Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ P ROJE E SASLARI ve S ÜREÇLERİ DERSİ ÖĞRETİM YILI TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN: MERVE ÇAKIROĞLU ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
3D DEFTER VE SES.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
4 X x X X X
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
-İLETİŞİM- SUNUSU.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
MODELLER.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
7th International Congress of Research in Education
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Planlanması
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi Prof. Dr. Süleyman TAŞGETİREN

Geribildirim İletişimde verilen herhangi bir mesajın muhatap tarafından belli bir biçimde algılanmasından sonra ortaya çıkan olumlu ya da olumsuz tepki… Alıcı ve gönderici arasındaki geriye bilgi akışıdır. Geribildirimin gerçekleşmediği zamanlarda tek yönlü bilgi akışı olduğundan dolayı iletişim oluşmaz.

Geribildirim Eksikliklerden çok ilerlemeyi vurgulayarak başarıyı arttırır. Şu soruların cevaplanmasına yöneliktir: Doğru yolda mıyım? Nasıl gelişmeler yapabilirim? Neyi iyi yapıyorum? Genel olarak nasıl gidiyorum?

Biz Ne Yapacağız? Öğrencilere web sitesi üzerinden ders ve öğretim elemanı hakkındaki değerlendirmelerini soracağız. Bu değerlendirme sonuçlarını öğretim elemanları ile paylaşacağız. Öğretim elemanının tutum ve davranışlarının öğrenciler tarafından nasıl algılandığını görmesini sağlayacağız.

Biz Ne Yapacağız? Öğrencilerden her soruya 1 ile 5 arasında bir puan vermesini isteyeceğiz. 1-1,8 Beklenen düzeyin çok altı, 1,8-2,6 Beklenen düzeyin altı 2,6-3,4 Beklenen düzey 3,4-4,2 Beklenen düzeyin üstü 4,2-5 Beklenen düzeyin çok üstü

Sorular Size göre dersin zorluk derecesi nedir?

Sorular Dönem başında ders içeriği, işleniş şekli, değerlendirme sistemi ve kaynakları içeren tanıtımın düzeyi Dönem başında dersin hedef ve kazanımlarının açıklanma düzeyi Dersin kredisinin dersin gerektirdiği çalışma için uygunluğu Verilen ödev, uygulama ve çalışmaların yapılabilme düzeyi Ders kitabı/kaynakların dersi izlemek için yeterliliği ve güncelliği

Sorular Ders ile ilgili yürütülen uygulama/laboratuar ve diğer çalışmaların yeterliliği Küçük sınav/ödev/projelerin bu dersi öğrenmenizdeki katkısı Dönem sonunda, başlangıçtaki beklentilerinizin karşılanma düzeyi Dersin mesleki gelişim açısından yararlılığı Ders hayata ve dünyaya yeni bir pencereden bakmanızı ne derece sağladı

Sorular Öğretim elemanının konuyla ilgili bilgisinin güncelliği Öğretim elemanının derslere hazırlıklı gelme durumu Öğretim elemanının dersi planına uygun biçimde anlatması Öğretim elemanının dersi anlaşılır bir şekilde işlemesi Öğretim elemanının derslere zamanında gelmesi

Sorular Öğretim elemanının konuşmasının düzgün ve anlaşılabilir olması Öğretim elemanının ders saatlerinin etkin kullanımını sağlaması Öğretim elemanının dersi anlatmak ve öğrencilere faydalı olmak için hevesli olması Öğretim elemanının öğrencilere yaklaşımının olumlu olması Öğretim elemanının öğrencilerin dersle ilgili görüşlerine açık ve saygılı oluşu

Sorular Öğretim elemanının öğrencileri araştırmaya ve derse katılıma teşvik etmesi Öğretim elemanının ödev, proje gibi çalışmaların yürütülmesinde öğrencilere yardımcı ve yol gösterici olması Öğretim elemanının dersle ilgili soruları ders içi ve dışında yanıtlaması Öğretim elemanının öğrencileri sağlıklı ve tarafsız bir şekilde değerlendirme düzeyi

Örnek Sistem Teknik Eğitim Fakültesi ve Teknoloji Fakültesinde 3 farklı yarıyılda basılı malzeme üzerinden uygulanmıştır. Her dönem 40-50 öğretim elemanının değerlendirmesi yapılmıştır.

Örnek Öğretim elemanlarına kendileri ile ilgili sonuçlar basılı olarak verilmiştir. Ortalama puanı en yüksek olan ilk 3 kişi açıklanmıştır. Bu kişilere takdir belgesi verilmiştir.

Örnek

KİŞİLER ZORLUK PUAN ZORLUK*PUAN 1 2,41 3,90 9,40 2 3,56 3,68 13,10 3 3,30 3,59 11,86 4 3,71 3,29 12,21 5 3,73 3,74 13,96 6 3,83 3,79 14,53 7 3,26 3,69 12,03 8 3,48 13,32 9 2,48 9,25 10 3,67 12,11 ST 2,95 4,01 11,83 12 2,32 3,49 8,11 13 2,96 10,66 14 3,10 11,59

Sonuç 3 dönem boyunca geri bildirim alınan 100’ü aşkın öğretim elemanından sadece biri için olumsuz sözlü geri bildirim alınmıştır.

Sorular ??????