RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
-4- Mikrohavza (MH) seçimi ©cnokan slayt tercüme ile 45 dakika ©cnokan
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Araştırma Yöntemleri.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
TEST – 1.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Bilgi ve Yenilik İktisadı
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
19 İKY işlevleri.
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
PERFORMANS VE MOTİVASYON
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitimin ve Toplum.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
İstatistiksel Analizler
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Sunum transkripti:

RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS

L OYALTY 2 YÜKSEK BAŞARI “YÜKSEK BAŞARI”, farkı yaratanın, örgüte duyulan güven olduğunu fark eden partilerin ödülüdür.

L OYALTY 3 Araştırmanın Amacı  Bu çalışmanın amacı; seçmenlerin,  Partiler bazında Sadakat düzeylerinin tespiti,  Partiler bazında Sadakat düzeylerinin tespiti,  Sadakati etkileyen unsurların analizi,  Sadakati etkileyen unsurların analizi,  Seçim sürecinde Motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve örgüt kültürünün tanımlanmasına yönelik modeller ortaya çıkartmaktır.  Seçim sürecinde Motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve örgüt kültürünün tanımlanmasına yönelik modeller ortaya çıkartmaktır.

L OYALTY 4 Araştırmanın Amacı  Ölçerek yönetme prensibinden yola çıkarak, modeller sayesinde elde edilecek veriler doğrultusunda...  Parti /adayla özdeşleşmiş,  Parti /adayla özdeşleşmiş,  Motivasyonu yüksek seçmen yaratılması amacına dönük tanıtımdan kampanyaya, etkili politikaların üretilmesi sağlanmaktadır.  Motivasyonu yüksek seçmen yaratılması amacına dönük tanıtımdan kampanyaya, etkili politikaların üretilmesi sağlanmaktadır.

L OYALTY 5 SorgulananTemel Kavramlar  Bizim hizmetlerimizden memnunlar mı?  Onları ne mutlu ya da mutsuz eder?  Seçmenlerimizin davranışlarını neler yönlendirir?  İstekleri nelerdir?  Onları sadık kılmak için ne yapmak gerekir?  Kendi SES sınıfında "en iyi" seçmen-kampanya hizmetini nasıl verebiliriz?

L OYALTY 6 Selas-LOYALTY & COMPETITION ANALYSIS  Proje kapsamında kullanılan yöntem incelenen dönem şartlarına ve seçmenlerin kampanya- etkileşim yapısına göre şekillendirildiği için sonuç ve aksiyon önerileri tamamen parti/örgüte özeldir.  Önem ölçümlerinde ayrıştırıcı bir yöntem kullanarak, seçmen memnuniyeti ve sadakatini etkileyen unsurlar konusunda daha doğru bilgiler saptanır.  Performans ölçümlerinde davranışsal ölçek kullanılarak, seçmenlerin kendi lisan ve davranışlarıyla profili belirlenir.

L OYALTY 7 Selas-LOYALTY & COMPETITION ANALYSIS  Performans bilgilerini rekabetle karşılaştırma imkanı sunar.  Yeni tanıtım ve kampanyaların, önümüzdeki dönemlerde seçmen davranışlarını nasıl etkileyeceğini test etme imkanı verir.  Seçim çalışmalarımızdaki performans gelişiminin seçmen memnuniyetini nasıl etkileyeceğini simüle edebilir.

L OYALTY 8 Selas-LOYALTY & SATISFACTION Tanıtım-Kampanya-etkileşim ile ilgili seçmen memnuniyetinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. İki kısımdan oluşur :  Ön tanıtım Memnuniyeti; Parti/aday tercih etme nedenleri ve kampanya sırasında tanıtılan hizmetlerin değerlendirilmesini kapsar.  Kampanya Sonrası Memnuniyet; Kampanya sonrası belirli aralıklarla, Parti ve aday ile ilgili memnuniyet ölçümü amaçlanmaktadır.

L OYALTY 9 Hedeflenen Standartlar  Seçmenlerin Parti/aday bütünleşmeleri nasıl sağlanabilir ?  Seçmenlerin Parti/adaya güven duyması nasıl sağlanabilir?  Parti/adayın seçmenler için seçimlerde vazgeçilmezliği nasıl sağlanabilir ?  Seçmenlerin Parti/adaya karşı güvensizlikleri nasıl engellenebilir?  Bilinçli seçmenlere nasıl yaklaşılabilir ?  Seçmen kayıpları nasıl engellenebilir ?

L OYALTY 10 Seçmen Katılımcılığı “Yüksek Seçmen Motivasyonuyla” seçmenlerin tanıtım ve kampanya sürecine katılımcı bir iklim yaratılması amacına yönelik olarak, Parti/adaya bağlılık, seçmenlerin Parti/adayla özdeşleşmesi, Parti/aday imajı ve kültürü kavramlarının tamamlanıp bunları etkileyen faktörlerin belirlenmesi gerekmektedir.

L OYALTY 11 Seçmen Katılımcılığı Bu faktörler:  Seçmenlerin Parti/adaya bağlılıkları & özdeşleşmeleri  Bu amaçla örgütsel değişimin yönü ve gerekli müdahaleler  Seçmenlerin motivasyon durumları & bunun sürekliliği  Seçmenlerin hizmetlerden ve kampanya etkinliklerinden tatmini  Mevcut ve arzulanan Parti/aday kültürü & kampanya özellikleri

L OYALTY 12 Seçmen – Parti/aday İlişkileri  Seçmen – Parti/aday ilişkisinde bir alışverişten söz edilebilir;  Seçmen oy vereceği Parti/adayda seçim sonrası hizmetlerde kalite bekler.  Seçmen oy vereceği Parti/adayda seçim sonrası hizmetlerde kalite bekler.  Bunun karşılığında Parti/adaya karşı manevi bir sorumluluk alır.  Bunun karşılığında Parti/adaya karşı manevi bir sorumluluk alır.

L OYALTY 13 Seçmen- Parti/aday İlişkileri  Makro düzeyde bakıldığında seçmenlerin oy verme kararlarını neye göre belirledikleri, neden Parti/aday değiştirdikleri, neden belli bir Parti/adayı seçtikleri gibi hususlar konunun boyutlarını belirlemektedir.

L OYALTY 14 Sadakat Kavramı Sadakat Kavramı  Sadakat, seçmenlerin Parti/adaya bağlanma derecesi olarak ifade edilir.  Sadakat, seçmenlerin Parti/adaya bağlanma derecesi olarak ifade edilir.  Tanımdaki bağlanmanın unsurları...  Tanımdaki bağlanmanın unsurları...  Seçmenlerin Parti / aday hedeflerini benimsemesi ve kendisiyle özdeşleştirmesi....  Tanıtım ve kampanyanın bir parçası olmaya önem vermesi

L OYALTY 15 Tatmin Düzeyi Tatmin, kişinin bireysel istek ve ihtiyaçlarının oy verdiği Parti/aday tarafından karşılandığını düşünmesi durumudur.  Tatmin kavramında, beklenti ve algılamalardan kaynaklanan bireysel farklılıklar yer almaktadır. Algılamanın duyulan tatmin ve memnuniyet düzeyine etkisi 2 ana grupta incelenebilir:  Tatmin kavramında, beklenti ve algılamalardan kaynaklanan bireysel farklılıklar yer almaktadır. Algılamanın duyulan tatmin ve memnuniyet düzeyine etkisi 2 ana grupta incelenebilir:

L OYALTY 16Etkiler

L OYALTY 17 Kavramlar Arası İlişkiler Kavramlar Arası İlişkiler MOTİVASYON KARAR ALMA GÜVEN SADAKAT TATMİN OY VERME

L OYALTY 18 Sadakatini Etkileyen Unsurlar SAKLI POTANSİYELLER ETKİSİZ ELEMANLAR OLMAZSA OLMAZLAR Yüksek Düşük Verilen Önem Yüksek GERÇEK ETKİ ODAK NOKTALARI

L OYALTY 19 Seçmen Sadakatini Etkileyen Unsurlar Seçmen Sadakatini Etkileyen Unsurlar Grafiğin mantığı, seçmenlerin ankette sorgulanan unsurlara verdikleri önem ile bu unsurların Sadakat düzeyine olan gerçek etkisinin karşılaştırılmasına dayanmaktadır.  Grafiğin x ekseni unsurların Sadakate etkisini, y ekseni ise seçmenlerin söz konusu unsurlara verdikleri önemi göstermektedir.  Unsurlara verilen önem yapılan ankette yer alan ilgili bölümdeki sorulara seçmenlerin verdikleri cevaplardan elde edilmektedir.

L OYALTY 20 Sadakat Gridi - Unsurların Yerleşimi                                SAKLI POTANSİYELLER ETKİSİZ ELEMANLAR OLMAZSA OLMAZLAR Yüksek Düşük Verilen Önem YüksekGERÇEK ETKİ ODAK NOKTALARI

L OYALTY 21 Sadakat Gridi - Unsurların Yerleşimi  Ankette sorgulanan unsurlara seçmenler tarafından verilen puanlar bu konuda Parti/adayın başarı düzeyini göstermektedir. Bu başarı düzeyi ile seçmenlerin sadakat düzeyi arasındaki ilişkinin derecesi ilgili unsurun seçmenin sadakate olan etkisini belirleyecektir.  Sadakat Gridi Veri Tablosundan yararlanılarak, tüm unsurlar grid üzerine yerleştirilerek grafik elde edilir.

L OYALTY 22 TEMEL ANALİZLER TEMEL ANALİZLER PROBLEMLERİN TEŞHİSİNE YÖNELİK ANALİZLER Bu araştırmanın amacı,  Genel başarı normlarına yönelik seçmen memnuniyetini ve bağlılığını oluşturan esas unsurları belirlemek, bu unsurların ne kadar yerine getirildiğini ölçmek,  Seçmenlerin değişik ihtiyaç ve beklentilerini belirleyip bu unsurları önem sıralarına göre sıralamaktır.