RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS
L OYALTY 2 YÜKSEK BAŞARI “YÜKSEK BAŞARI”, farkı yaratanın, örgüte duyulan güven olduğunu fark eden partilerin ödülüdür.
L OYALTY 3 Araştırmanın Amacı Bu çalışmanın amacı; seçmenlerin, Partiler bazında Sadakat düzeylerinin tespiti, Partiler bazında Sadakat düzeylerinin tespiti, Sadakati etkileyen unsurların analizi, Sadakati etkileyen unsurların analizi, Seçim sürecinde Motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve örgüt kültürünün tanımlanmasına yönelik modeller ortaya çıkartmaktır. Seçim sürecinde Motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve örgüt kültürünün tanımlanmasına yönelik modeller ortaya çıkartmaktır.
L OYALTY 4 Araştırmanın Amacı Ölçerek yönetme prensibinden yola çıkarak, modeller sayesinde elde edilecek veriler doğrultusunda... Parti /adayla özdeşleşmiş, Parti /adayla özdeşleşmiş, Motivasyonu yüksek seçmen yaratılması amacına dönük tanıtımdan kampanyaya, etkili politikaların üretilmesi sağlanmaktadır. Motivasyonu yüksek seçmen yaratılması amacına dönük tanıtımdan kampanyaya, etkili politikaların üretilmesi sağlanmaktadır.
L OYALTY 5 SorgulananTemel Kavramlar Bizim hizmetlerimizden memnunlar mı? Onları ne mutlu ya da mutsuz eder? Seçmenlerimizin davranışlarını neler yönlendirir? İstekleri nelerdir? Onları sadık kılmak için ne yapmak gerekir? Kendi SES sınıfında "en iyi" seçmen-kampanya hizmetini nasıl verebiliriz?
L OYALTY 6 Selas-LOYALTY & COMPETITION ANALYSIS Proje kapsamında kullanılan yöntem incelenen dönem şartlarına ve seçmenlerin kampanya- etkileşim yapısına göre şekillendirildiği için sonuç ve aksiyon önerileri tamamen parti/örgüte özeldir. Önem ölçümlerinde ayrıştırıcı bir yöntem kullanarak, seçmen memnuniyeti ve sadakatini etkileyen unsurlar konusunda daha doğru bilgiler saptanır. Performans ölçümlerinde davranışsal ölçek kullanılarak, seçmenlerin kendi lisan ve davranışlarıyla profili belirlenir.
L OYALTY 7 Selas-LOYALTY & COMPETITION ANALYSIS Performans bilgilerini rekabetle karşılaştırma imkanı sunar. Yeni tanıtım ve kampanyaların, önümüzdeki dönemlerde seçmen davranışlarını nasıl etkileyeceğini test etme imkanı verir. Seçim çalışmalarımızdaki performans gelişiminin seçmen memnuniyetini nasıl etkileyeceğini simüle edebilir.
L OYALTY 8 Selas-LOYALTY & SATISFACTION Tanıtım-Kampanya-etkileşim ile ilgili seçmen memnuniyetinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. İki kısımdan oluşur : Ön tanıtım Memnuniyeti; Parti/aday tercih etme nedenleri ve kampanya sırasında tanıtılan hizmetlerin değerlendirilmesini kapsar. Kampanya Sonrası Memnuniyet; Kampanya sonrası belirli aralıklarla, Parti ve aday ile ilgili memnuniyet ölçümü amaçlanmaktadır.
L OYALTY 9 Hedeflenen Standartlar Seçmenlerin Parti/aday bütünleşmeleri nasıl sağlanabilir ? Seçmenlerin Parti/adaya güven duyması nasıl sağlanabilir? Parti/adayın seçmenler için seçimlerde vazgeçilmezliği nasıl sağlanabilir ? Seçmenlerin Parti/adaya karşı güvensizlikleri nasıl engellenebilir? Bilinçli seçmenlere nasıl yaklaşılabilir ? Seçmen kayıpları nasıl engellenebilir ?
L OYALTY 10 Seçmen Katılımcılığı “Yüksek Seçmen Motivasyonuyla” seçmenlerin tanıtım ve kampanya sürecine katılımcı bir iklim yaratılması amacına yönelik olarak, Parti/adaya bağlılık, seçmenlerin Parti/adayla özdeşleşmesi, Parti/aday imajı ve kültürü kavramlarının tamamlanıp bunları etkileyen faktörlerin belirlenmesi gerekmektedir.
L OYALTY 11 Seçmen Katılımcılığı Bu faktörler: Seçmenlerin Parti/adaya bağlılıkları & özdeşleşmeleri Bu amaçla örgütsel değişimin yönü ve gerekli müdahaleler Seçmenlerin motivasyon durumları & bunun sürekliliği Seçmenlerin hizmetlerden ve kampanya etkinliklerinden tatmini Mevcut ve arzulanan Parti/aday kültürü & kampanya özellikleri
L OYALTY 12 Seçmen – Parti/aday İlişkileri Seçmen – Parti/aday ilişkisinde bir alışverişten söz edilebilir; Seçmen oy vereceği Parti/adayda seçim sonrası hizmetlerde kalite bekler. Seçmen oy vereceği Parti/adayda seçim sonrası hizmetlerde kalite bekler. Bunun karşılığında Parti/adaya karşı manevi bir sorumluluk alır. Bunun karşılığında Parti/adaya karşı manevi bir sorumluluk alır.
L OYALTY 13 Seçmen- Parti/aday İlişkileri Makro düzeyde bakıldığında seçmenlerin oy verme kararlarını neye göre belirledikleri, neden Parti/aday değiştirdikleri, neden belli bir Parti/adayı seçtikleri gibi hususlar konunun boyutlarını belirlemektedir.
L OYALTY 14 Sadakat Kavramı Sadakat Kavramı Sadakat, seçmenlerin Parti/adaya bağlanma derecesi olarak ifade edilir. Sadakat, seçmenlerin Parti/adaya bağlanma derecesi olarak ifade edilir. Tanımdaki bağlanmanın unsurları... Tanımdaki bağlanmanın unsurları... Seçmenlerin Parti / aday hedeflerini benimsemesi ve kendisiyle özdeşleştirmesi.... Tanıtım ve kampanyanın bir parçası olmaya önem vermesi
L OYALTY 15 Tatmin Düzeyi Tatmin, kişinin bireysel istek ve ihtiyaçlarının oy verdiği Parti/aday tarafından karşılandığını düşünmesi durumudur. Tatmin kavramında, beklenti ve algılamalardan kaynaklanan bireysel farklılıklar yer almaktadır. Algılamanın duyulan tatmin ve memnuniyet düzeyine etkisi 2 ana grupta incelenebilir: Tatmin kavramında, beklenti ve algılamalardan kaynaklanan bireysel farklılıklar yer almaktadır. Algılamanın duyulan tatmin ve memnuniyet düzeyine etkisi 2 ana grupta incelenebilir:
L OYALTY 16Etkiler
L OYALTY 17 Kavramlar Arası İlişkiler Kavramlar Arası İlişkiler MOTİVASYON KARAR ALMA GÜVEN SADAKAT TATMİN OY VERME
L OYALTY 18 Sadakatini Etkileyen Unsurlar SAKLI POTANSİYELLER ETKİSİZ ELEMANLAR OLMAZSA OLMAZLAR Yüksek Düşük Verilen Önem Yüksek GERÇEK ETKİ ODAK NOKTALARI
L OYALTY 19 Seçmen Sadakatini Etkileyen Unsurlar Seçmen Sadakatini Etkileyen Unsurlar Grafiğin mantığı, seçmenlerin ankette sorgulanan unsurlara verdikleri önem ile bu unsurların Sadakat düzeyine olan gerçek etkisinin karşılaştırılmasına dayanmaktadır. Grafiğin x ekseni unsurların Sadakate etkisini, y ekseni ise seçmenlerin söz konusu unsurlara verdikleri önemi göstermektedir. Unsurlara verilen önem yapılan ankette yer alan ilgili bölümdeki sorulara seçmenlerin verdikleri cevaplardan elde edilmektedir.
L OYALTY 20 Sadakat Gridi - Unsurların Yerleşimi SAKLI POTANSİYELLER ETKİSİZ ELEMANLAR OLMAZSA OLMAZLAR Yüksek Düşük Verilen Önem YüksekGERÇEK ETKİ ODAK NOKTALARI
L OYALTY 21 Sadakat Gridi - Unsurların Yerleşimi Ankette sorgulanan unsurlara seçmenler tarafından verilen puanlar bu konuda Parti/adayın başarı düzeyini göstermektedir. Bu başarı düzeyi ile seçmenlerin sadakat düzeyi arasındaki ilişkinin derecesi ilgili unsurun seçmenin sadakate olan etkisini belirleyecektir. Sadakat Gridi Veri Tablosundan yararlanılarak, tüm unsurlar grid üzerine yerleştirilerek grafik elde edilir.
L OYALTY 22 TEMEL ANALİZLER TEMEL ANALİZLER PROBLEMLERİN TEŞHİSİNE YÖNELİK ANALİZLER Bu araştırmanın amacı, Genel başarı normlarına yönelik seçmen memnuniyetini ve bağlılığını oluşturan esas unsurları belirlemek, bu unsurların ne kadar yerine getirildiğini ölçmek, Seçmenlerin değişik ihtiyaç ve beklentilerini belirleyip bu unsurları önem sıralarına göre sıralamaktır.