ETKİLEŞİM TASARIM TEMELLERİ HALE ILGAZ. 2/41 Etkileşim Tasarım Temelleri  Tasarım nedir?  Tasarım süreci  Kullanıcı Odağı  Senaryolar  Seyir tasarımı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
BASİT MAKİNELER.
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
Microsoft Danışman Öğrenci
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PROTOKOL.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR V ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BTÖ411 - Proje Geliştirme ve Yönetimi I Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Arif.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
Anadolu Öğretmen Lisesi
Chapter 6: Using Arrays.
TEFBİS DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Etkileşim Tasarım Temelleri Fatih ÖZDİNÇ
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLEŞİM TASARIM TEMELLERİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
HAZIRLAYANLAR  AYTUNÇ YALÇINKAYA  ŞAHİN ALTİN
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Çalışma Yaprağı.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ETKİLEŞİM TASARIMININ TEMELLERİ
Sunum transkripti:

ETKİLEŞİM TASARIM TEMELLERİ HALE ILGAZ

2/41 Etkileşim Tasarım Temelleri  Tasarım nedir?  Tasarım süreci  Kullanıcı Odağı  Senaryolar  Seyir tasarımı  Ekran tasarımı ve yerleşim  Tekrarlama ve prototipleme BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

3/41 Tasarım Nedir? Tasarım HedefSınırlılıkÖdünler BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

4/41 Tasarım Nedir? Hedefleri sınırlılıklar dahilinde gerçekleştirmek.  Hedefler: Tasarımın amacı ne? Kim için? Ne istiyorlar?  Sınırlılıklar: Hangi materyali kullanmalıyız? Standartlarımız neler? Süre ve maliyet?  Ödünler: Hedefler ya da sınırlılıkların karşılanması için hangilerinden vazgeçilecek? BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

5/41 Tasarımın Altın Kuralı  Materyallerinizi anlayın.  İnsan bilgisayar etkileşimi için; BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Psikolojik,sosyal bakış açıları, hataları… Kısıtlılıkları, kapasitesi, araçları, platformları…

6/41 Hata ve İnsan  İnsanlar hata yapabilirler ancak sistemler bu hataları ve bu hataların sonuçlarını azaltıcı yönde tasarlanmalılardır.  İnsanların hatalarının sebepleri ayrıntılı olarak incelenir ve bilinirse buna uygun tasarımlar yapılarak bunların oluşmaları aza indirgenebilir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

7/41 Kullanıcı  Tutumlar çok önemlidir.  İnsan bilgisayar etkileşimi sürecinin başarısının kullanılan metodların ne kadar iyi olduklarından çok kullanıcıyı temele almalarından kaynakladığı belirtilmektedir.  Kullanıcıyı temel alın  Kullanıcıyı merkezde tutun  En sonda kullanıcıyı hatırlayın. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

8/41 Tasarım Süreci BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi ne isteniyor? analiz tasarım uygulama ve harekete geçirme prototipleme görüşmeler Ne var? Ne isteniyor? yönergeler ilkeleri diyalog gösterimleri özellikleri belirleme dökümantasyon yardım bulguların değerlendirilmesi senaryolar ve içerik analizleri

9/41 Kullanıcı Odaklı  Kullanıcıyı tanıyın:  Kullanıcılar kim?  Siz değilsiniz  Onlarla konuşun  Onları gözlemleyin  Hayal gücünüzü kullanın BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

10/41 Senaryolar  Tasarımlar için hikayeler,  Etkileşimler için zengin hikayeler.  Senaryolar en basit tasarım sunumlarıyken aynı zamanda en esnek ve en güçlüleridir de. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

11/41 Senaryolar  Senaryolar ne kadar ayrıntılı olursa tasarım süreci de o kadar kolay olur.  Storyboard’lardan yararlanılabilir.  Detaylı storyboard’lar sayesinde kullanıcı hangi aşamada neyi yapacak, neye ihtiyacı olacak gibi bilgilere daha rahat ulaşılmış olur. Bu da uygulamaya yansır. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

12/41 Senaryolar  Diğer tasarımcılarla ve kullanıcılarla iletişimde bulunun.  Diğer modellere de uygunluğuna bakın.  Dinamikleri açıklayın. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

13/41 Senaryolar  Senaryolar doğrusaldırlar. Bunun olumlu ve olumsuz yanları vardır:  Zaman doğrusaldır: Hayat ve zaman doğrusaldır. Bu nedenle buna en yakın senaryoları anlamak daha kolaydır.  Alternatifi yoktur: Gerçek etkileşimlerde -insanla ya da sistemle- seçenekler vardır. Senaryolar bu alternatifleri gösteremez. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

14/41 Senaryolar  Senaryolar;  Tasarım sürecinde tekrar tekrar kullanılabilen,  Ne istediğimiz konusunda yardımcı olabilen,  Kullanıcıların var olan tasarıma ilişkin tepkilerini anlamımızı sağlayabilen,  Son değerlendirme için testlere imkan veren kaynaklardır. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

15/41 Seyir Tasarımı  Widgets (Bilgisayar ekranındaki tuş, buton gibi öğelerin her biri)  Ekranlar-pencereler  Uygulamanın seyri  Ortam BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

16/41 Seyir Tasarımı  Bu uygulamayı kim kullanacak?  Uygulama hakkında ne düşünecekler?  Uygulama ile ne yapacaklar? BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

17/41 Seyir Tasarımı  Yerel yapılanma:  Bir ekrandan ya da sayfadan dışarı bakış  Global yapılanma:  Sitenin yapısı, ekranlar arası geçişler BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

18/41 Yerel Yapılanma BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi hedef başlangıç

19/41 Yerel Yapılanma  Bilgi sistemlerinde “şu an neredeyim” sorusuna cevap olabilecek bileşenler bulunması önemlidir.  Bunlar bireyin sistemi kontrol altında hissetmesini ve seyri anlamasını sağlar.  Sistemde nerede olduğunu, hedefe nasıl ulaşacağını bilmeyen birey kaybolma hissi yaşayacaktır. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

20/41 Global Yapılanma BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi sistem bilgi ve yardımyönetimmesajlar kullanıcı eklekullanıcı kaldır  Hiyerarşik Organizasyon

21/41 Global Yapılanma  Hiyerarşik Organizasyon;  Derin hiyerarşiler seyir açısından sorunludurlar.  Bu nedenle gruplamalar yapmak yararlı olacaktır.  Bileşenleri organize ederken kullanıcının amacına göre olması önemlidir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

22/41 Global Yapılanma  Diyalog BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi ana ekran kullanıcıyı kaldır onayla kullanıcı ekle

23/41 Global Yapılanma  Diyalog;  Hiyerarşik yapılar gibi dallanmalar içerir. Ancak kullanıcının nereye gideceği bellidir.  Çapraz bağlantılı hiyerarşilerde, detaylı etkileşim aşamalarına gelindiğinde –kayıt ekleme, silme gibi- hiyerarşi ile ilgisi olmayan ekranlar ya da komutlarla karşılaşılabilir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

24/41 Wider Still  Stil sorunları  Standartlara, tutarlılığı sağlamak için menülerin yerleşimlerine dikkat etmek gerekmektedir.  Fonksiyonel sorunlar  Seyir sorunları  Uygulamalar arasındaki bağlantılar önemlidir.  Gömülü verilere erişim için doğru yönlendirmeler gerekir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

25/41 Ekran Tasarımı ve Yerleşim SorKullanıcı ne yapıyor? Düşün Hangi bilgi gerekli? Karşılaştırmalar ve sıralamalar neler? Tasarla Etkileşimler için yerleşimi gerçekleştir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

26/41 Yerleşim Araçları  Gruplama ve yapılandırma  Grupların ve öğelerin sıralaması  Dekorasyon  Hizalama  Beyaz / Boş alan BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

27/41 Gruplama ve Yapılandırma  Mantıksal olarak ilgili olan öğeler fiziksel olarak da gruplanabilir.  Bu durum farklı seviyelerde yapılar içerir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Ödeme ayrıntıları: İsim Adres: … Kredi Kart no Dağıtım ayrıntıları: İsim Adres: … Dağıtım zamanı Sıralama ayrıntıları: Öğe sayı fiyat/öğe fiyat 10 kutu …… … … …

28/41 Grupların ve Öğelerin Sıralaması  Kullanıcı için doğal sıralama nedir?  Bu sorunun cevabı doğru sıralamayı işaret eder.  Veri giriş formları ya da diyalog kutuları için de sıralamaya dikkat etmek gerekir.  Tab tuşunun ilerleyişini ayarlamak önemlidir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

29/41 Dekorasyon  Gruplamaları net olarak belli etmek için süslemeler kullanılabilir.  Arka plan renkleri, fontlar gruplamaları vurgular.  Mantıksal öğeler için kutular, yazılar içinse farklı fontların kullanımı gruplamaları sağlar. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

30/41 Hizalama  Soldan sağa okunan dillerde metinlerin sola hizalı olması gereklidir.  Sağa ya da iki yana dayalı metinler okumayı güçleştirir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

31/41 Hizalama BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Alan Dix Janet Finlay Gregory Abowd Russell Beale Alan Dix Janet Finlay Gregory Abowd Russell Beale Dix, Alan Finlay, Janet Abowd, Gregory Beale, Russell 

32/41 Hizalama  İzlenim olarak en uzun sayı en büyük sayıdır yanılgısına düşürebilir.  Amaç önemlidir. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

33/41 Hizalama  Çok sütunlu tabloları yönetmek; BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi çikolata……………………………………15 sakız ………………………… şeker …………………… çikolata15 sakız20 şeker8

34/41 Beyaz / Boş Alan BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi  Ayırmak için boşluk

35/41 Beyaz / Boş Alan  Yapılandırmak için boşluk BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

36/41 Beyaz / Boş Alan  Vurgulamak için boşluk BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

37/41 Kullanıcı Hareketi ve Kontrol  Bilgi girişi  Formaların tasarımı önemlidir.  Ne yapacağını bilmek  Aktif-pasif alanlar belirginleştirilmelidir. Standartlardan faydalanılmalıdır.  Zorluklar  Kullanıcı nereye nasıl tıklayacağını bilmeli. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

38/41 Uygun Görünüş  Bilginin sunumu  Estetik ve fayda  Renk ve 3 boyut  Yerelleştirme / Uluslararası yapma BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

39/41 Tekrarlama ve Prototipleme BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi prototiplemedeğerlendir tasarla yeniden tasarla oldu! tamam?

40/41 Tekrarlama ve Prototipleme  Prototipleme için iki önemli unsur;  Neyin yanlış olduğunu anlamak ve geliştirmek.  İyi bir başlangıç noktası belirlemek. BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi

41/41 Teşekkürler… BTO İnsan - Bilgisayar Etkileşimi