Bölüm 5 Satış Süreci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
HAFTA I.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
STRATEJİK PLANLAMA.
STOK MALİYETİ.
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
KİŞİSEL SATIŞ VE SATIŞ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İZİNLİ PAZARLAMA.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
BÖLÜM 5: SATIŞ SÜRECİ.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
FUAR ORGANİZASYONU.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Küresel Tedarik Zinciri Yetkinlik Projesi Destekleri ve ihracat pazara giriş belgeleri destekleri, Hibe 1 milyon Dolar destek
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Bölüm 5 Satış Süreci

Bunlar Hakkında Ne Düşünüyorsunuz? Alanında oldukça başarılı bir toptancıya, pazara yeni sunulan bir ürünü satmanız istenmektedir. Söz konusu ürüne ilişkin ne tür bilgiler satış sürecini kolaylaştıracaktır? Mobilya pazarlayan bir perakendeci işletmenin satış elemanı olduğunuzu varsayın.Mağazaya gelen bir müşteri size ne tür sorular sorabilecektir? Bu tür sorulara etkin bir biçimde cevap verebilmek için ne tür bilgilere ihtiyaç duyulur? Ambalajlama makineleri pazarlayan bir şirkette satışçı olarak çalıştığınızı varsayın. Gıda sanayinde faaliyet gösteren bir müşteriye bu ürünü satmak istiyorsunuz. Bu amaçla söz konusu işletmenin sahibi ile görüşmek ve ürünü tanıtmak için fırsat aramaktasınız. Bunun için neler yaparsınız? Yapacağınız faaliyetleri ve nasıl yapacağınızı ayrıntılı olarak tartışınız.

Satış Süreci Her ne kadar satış sürecinde satış elemanınca yürütülen faaliyetlerin sayısı araştırmacılarca farklı şekillerde ve farklı sayılarda olsa bile tipik bir satış sürecinin aşamalarını aşağıdaki şekilde belirtmek mümkündür. Şekil:5.1 Kişisel Satış Aşamaları Satış sonrası takip Satış kapama-ilgi İtirazların yönetimi Sunum Görüşme ve ihtiyaç tespiti Ön yaklaşım-ön hazırlık Araştırma

Bir Satışçı İşe Başlarken Şu Dört Soruya Cevap Bulmalıdır İşimi yaparken neleri denetim altına almalıyım (yetki alanları, kullanılacak fiziki ve beşeri kaynaklar,dokümanlar ve diğer alt yapı elemanları) Performansım hangi kriterlere göre değerlendirilmektedir? Amaç ve hedeflerime ulaşmak için, kimlerle iletişime geçmeli ve kimleri etkilemeliyim? İhtiyaç duyduğumda, başkalarına başvurursam kimlerden ne ölçüde destek alabilirim?

Performansım hangi kriterlere göre değerlendirilmektedir? Üst yönetim tarafından belirlenmiş performans kriterlerinin neler olduğunu bilmeyen satışçı, kendini denetim altına alamaz ve başarısı hakkında hiçbir değerlendirme yapamaz.

Amaç ve hedeflerime ulaşmak için, kimlerle iletişime geçmeli ve kimleri etkilemeliyim?

İhtiyaç duyduğumda, başkalarına başvurursam kimlerden ne ölçüde destek alabilirim?

Araştırma Bu aşamada satış elemanı satmaya çalıştığı mal ve hizmetleri almak isteyebilecek kişilere ilişkin bilgiler toplamaya çalışacaktır. Bir satış sürecinde satış elemanının, başlangıç aşaması olarak, satış yapma ihtimali olan potansiyel müşteri adaylarının isimlerine ilişkin bilgiler toplaması gerekmektedir. Bu amaçla başvurulabilecek çok sayıda bilgi kaynağı bulunmaktadır.

AraştırmaII Başlıca bilgi kaynakları; gazete,dergi gibi basılı kaynaklar,özel ihtisas dergileri, firma bültenleri, mevcut müşterilerin referans gösterdiği isimler, işletme iç kaynaklarından sağlanan isimler ve eski müşteriler, işletme ile iyi ilişkiler içerisinde bulunan tedarikçilerden alınan isimler, internet ve internette bulunan sosyal paylaşım grupları olarak belirtilebilir. Bunlar içerisinde en yaygın kullanılanı iç kaynaklardan sağlanan bilgilere dayalı olanıdır. Müşteri oluşturmada şüpheli listesindeki müşterilere de dikkat edilmelidir.

İyi Bir Potansiyel Müşterinin Özellikleri İyi bir potansiyel müşteri bazı özelliklere sahip olmalıdır. Bunlar; Satılmak istenen ürüne ihtiyacı olması, Ürünü satın alabilecek parasal güce sahip olması, Satış elemanının girişimlerine karşı ilgili olması, Pazarlama diliyle iyi bir potansiyel müşteri satın alma ihtiyacı, gücü ve isteği olan kişidir.

ÖRNEK: AVON müşteri portföyü