatm aya MECAZ ANLATIM denilmektedir. Sözcüklerin kullanıldığı sözsüz iletiye YAZI denir. Yönetsel iletişimde İle iletişimide YAZIİŞMA denir. Yazı yolu İletişim aracı olarak örgütlerde çokça kullanılır. Yazı Bu yüzden yazıyı kullanılmasından dolayı Örgütlere BÜROKRATİK sıfatı yakıştırılır

Bir yazının İyi hazırlanması için şunlar yapılmalıdır. 1-Yazı Anlatmak istenilen anlamı tam anlatmalıdır. Ne gereksiz sözcükler bulunmalı ne de anlatım boş lukları bulunmalıdır. 2-Yazıda 3-Yazı Okuyucuların düzeyine uygun anlatıma sahip olmalıdır 4-Yazı Dilbilgisi ve yazım kurallarına uygın olarak yazılma lıdır. Alıcıyı etkilemeli ama incitmemelidir. 5-Yazı Alıcı olmalıdır. 6-Yazı

Çağımızın TAŞIYICI En belirgin özelliği bilgi çağı olması ve bilginin giderek artan bir hızla dünyayı dolaşmasıdır. Dünyanın bir ucunda olan bir olayı anında, dünyanın öbür ucundan milyonlarca insan televizyonunda izleye bilmektedir. Uydular ve bunlara bağlı iletişim ağı ile Kitle iletişim araçları Dünyayı giderek küçültmekte, evlere sığdğrmaktadır.