KASIM AYI BÜLTENİMİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ARALIK AYI BÜLTENİ.
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
ARALIK AYI BÜLTENİ.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MART AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİ.
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKULUMUZUN BÖLÜMLERİNİ GEZEREK TANIDIK.
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
OCAK-ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
OCAK AYI BÜLTENİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

KASIM AYI BÜLTENİMİZ

BÜLTENİMİZDE NELER VAR? KASIM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ KASIM AYI BİTKİSİ KASIM AYI PARTİSİ

KASIM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Değişik yönlere doğru uzanır. 5. Belli bir yüksekliğe çıkar. 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. 14.Atılan nesneleri yakalar. 15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar. Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri 4.Nesneleri takar. 5.Nesneleri çıkarır. 6.Nesneleri ipe vb. dizer. 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.

Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 4.Malzemelere elleriyle şekil verir. 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme 3.Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur. 4.Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar. SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme 1.Fiziksel özelliklerini söyler. 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler. Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar. 2. Yetiksin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır. 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.

Amaç 4. Kendi kendini güdeleyebilme Kazanımlar 1.Kendiliğinden bir işe başlar. 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir. Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme 1.Başkalarının duygularını ifade eder. 2.Başkalarının duygularını paylaşır. Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 1.Kendiliğinden iletişimi başlatır. 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir. 5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir. 6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır. Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme 1.Hata yapabileceğini kabul eder. 2. Kendi hatalarını söyler. 5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.

Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme Kazanımlar 1.Hata yapabileceğini kabul eder. 2. Kendi hatalarını söyler. 5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 1.Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır. 2.Günlük yaşamdaki kurallara uyar. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan özgün ürünler oluşturabilme 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder. 2. Özgün şiir, öykü, şarkı söyler. 4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürünler yapar. 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur. 6. Çeşitli sesler kullanarak müzik oluşturur. Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme 2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar.

DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme Kazanımlar 1.Sesin kaynağını söyler. 2 Sesin geldiği yönü belirler. 3. Sesin özelliğini söyler. 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır. Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme 2.Kelimeleri doğru telaffuz eder. 3. Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar. Amaç 3. Türkçeyi doğru kullanabilme 1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır. 2.Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun konuşur. Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar. 2.Sohbete katılır. 4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür. 5.Söz almak için sırasını bekler. 6.Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar 1.Dinlediklerini başkalarına anlatır. 2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar. 3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. 4.Dinlediklerini özetler. 5.Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler. BİLİŞSEL ALAN Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme 1. Varlıkları birebir eşleştirir. 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir. 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. 4. Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir. 9. Eş nesnelere örnek verir. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 1. Varlıkları renklerine göre gruplar 2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar

ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme Kazanımlar 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2.El,yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar. 7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar. Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer. 2.Giysilerini yardımsız çıkarır. 3.Giysilerini yardımsız giyer. 6.Giysilerini asar. Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1.Yiyecekleri ve içecekleri ayrım yapmadan yer / içer. 2.Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer. 5.Öğün zamanlarında ve süresinde yemeye özen gösterir. Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme 1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.

KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ Büyük – küçük Uzun –kısa Az – çok Yukarıda – aşağıda İçinde – dışında Sabah – akşam Nesne ile nesne eşleştirme İlişki kurma Eski –yeni Mavi rengi tanıma Ana renkler ile eşleştirme Üçgen şeklini tanıma Üçgen şekli ile gruplama

“İPLİ KUKLA” “ÖĞRETMENİM” “FIRÇALA FIRÇALA DİŞİNİ” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENDİK, RİTM ALETLERİ İLE EŞLİK ETTİK.

Ben bir ipli kuklayım ha ha ha Kıpır kıpır oynarım ha ha ha Kim oynatırsa beni ha ha ha Neşe ile zıplarım ha ha ha Önce kafa sonra kol Ellerimi unutma Alt tarafta diz ayak Ha ha ha haaaa FIRÇALA FIRÇALA DİŞİNİ Fırçala fırçala dişi bembeyaz olsun Ağzın tertemiz olsun mis gibi koksun Yemeğini bitirdin afiyet olsun Fırçala hemen dişini tertemiz olsun Gülümsersin onarla tertemiz ise Fırçalamazsan onları bak çürür iste Sabah kahvaltıdan sonra Akşam yatmadan Aşağı yukarı yukarı aşağı Fırçala durmadan

ÖĞRETMENİM Öğretmenim canım benim canım benim Seni ben pek çok pek çok severim Sen bir ana sen bir baba Her şey oldun artık bana Okut,öğret ve nihayet yurda yarar bir insan et

ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ

OYUNCAKLARIMIZI ANLATTIK VE KÖŞE OLUŞTURDUK…

OYUNCAK SEPETİM İSİMLİ HİKAYEYİ OKUDUK…

EVDEN GETİRDİĞİMİZ KIRMIZI NESNELER İLE KIRMIZI KÖŞESİ OLUŞTURDUK…

SANAT ETKİNLİĞİNDE KIRMIZI BALIK YAPTIK…

BOYADIĞIMIZ KIRMIZI BALIKLAR İLE DRAMA YAPTIK…

SANAT ETKİNLİĞİNDE DOLGU OYUNCAKLAR YAPTIK…

DOLGU OYUNCAKLARIMIZI GAZETELER İLE DOLDURDUK…

RENKLER VE ŞEKİLLER İSİMLİ KİTABIMIZDAN ÇALIŞMALAR YAPTIK…

REYHAN ÖĞRETMEN İLE BAYRAMLAŞTIK…

1. DÖNEM ARA KARNE HEYECANIMIZ…

EVDEN GETİRDİĞİMİZ DÜĞMELERİ İNCELEDİK…

DÜĞMELERİ ŞEKİLLERİNE GÖRE GRUPLADIK…

GEOMETRİK ŞEKİLLİ DÜĞMELER İLE ÖRÜNTÜ YAPTIK…

EKİM AYI BİTKİMİZ “ELMA”

PARKTA OYUNLAR OYNADIK…

OKULUMUZUN REVİRİNDE BOY VE KİLOLARIMIZI ÖLÇTÜRDÜK…

ARTIK MATERYALLER İLE BEBEKERİ GİYDİRDİK…

"10 KASIM'DA ATATÜRK'Ü ANDIK"

TİYATRO OYUNUNU İZLEDİK. "BU NE BİÇİM MÜZİKAL" İSİMLİ TİYATRO OYUNUNU İZLEDİK.

KASIM AYI GEZİLERİMİZ "ŞENLİKKÖY POSTANESİ"

"DOLMABAHÇE SARAYI"