Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi Prof. Dr. Süleyman TAŞGETİREN
Geribildirim İletişimde verilen herhangi bir mesajın muhatap tarafından belli bir biçimde algılanmasından sonra ortaya çıkan olumlu ya da olumsuz tepki… Alıcı ve gönderici arasındaki geriye bilgi akışıdır. Geribildirimin gerçekleşmediği zamanlarda tek yönlü bilgi akışı olduğundan dolayı iletişim oluşmaz.
Geribildirim Eksikliklerden çok ilerlemeyi vurgulayarak başarıyı arttırır. Şu soruların cevaplanmasına yöneliktir: Doğru yolda mıyım? Nasıl gelişmeler yapabilirim? Neyi iyi yapıyorum? Genel olarak nasıl gidiyorum?
Biz Ne Yapacağız? Öğrencilere web sitesi üzerinden ders ve öğretim elemanı hakkındaki değerlendirmelerini soracağız. Bu değerlendirme sonuçlarını öğretim elemanları ile paylaşacağız. Öğretim elemanının tutum ve davranışlarının öğrenciler tarafından nasıl algılandığını görmesini sağlayacağız.
Biz Ne Yapacağız? Öğrencilerden her soruya 1 ile 5 arasında bir puan vermesini isteyeceğiz. 1-1,8 Beklenen düzeyin çok altı, 1,8-2,6 Beklenen düzeyin altı 2,6-3,4 Beklenen düzey 3,4-4,2 Beklenen düzeyin üstü 4,2-5 Beklenen düzeyin çok üstü
Sorular Size göre dersin zorluk derecesi nedir?
Sorular Dönem başında ders içeriği, işleniş şekli, değerlendirme sistemi ve kaynakları içeren tanıtımın düzeyi Dönem başında dersin hedef ve kazanımlarının açıklanma düzeyi Dersin kredisinin dersin gerektirdiği çalışma için uygunluğu Verilen ödev, uygulama ve çalışmaların yapılabilme düzeyi Ders kitabı/kaynakların dersi izlemek için yeterliliği ve güncelliği
Sorular Ders ile ilgili yürütülen uygulama/laboratuar ve diğer çalışmaların yeterliliği Küçük sınav/ödev/projelerin bu dersi öğrenmenizdeki katkısı Dönem sonunda, başlangıçtaki beklentilerinizin karşılanma düzeyi Dersin mesleki gelişim açısından yararlılığı Ders hayata ve dünyaya yeni bir pencereden bakmanızı ne derece sağladı
Sorular Öğretim elemanının konuyla ilgili bilgisinin güncelliği Öğretim elemanının derslere hazırlıklı gelme durumu Öğretim elemanının dersi planına uygun biçimde anlatması Öğretim elemanının dersi anlaşılır bir şekilde işlemesi Öğretim elemanının derslere zamanında gelmesi
Sorular Öğretim elemanının konuşmasının düzgün ve anlaşılabilir olması Öğretim elemanının ders saatlerinin etkin kullanımını sağlaması Öğretim elemanının dersi anlatmak ve öğrencilere faydalı olmak için hevesli olması Öğretim elemanının öğrencilere yaklaşımının olumlu olması Öğretim elemanının öğrencilerin dersle ilgili görüşlerine açık ve saygılı oluşu
Sorular Öğretim elemanının öğrencileri araştırmaya ve derse katılıma teşvik etmesi Öğretim elemanının ödev, proje gibi çalışmaların yürütülmesinde öğrencilere yardımcı ve yol gösterici olması Öğretim elemanının dersle ilgili soruları ders içi ve dışında yanıtlaması Öğretim elemanının öğrencileri sağlıklı ve tarafsız bir şekilde değerlendirme düzeyi
Örnek Sistem Teknik Eğitim Fakültesi ve Teknoloji Fakültesinde 3 farklı yarıyılda basılı malzeme üzerinden uygulanmıştır. Her dönem 40-50 öğretim elemanının değerlendirmesi yapılmıştır.
Örnek Öğretim elemanlarına kendileri ile ilgili sonuçlar basılı olarak verilmiştir. Ortalama puanı en yüksek olan ilk 3 kişi açıklanmıştır. Bu kişilere takdir belgesi verilmiştir.
Örnek
KİŞİLER ZORLUK PUAN ZORLUK*PUAN 1 2,41 3,90 9,40 2 3,56 3,68 13,10 3 3,30 3,59 11,86 4 3,71 3,29 12,21 5 3,73 3,74 13,96 6 3,83 3,79 14,53 7 3,26 3,69 12,03 8 3,48 13,32 9 2,48 9,25 10 3,67 12,11 ST 2,95 4,01 11,83 12 2,32 3,49 8,11 13 2,96 10,66 14 3,10 11,59
Sonuç 3 dönem boyunca geri bildirim alınan 100’ü aşkın öğretim elemanından sadece biri için olumsuz sözlü geri bildirim alınmıştır.
Sorular ??????